EAT802 - TEZLE İLGİLİ ARAŞTIRMA ÇALIŞMALARI III
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
TEZLE İLGİLİ ARAŞTIRMA ÇALIŞMALARI III | EAT802 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 4 | 2 | 5 | 12 |
Önkoşul(lar)-var ise | ||||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Uygulama-Alıştırma Beyin Fırtınası | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof.Dr. Terken Baydar, Prof.Dr. Ülkü Ündeğer Bucurgat, Prof.Dr. Aylin Gürbay, Prof.Dr. Pınar Erkekoğlu, Prof.Dr. Sevtap Aydın Dilsiz, Prof.Dr. Suna Sabuncuoğlu, Doç.Dr. Gözde Girgin | |||||
Dersin amacı | Öğrencinin tezi ya da tezi ile ilgili en az bir konuda planladığı araştırma protokolü ile finansal destek başvurusu hazırlaması, gerek duyuluyorsa başvurunun yapılması ve çalışma protokolünde gereken alan ya da laboratuvar koşullarının sağlanarak ön çalışmalarının gerçekleştirilmesidir | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Doktora öğrencisinin danışmanı ile birlikte belirledikleri araştırma konuları ile ilgili oluşturdukları hipoteze uygun çalışma potokolü için proje destek başvurusunun hazırlanması ve ön çalışmaların yapılmasıdır | |||||
Kaynaklar | Konu ile ilgili literatür, laboratuvar cihazlarının kullanım kılavuzları, uygulama alanları ile ilgili kurallar ve düzenlemeler |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Araştırma konusu ile ilgili proje başvurusunun hazırlanması |
2. Hafta | Araştırma konusu ile ilgili proje başvurusunun hazırlanması |
3. Hafta | Araştırma konusu ile ilgili proje başvurusunun hazırlanması |
4. Hafta | Araştırma konusu ile ilgili proje başvurusunun hazırlanması |
5. Hafta | Başvurunun sunulması |
6. Hafta | Çalışma protokolü ile ilgili ön çalışmaların planlanması. |
7. Hafta | Çalışma protokolü ile ilgili ön çalışmaların planlanması. |
8. Hafta | Çalışma protokolü ile ilgili ön çalışmaların planlanması. |
9. Hafta | Çalışma protokolü ile ilgili ön çalışmaların gerçekleştirilmesi. |
10. Hafta | Çalışma protokolü ile ilgili ön çalışmaların gerçekleştirilmesi. |
11. Hafta | Çalışma protokolü ile ilgili ön çalışmaların gerçekleştirilmesi. |
12. Hafta | Çalışma protokolü ile ilgili ön çalışmaların gerçekleştirilmesi. |
13. Hafta | Çalışma protokolü ile ilgili ön çalışmaların gerçekleştirilmesi. |
14. Hafta | Ön çalışma sonuçlarının sunulması |
15. Hafta | Genel Sınava hazırlık |
16. Hafta | Genel Sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 5 | 10 |
Uygulama | 7 | 10 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 14 | 10 |
Sunum | 2 | 20 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 4 | 56 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 2 | 28 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 8 | 112 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 2 | 32 | 64 |
Proje | 1 | 90 | 90 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü | 45 | 136 | 350 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Kimyasal, fiziksel ve biyolojik ajanların olası toksik etkileri hakkında ileri ve güncel bilgiye sahiptir. | X | ||||
2. Toksikolojinin farklı alanları hakkında güçlü bilgiye sahip olur ve farklı bilim disiplinleriyle sistematik yaklaşımla bütünleşebilir. | X | ||||
3. Etik ilkelere uygun çalışmalar yapabilir, toksikoloji alanında bağımsız olarak proje planlayıp yürütebilir, birçok farklı analitik teknikle ileri toksikolojik analizler yapabilir ve sonuçlarını uygun istatistiksel analizlerle değerlendirebilir. | X | ||||
4. Profesyonel toksikologlarla etkili bir şekilde iletişim kurabilir; ulusal ve uluslararası bilim insanlarıyla ekip çalışması yapar, iş birliği yapar. | |||||
5. Farklı bilgi teknolojilerini bilir ve toksikoinformatik çalışmalar yapabilir. | |||||
6. Bu analizlerden elde edilen bilgileri değerlendirip yorumlayabilir, farklı moleküler yolları aydınlatabilir, sonuçları tartışabilir ve ulusal ve/veya uluslararası toplantılarda sunabilir, ayrıca verilerini yüksek etkili dergilerde yayınlayabilir. | |||||
7. Toksik ajanların ve farmasötiklerin duyarlı popülasyonlarda ve farklı patolojik durumlardaki etkileri, intoksikasyonların tanı ve tedavisi hakkında bilgi sahibi olur. | |||||
8. Çevreyi kirleten ve toksik maddeler, besin ve bitkisel takviyeler ile gıdaların halk sağlığına etkilerini değerlendirme ve bu konuda kamuoyunu ve düzenleyici otoriteleri bilgilendirme konusunda bilgi sahibidir. | |||||
9. Risk değerlendirme ve stratejik karar alma süreçlerine katkıda bulunabilir, günlük yaşamda karşılaşılan toksikolojik sorunlara çözüm bulabilir. |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek