HYT800 - TEZLE İLGİLİ ARAŞTIRMA ÇALIŞMALARI I

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
TEZLE İLGİLİ ARAŞTIRMA ÇALIŞMALARI I HYT800 Herhangi Yarıyıl/Yıl 2 2 3 8
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
Beyin Fırtınası
Diğer: Literatür İncelemesi  
Dersin sorumlusu(ları)Prof. Dr. Leyla Dinç, Prof. Dr. Sergül Duygulu, Doç. Dr. Fatoş Korkmaz, Dr. Öğretim Üyesi Seher Başaran Açıl  
Dersin amacıDoktora o?g?rencilerine danıs?man o?g?retim u?yesinin c?alıs?tıg?ı bilimsel alandaki o?zel bilgi ve deneyimlerini aktarması, o?g?rencilerin doğrudan tezi ya da tez ile ilişkili konularda problemleri tanımlaması, bu konu ile ilgili literatüre hakim olması ve belirlenen araştırma konularından en az biri için problemin tanımını ve önemini ortaya koyacak bir literatur derlemesi hazırlamasıdır.  
Dersin öğrenme çıktıları
  1. 1. Tezi ile ilgili alanda araştırma konularını belirleyebilir
  2. 2. Bu konularda literatür tarayabilir
  3. 3. Elde ettiği literatürü değerlendirebilir
  4. 4. Bilimsel yazım kurallarını bilir
  5. 5. Bilimsel makalenin bölümlerini ve içeriklerini bilir.
  6. 6. Tezi ile ilgili alanda bilimsel araştırma makalesi ve/veya derleme yazabilir.
Dersin içeriğiDoktora öğrencisinin danışmanı ile birlikte araştırma konularını belirlemesi ve bu konular üzerinde ayrıntılı okuma ve tartışmalar gerçekleştirerek bir derleme yapması  
KaynaklarHemşirelik Esasları ve Yönetimi alanına özgü bütün kaynaklar.  

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaDanışman öğretim üyesi ile öğrencinin araştırma konularına karar vermesi
2. HaftaDanışman öğretim üyesi ile öğrencinin araştırma konularına karar vermesi
3. HaftaDanışman öğretim üyesi ile öğrencinin araştırma konularına karar vermesi
4. HaftaSeçilen konularda literatür taraması
5. HaftaSeçilen konularda literatür taraması
6. HaftaSeçilen konularda literatür taraması
7. HaftaLiteratür bilgilerinin ışığında belirlenen araştırma konularının gözden geçirilmesi
8. HaftaAraştırma konularında düzelme/değişiklik gerekir ise literatür taramasının tekrarlanması Gerekli değilse bilgilerin derlenmesi
9. HaftaToplanan bilgiler ışında araştırma konularından birisinin seçilmesi
10. HaftaSeçilen konuda yapılan taramaların bilimsel bir derleme haline getirilmesi
11. HaftaSeçilen konuda yapılan taramaların bilimsel bir derleme haline getirilmesi
12. HaftaSeçilen konuda yapılan taramaların bilimsel bir derleme haline getirilmesi
13. HaftaSeçilen konuda yapılan taramaların bilimsel bir derleme haline getirilmesi
14. HaftaSeçilen konuda yapılan taramaların bilimsel bir derleme haline getirilmesi
15. HaftaGenel Sınava Hazırlık
16. HaftaFİNAL SINAVI

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)1410
Laboratuar00
Uygulama1410
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler1430
Sunum00
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar00
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı150
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 2 28
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama14228
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14570
Sunum / Seminer Hazırlama000
Proje000
Ödevler14570
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi14444
Toplam İş Yükü5758240

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Hemşirelik Esasları ve Yönetimi alanına özgü kuram, kavram, ilke ve yöntemleri çağdaş ve eleştirel bakış açısıyla irdeler.    X
2. Hemşirelik bakımı, eğitimi ve yönetimine ilişkin sistematik bir yaklaşım sergiler.     
3. Diğer disiplinler ile etkileşim içinde kendi alanına ilişkin özgün sonuçlar ortaya koyar.   X 
4. Hemşirelik hizmetleri alanındaki güncel gelişmeleri toplumun gereksinimleri, mesleki değerler ve ilkeler doğrultusunda değerlendirir   X 
5. Hemşirelik eğitimi, yönetimi ve uygulamalarında ortaya çıkabilecek sorunlara özgün çözümler üretir    X
6. Hasta güvenliği ve kaliteli bakım için, yenilik ve değişimlere öncülük eder.  X   
7. Bilişim ve bakım teknolojilerini hemşirelik eğitimi, uygulaması ve yönetimi alanına uyarlar  X  
8. Hemşirelik bakımı ve yönetimine ilişkin etik ilkeler doğrultusunda bağımsız ve özgün bilimsel araştırma yapar    X
9. Alanına özgün sonuçları ulusal ve uluslararası düzeyde kongre, sempozyum vb. bilimsel etkinlerde paylaşır ve yayınlar.     
10. Hemşirelik eğitimi, yönetimi ve uygulamalarına ilişkin faaliyetlerin yasal, bilimsel, etik ilke ve düzenlemelere uygun gerçekleştirilmesinde liderlik eder.    X 
11. Kurumsal, ulusal ve uluslararası düzeyde sağlık bakım politikaları, finansmanı ve düzenleyici mekanizmaları geliştirmede aktif rol alır. X   
12. Hemşireliğin mesleki gelişim sürecini eleştirel bakış açısı ile değerlendirerek vizyon geliştirir   X 
13. Hemşirelik bakımı, eğitimi ve yönetimi konusunda geliştirdiği felsefeyi mesleki etkinliklerine yansıtır.  X  
14. Hemşirelik mesleğinin geliştirilmesi ve meslek üyelerinin güçlendirilmesi çalışmalarına liderlik eder.     X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek