HİH802 - TEZLE İLGİLİ ARAŞTIRMA ÇALIŞMALARI III
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
TEZLE İLGİLİ ARAŞTIRMA ÇALIŞMALARI III | HİH802 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 4 | 2 | 5 | 12 |
Önkoşul(lar)-var ise | Tezle İlgili Araştırma Çalışmaları-2 Dersinde Başarılı Olmak | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Örnek Olay İncelemesi Beyin Fırtınası Diğer: Pratik Uygulamalar | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Leyla Özdemir, Prof. Dr. Sevgisun Kapucu, Doç. Dr. İmatullah Akyar, Doç. Dr. Zehra Gök Metin | |||||
Dersin amacı | Öğrencinin tezi ya da tezi ile ilgili en az bir konuda planladığı araştırma protokolü ile ilgil finansal destek başvurusu hazırlaması, gerek duyuluyorsa başvurunun yapılması ve çalışma protokolünde gereken alan ya da laboratuvar koşullarının sağlanarak ön çalışmaların gerçekleştirilmesidir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Doktora öğrencisinin danışmanı ile birlikte belirledikleri araştırma konuları ile ilgili oluşturdukları hipoteze uygun çalışma protokolü için proje destek başvurusunun hazırlanması ve ön çalışmaların yapılmasıdır. | |||||
Kaynaklar | Konu ile ilgili literatür Laboratuvar cihazlarının kullanım kılavuzları Uygulama alanları ile kurallar ve düzenlemeler |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Araştırma konusu için proje başvurusunun hazırlanması |
2. Hafta | Araştırma konusu için proje başvurusunun hazırlanması |
3. Hafta | Araştırma konusu için proje başvurusunun hazırlanması |
4. Hafta | Araştırma konusu için proje başvurusunun hazırlanması |
5. Hafta | Başvurunun sunulması |
6. Hafta | Çalışma protokolü ile ilgili ön çalışmaların planlanması |
7. Hafta | Çalışma protokolü ile ilgili ön çalışmaların planlanması |
8. Hafta | Çalışma protokolü ile ilgili ön çalışmaların planlanması |
9. Hafta | Çalışma protokolü ile ilgili ön çalışmaların yapılması |
10. Hafta | Çalışma protokolü ile ilgili ön çalışmaların yapılması |
11. Hafta | Çalışma protokolü ile ilgili ön çalışmaların yapılması |
12. Hafta | Çalışma protokolü ile ilgili ön çalışmaların yapılması |
13. Hafta | Çalışma protokolü ile ilgili ön çalışmaların yapılması |
14. Hafta | Ön çalışma sonuçlarının sunulması |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 5 | 10 |
Uygulama | 7 | 10 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 14 | 10 |
Sunum | 2 | 20 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 28 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 4 | 56 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 2 | 28 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 8 | 112 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 2 | 32 | 64 |
Proje | 1 | 90 | 90 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü | 45 | 136 | 350 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. İç hastalıkları hemşireliği alanında sahip olduğu güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırmalar ile uzmanlık düzeyinde derinleştirir. | X | ||||
2. Sistematik bir yaklaşımla, değerlendirdiği güncel ve ileri düzeydeki bilgilerini kullanarak alana yenilik getirecek özgün ve bağımsız çalışmalar yürütür. | X | ||||
3. Alanının ilişkili olduğu disiplinleri ve disiplinler arası etkileşimleri kavrar, yürütülen disiplinler arası çalışmalarda liderlik yapar. | X | ||||
4. Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini bilir ve etik ilkelere uygun davranır. | X | ||||
5. Bilimsel, kültürel ve etik değerlerin gelişimini destekler, bu konuya ilişkin sorunları tanır ve çözümüne katkıda bulunur. | X | ||||
6. Bilimsel bir makaleyi değerlendirecek/raporlayacak düzeyde istatistiksel analiz yapar, çalışmalarında istatistiksel yöntemleri doğru seçer, uygular ve analiz-sentez eder. | X | ||||
7. Sahip olduğu bilgiler ile yeni ve karmaşık fikirleri yaratıcı ve eleştirel düşünme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak yorumlar, alana özgün yeni düşünce, kavram ve yöntem geliştirir. | X | ||||
8. Alanı ile ilgili yürüttüğü araştırmanın raporunu yazar, ulusal/uluslar arası bir hakemli dergide yayınlar ve çalışmayı yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde tartışır ve paylaşır. | X | ||||
9. Alanı ile ilgili eğitim-öğretim ve bakım teknolojileri hakkında bilgi sahibidir ve teknolojiyi etkin biçimde kullanır. | |||||
10. Sağlık alanı ile ilgili sahip olduğu ileri düzeydeki yaşam boyu öğrenme, kişisel ve mesleki gelişim ilkelerini çalışmalarında kullanır. | |||||
11. Alanına kanıt oluşturacak araştırmalar yürütür ve alanındaki bilginin sınırını genişleterek mesleki katkılarda bulunur. | X | ||||
12. Hemşirelik ve sağlık hizmeti sorunlarında stratejik karar verme süreçlerini kullanarak etkileşim yaratır, sorunların çözümünde liderlik yapar. | |||||
13. Alanı ile ilgili tartışmalarda özgün görüşlerini savunur, eleştirel bir bakış açısıyla konuyu inceler, geliştirir ve yenilik katar. | X | ||||
14. Alanı ile ilgili sahip olduğu bilgileri ve takip ettiği gelişmeleri toplumun her düzeyindeki bireyin yaşam kalitesini artırma, sağlığını koruma ve geliştirmede kullanır. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek