TET801 - TEZLE İLGİLİ ARAŞTIRMA ÇALIŞMALARI II

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
TEZLE İLGİLİ ARAŞTIRMA ÇALIŞMALARI II TET801 Herhangi Yarıyıl/Yıl 3 2 4 10
Önkoşul(lar)-var iseTezle ilgili Araştırma Çalışmaları-1 Dersinde Başarılı Olmak
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
Beyin Fırtınası
Diğer: Literatür İncelemesi  
Dersin sorumlusu(ları)Danışman Öğretim Üyesi 
Dersin amacıÖğrencinin tezi ya da tezi ile ilgili en az bir konuda araştırma planlayabilmesi ve gerekiyorsa ilgili etik kurul için başvuru hazırlayabilmesidir. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Tezi ile ilgili alanda belirlediği bir araştırma konusunda hipotezi kurabilir
  2. Hipotezi test etmek üzere çalışma protokolünü oluşturabilir
  3. İlgili etik kurullara tez/ tez konusu ile ilgili etik kurul önerisi hazırlayabilir
  4. Tez/ tez konusu ile ilgili bir konuda ilgili etik kurula başvuru yapabilir.
Dersin içeriğiDoktora öğrencisini danışmanı ile birlikte belirledikleri araştırma konuları ile ilgili uygun hipotezi kurması ve bu hipotezi test edecek en uygun araştırma protokolünü belirlemesi ve buna uygun şekilde etik kurul başvurusunun hazırlanmasıdır. 
KaynaklarBilimsel Arama Motorları
Konu ile ilgili literatür 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaDanışman öğretim üyesi ile öğrencinin araştırma konusunun belirlenmesi
2. HaftaAraştırma konusu ile ilgili literatür taraması
3. HaftaAraştırma konusu ile ilgili literatür taraması
4. HaftaHipotezin belirlenmesi
5. HaftaLiteratür ve yöntem tartışmaları
6. HaftaLiteratür ve yöntem tartışmaları
7. HaftaHipotezi test etmek üzere çalışma protokolünün oluşturulması
8. HaftaHipotezi test etmek üzere çalışma protokolünün oluşturulması
9. HaftaHipotezi test etmek üzere çalışma protokolünün oluşturulması
10. Haftaİlgili etik kurula çalışma protokolü ile ilgili öneri hazırlanması
11. Haftaİlgili etik kurula çalışma protokolü ile ilgili öneri hazırlanması
12. Haftaİlgili etik kurula çalışma protokolü ile ilgili öneri hazırlanması
13. Haftaİlgili etik kurula çalışma protokolü ile ilgili öneri hazırlanması
14. Haftaİlgili etik kurul başvurusunun yapılması

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)1410
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum420
Projeler120
Seminer00
Ara Sınavlar00
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı5050
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı5050
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama14228
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)149126
Sunum / Seminer Hazırlama4520
Proje18484
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi000
Toplam İş Yükü47103300

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Yeni teknolojilerin biyotıp alanında ürettiği etik/değer sorunları hakkında ileri düzeyde bilgi sahibidir.     
2. Biyoetik alanındaki değer sorunları ve etik ikilemleri çözerken varolan ya da geliştirdiği yöntemleri toplumsal ve çevresel duyarlılıkla uygular.    X 
3. Biyoetik kurulların oluşumu için gereksinimleri belirler ve liderlik yapar.     
4. Biyoetik, biyotıp kapsamında etik danışmanlık verir.     
5. Sistematik ve eleştirel bir yaklaşım kullanarak alanla ilgili ulusal, uluslararası etik ve yasal düzenlemeleri, kurumsal ve ulusal politikaları değerlendirir ve geliştirir.    X 
6. Biyomedikal etik alanında ulusal/uluslararası bir projenin araştırma ve yayın sürecini tamamlar.    X
7. Bilgisini ulusal değerler ve ülke gerçekleri ile toplumsal cinsiyet eşitliğini gözeterek toplum yararına kullanır, alan ile ilgili politika metinleri, etik rehberler, ulusal/uluslararası etik ve yasal düzenlemeleri hazırlarken aktif rol alır.     
8. Ulusal ve uluslararası etik komite ve komisyonlarda aktif görev alır, liderlik yapar.      
9. Tıp etiği ve tıp tarihi alanlarındaki lisans-lisansüstü eğitimlerini, gerektiğinde de toplumsal eğitimleri hazırlar ve yürütür.      
10. Mesleğin temelindeki düşünce ve felsefi yaklaşımların çerçevesi ile değerler sistemini tıp tarihindeki evrimsel süreç içinde değerlendirir.      
11. Tarihi olayları arka planı figürden ayırarak nedenlerini ve geçmiş-gelecek bağlantılarını kurarak inceler, öngörüde bulunur.      
12. Ulusal/uluslararası projelerin araştırma ve yayın aşamalarını tıp tarihi metodolojisini kullanarak tamamlar.     X
13. Ulusal/ uluslararası eğitim ve bilimsel toplantılarda yazılı ve sözlü olarak, etkin ve sistemli şekilde bilgi paylaşır.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek