ERG802 - TEZLE İLGİLİ ARAŞTIRMA ÇALIŞMALARI III
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
TEZLE İLGİLİ ARAŞTIRMA ÇALIŞMALARI III | ERG802 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 4 | 2 | 5 | 12 |
Önkoşul(lar)-var ise | Tezle İlgili Araştırma Çalışmaları-2 Dersinde Başarılı Olmak | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Uygulama-Alıştırma Beyin Fırtınası Proje Tasarımı/Yönetimi | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Mine Uyanık, Prof. Dr. Gonca Bumin, Prof. Dr.Esra Akı, Prof. Dr. Gamze Ekici Çağlar, Prof. Dr. Çiğdem Öksüz, Doç. Dr. Meral Huri, Doç. Dr. Sedef Şahin, Doç. Dr. Gökçen Akyürek , Doç. Dr. Onur Altuntaş , Doç. Dr. Hatice Abaoğlu, Doç. Dr. Orkun Tahir Aran | |||||
Dersin amacı | Öğrencinin tezi ya da tezi ile ilgili en az bir konuda planladığı araştırma protokolü ile ilgil finansal destek başvurusu hazırlaması, gerek duyuluyorsa başvurunun yapılması ve çalışma protokolünde gereken alan ya da laboratuvar koşullarının sağlanarak ön çalışmaların gerçekleştirilmesidir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Doktora öğrencisinin danışmanı ile birlikte belirledikleri araştırma konuları ile ilgili oluşturdukları hipoteze uygun çalışma protokolü için proje destek başvurusunun hazırlanması ve ön çalışmaların yapılmasıdır. | |||||
Kaynaklar | Konu ile ilgili literatür Laboratuvar cihazlarının kullanım kılavuzları Uygulama alanları ile kurallar ve düzenlemeler |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Araştırma konusu için proje başvurusunun hazırlanması |
2. Hafta | Araştırma konusu için proje başvurusunun hazırlanması |
3. Hafta | Araştırma konusu için proje başvurusunun hazırlanması |
4. Hafta | Araştırma konusu için proje başvurusunun hazırlanması |
5. Hafta | Başvurunun sunulması |
6. Hafta | Çalışma protokolü ile ilgili ön çalışmaların planlanması |
7. Hafta | Çalışma protokolü ile ilgili ön çalışmaların planlanması |
8. Hafta | Çalışma protokolü ile ilgili ön çalışmaların planlanması |
9. Hafta | Çalışma protokolü ile ilgili ön çalışmaların yapılması |
10. Hafta | Çalışma protokolü ile ilgili ön çalışmaların yapılması |
11. Hafta | Çalışma protokolü ile ilgili ön çalışmaların yapılması |
12. Hafta | Çalışma protokolü ile ilgili ön çalışmaların yapılması |
13. Hafta | Çalışma protokolü ile ilgili ön çalışmaların yapılması |
14. Hafta | Çalışma protokolü ile ilgili ön çalışmaların yapılması |
15. Hafta | Çalışma protokolü ile ilgili ön çalışmaların yapılması |
16. Hafta | Presentation of the study |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 5 | 10 |
Uygulama | 7 | 10 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 14 | 10 |
Sunum | 2 | 20 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 4 | 56 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 2 | 28 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 8 | 112 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 2 | 32 | 64 |
Proje | 1 | 100 | 100 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü | 45 | 146 | 360 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Ergoterapi alanında yeni yöntemlerin/modellerin geliştirmesinde aktif rol oynar, uluslarası düzeyde kazandığı bilgiyi ülkemize adapte eder, günlük yaşamı kolaylaştırıcı yaklaşımları tasarlar. | X | ||||
2. Ergoterapi alanı ile ilgili kanıta dayalı bağımsız araştırmalar yapar, sonuçlarını analiz eder, sunar, tartışır, yayınlar ve yeni bilgi üretilmesine katkı verir | X | ||||
3. Ulusal ve uluslararası projelerde araştırmacı ve yürütücü olarak rol alır, interdisipliner araştırmalar yapar. | X | ||||
4. Meslektaşları, diğer rehabilitasyon profesyonelleri ve ilgili meslek grupları ile etik prensipler içinde çalışır, liderlik ve yöneticilik rolü üstlenir. | X | ||||
5. Toplum dışına itilmiş kişi ve toplulukların aktiviteler ve toplumsal görevleri yerine getirme haklarını geliştirici politikalar oluşturmasında ve uygulanmasına rol alır. | X | ||||
6. Araştırma etiğine bağlı kalarak yaşam boyu eğrenme ve öğretme beceri ve tutumunu kazanır. | X | ||||
7. İnterdisipliner çalışmalar yapar, interprofesyonel öğrenme davranışı geliştirerek farklı bilim alanlarından gelen bilgiyi bütünleştirir. | X | ||||
8. Ergoterapi hizmetleri ile ilgili denetleyici, danışman, yönetici, gözlemci rollerinin kalitesini artırmak amacıyla araştırmalar yapar. | X | ||||
9. Bilişim teknolojileri ve yabancı dil bilgisini kullanarak paydaşlarla iş birliği ve bilgi paylaşımında bulunur. | X | ||||
10. Kültürel değişkenliğe bağlı olarak toplumun ihtiyacını analiz eder ve katılımı artırmaya yönelik yeni alanların oluşturulmasına öncülük eder. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek