HYT800 - TEZLE İLGİLİ ARAŞTIRMA ÇALIŞMALARI I
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
TEZLE İLGİLİ ARAŞTIRMA ÇALIŞMALARI I | HYT800 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 2 | 2 | 3 | 8 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Beyin Fırtınası Diğer: Literatür İncelemesi | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Leyla Dinç, Prof. Dr. Sergül Duygulu, Doç. Dr. Fatoş Korkmaz, Dr. Öğretim Üyesi Seher Başaran Açıl | |||||
Dersin amacı | Doktora o?g?rencilerine danıs?man o?g?retim u?yesinin c?alıs?tıg?ı bilimsel alandaki o?zel bilgi ve deneyimlerini aktarması, o?g?rencilerin doğrudan tezi ya da tez ile ilişkili konularda problemleri tanımlaması, bu konu ile ilgili literatüre hakim olması ve belirlenen araştırma konularından en az biri için problemin tanımını ve önemini ortaya koyacak bir literatur derlemesi hazırlamasıdır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Doktora öğrencisinin danışmanı ile birlikte araştırma konularını belirlemesi ve bu konular üzerinde ayrıntılı okuma ve tartışmalar gerçekleştirerek bir derleme yapması | |||||
Kaynaklar | Hemşirelik Esasları ve Yönetimi alanına özgü bütün kaynaklar. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Danışman öğretim üyesi ile öğrencinin araştırma konularına karar vermesi |
2. Hafta | Danışman öğretim üyesi ile öğrencinin araştırma konularına karar vermesi |
3. Hafta | Danışman öğretim üyesi ile öğrencinin araştırma konularına karar vermesi |
4. Hafta | Seçilen konularda literatür taraması |
5. Hafta | Seçilen konularda literatür taraması |
6. Hafta | Seçilen konularda literatür taraması |
7. Hafta | Literatür bilgilerinin ışığında belirlenen araştırma konularının gözden geçirilmesi |
8. Hafta | Araştırma konularında düzelme/değişiklik gerekir ise literatür taramasının tekrarlanması Gerekli değilse bilgilerin derlenmesi |
9. Hafta | Toplanan bilgiler ışında araştırma konularından birisinin seçilmesi |
10. Hafta | Seçilen konuda yapılan taramaların bilimsel bir derleme haline getirilmesi |
11. Hafta | Seçilen konuda yapılan taramaların bilimsel bir derleme haline getirilmesi |
12. Hafta | Seçilen konuda yapılan taramaların bilimsel bir derleme haline getirilmesi |
13. Hafta | Seçilen konuda yapılan taramaların bilimsel bir derleme haline getirilmesi |
14. Hafta | Seçilen konuda yapılan taramaların bilimsel bir derleme haline getirilmesi |
15. Hafta | Genel Sınava Hazırlık |
16. Hafta | FİNAL SINAVI |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 14 | 10 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 10 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 14 | 30 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 2 | 28 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 5 | 70 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 14 | 5 | 70 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 44 | 44 |
Toplam İş Yükü | 57 | 58 | 240 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Hemşirelik Esasları ve Yönetimi alanına özgü kuram, kavram, ilke ve yöntemleri çağdaş ve eleştirel bakış açısıyla irdeler. | X | ||||
2. Hemşirelik bakımı, eğitimi ve yönetimine ilişkin sistematik bir yaklaşım sergiler. | |||||
3. Diğer disiplinler ile etkileşim içinde kendi alanına ilişkin özgün sonuçlar ortaya koyar. | X | ||||
4. Hemşirelik hizmetleri alanındaki güncel gelişmeleri toplumun gereksinimleri, mesleki değerler ve ilkeler doğrultusunda değerlendirir | X | ||||
5. Hemşirelik eğitimi, yönetimi ve uygulamalarında ortaya çıkabilecek sorunlara özgün çözümler üretir | X | ||||
6. Hasta güvenliği ve kaliteli bakım için, yenilik ve değişimlere öncülük eder. | X | ||||
7. Bilişim ve bakım teknolojilerini hemşirelik eğitimi, uygulaması ve yönetimi alanına uyarlar | X | ||||
8. Hemşirelik bakımı ve yönetimine ilişkin etik ilkeler doğrultusunda bağımsız ve özgün bilimsel araştırma yapar | X | ||||
9. Alanına özgün sonuçları ulusal ve uluslararası düzeyde kongre, sempozyum vb. bilimsel etkinlerde paylaşır ve yayınlar. | |||||
10. Hemşirelik eğitimi, yönetimi ve uygulamalarına ilişkin faaliyetlerin yasal, bilimsel, etik ilke ve düzenlemelere uygun gerçekleştirilmesinde liderlik eder. | X | ||||
11. Kurumsal, ulusal ve uluslararası düzeyde sağlık bakım politikaları, finansmanı ve düzenleyici mekanizmaları geliştirmede aktif rol alır. | X | ||||
12. Hemşireliğin mesleki gelişim sürecini eleştirel bakış açısı ile değerlendirerek vizyon geliştirir | X | ||||
13. Hemşirelik bakımı, eğitimi ve yönetimi konusunda geliştirdiği felsefeyi mesleki etkinliklerine yansıtır. | X | ||||
14. Hemşirelik mesleğinin geliştirilmesi ve meslek üyelerinin güçlendirilmesi çalışmalarına liderlik eder. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek