İSG800 - TEZLE İLGİLİ ARAŞTIRMA ÇALIŞMALARI I

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
TEZLE İLGİLİ ARAŞTIRMA ÇALIŞMALARI I İSG800 Herhangi Yarıyıl/Yıl 2 2 3 8
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Beyin Fırtınası
Diğer: Literatür tarama  
Dersin sorumlusu(ları)DANIŞMAN ÖĞRETİM ÜYESİ 
Dersin amacıDoktora o?g?rencilerine danıs?man o?g?retim u?yesinin c?alıs?tıg?ı bilimsel alandaki o?zel bilgi ve deneyimlerini aktarması, o?g?rencilerin doğrudan tezi ya da tez ile ilişkili konularda problemleri tanımlaması, bu konu ile ilgili literatüre hakim olması ve belirlenen araştırma konularından en az biri için problemin tanımını ve önemini ortaya koyacak bir literatur derlemesi hazırlamasıdır.  
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Dersi tamamlayan öğrenci; 1. Tezi ile ilgili alanda araştırma konularını belirleyebilir 2. Bu konularda literatür tarayabilir 3. Elde ettiği literatürü değerlendirebilir 4. Bilimsel yazım kurallarını bilir 5. Bilimsel makalenin bölümlerini ve içeriklerini bilir. 6. Tezi ile ilgili alanda bilimsel araştırma makalesi ve/veya derleme yazabilir.
Dersin içeriğiDoktora öğrencisinin danışmanı ile birlikte araştırma konularını belirlemesi ve bu konular üzerinde ayrıntılı okuma ve tartışmalar gerçekleştirerek bir derleme yapması  
KaynaklarBilimsel Arama Motorları  

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaDanışman öğretim üyesi ile öğrencinin araştırma konularına karar vermesi
2. HaftaDanışman öğretim üyesi ile öğrencinin araştırma konularına karar vermesi
3. HaftaDanışman öğretim üyesi ile öğrencinin araştırma konularına karar vermesi
4. HaftaSeçilen konularda literatür taraması
5. HaftaSeçilen konularda literatür taraması
6. HaftaSeçilen konularda literatür taraması
7. HaftaLiteratür bilgilerinin ışığında belirlenen araştırma konularının gözden geçirilmesii
8. Hafta Araştırma konularında düzelme/değişiklik gerekir ise literatür taramasının tekrarlanması Gerekli değilse bilgilerin derlenmes
9. HaftaToplanan bilgiler ışında araştırma konularından birisinin seçilmesi
10. HaftaSeçilen konuda yapılan taramaların bilimsel bir derleme haline getirilmesi
11. HaftaSeçilen konuda yapılan taramaların bilimsel bir derleme haline getirilmesi
12. HaftaSeçilen konuda yapılan taramaların bilimsel bir derleme haline getirilmesi
13. HaftaSeçilen konuda yapılan taramaların bilimsel bir derleme haline getirilmesi
14. HaftaSeçilen konuda yapılan taramaların bilimsel bir derleme haline getirilmesi

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)1410
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler1440
Sunum00
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar00
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı050
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı050
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 2 28
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama14228
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14798
Sunum / Seminer Hazırlama000
Proje18686
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi000
Toplam İş Yükü4397240

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. İş Sağlığı ve Güvenliği ile ilgili güncel ve ileri düzeydeki bilgilere sahiptir, bunları uzmanlık düzeyinde geliştirebilir ve derinleştirir.  X  
2. İş Sağlığı ve Güvenliği alanında disiplinler arası etkileşimi kavrar, yeni fikirlerin analizi, sentezi ve değerlendirilmesinde uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.  X  
3. İş Sağlığı ve Güvenliği alanındaki gelişmeler, program geliştirme, yürütme ve değerlendirme konularında ileri düzeyde bilgi sahibidir  X  
4. İş Sağlığı ve Güvenliği alanında araştırma yöntemleri ve araştırmalarda kullanılan veri analizi ve istatistik yöntemler konusunda bilgi sahibidir.    X
5. İş Sağlığı ve Güvenliği alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla kullanır.    X
6. İş Sağlığı ve Güvenliği alanına yenilik getiren bir uygulamaya ilişkin ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulamaya ilişkin özgün bir konuyu araştırır, tasarlar, uyarlar ve uygular   X 
7. Uzmanlık bilgilerini ve becerilerini kullanarak İş Sağlığı ve Güvenliği alanında sorunları bilimsel yöntemlerle tespit eder, özgün çözümler üretir ve politika önerileri geliştirir.    X
8. İş Sağlığı ve Güvenliği alanında bir araştırmayı planlama, yürütme, analiz ve değerlendirmede üst düzey becerilere sahiptir.   X 
9. Alanında yaptığı çalışmanın raporunun hazırlanması, ulusal/uluslar arası kabul görmüş hakemli dergilerde yayımlanması ve bilimsel toplantılarda sunum becerilerine sahiptir  X  
10. İş Sağlığı ve Güvenliği alanına yenilik getiren ya da alanı geliştiren özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alana katkıda bulunur.    X
11. Alanıyla ilgili bilimsel makaleleri bağımsız olarak değerlendirebilir ve özel durumlar için çıkarımlar yapar.    X
12. Alanıyla ilgili sorunların tespiti ve çözümünde ekip çalışmasına katılır, gerektiğinde liderlik yapar.   X 
13. Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey bilişsel süreçleri kullanarak iş sağlığı ve güvenliği alanıyla ilgili yeni düşünce, yöntem ve yaklaşımlar geliştirir.    X
14. İş Sağlığı ve Güvenliği alanındaki güncel gelişmeleri dünya ve ülke gerçekleri doğrultusunda değerlendirir ve toplum yararına kullanır    X
15. İş Sağlığı ve Güvenliği alanında yaptığı çalışmalarda ve her türden akademik üretiminde bilimsel ve mesleki etik ilkeleri bilir ve bunlara uygun davranır    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek