THB658 - KARŞILAŞTIRMALI TÜRK DÜNYASI TEORİ ve MET. II
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
KARŞILAŞTIRMALI TÜRK DÜNYASI TEORİ ve MET. II | THB658 | Bahar | 3 | 0 | 3 | 7 |
Önkoşul(lar)-var ise | ||||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Alan Gezisi | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Özkul Çobanoğlu | |||||
Dersin amacı | Bu dersin amacı öğrenciye Bağlam merkezli Halkbilimi kuramlarına dair temel teorik ve pratik yöntem bilgilerini sağlamak; sözlü, yazılı ve maddi kültüre dair verileri değerlendirmede ve problem çözümünde bu kuramlardan nasıl yararlanabileceğini öğretmektir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Bağlam merkezli Halkbilimi kuramlarının kapsamı, konusu, yöntem ve temel ilkeleri Bağlam merkezli Halkbilimi kuramlarının temel kavramları Bağlam merkezli Halkbilimi kuramlarının tarihsel gelişimi Bağlam merkezli Halkbilimi kuramlarının mahiyeti ve temel uygulama alanları Türk Dünyası Halkbilimi çalışmaları ve Bağlam Merkezli Halkbilimi Kuramları | |||||
Kaynaklar | Malinowski, B., (1992). Bilimsel Bir Kültür Teorisi, Çev. Saadet Özkal. İstanbul: Kabalcı Yayınevi. Malinowski, B., (1995). İnsan ve Kültür (Çev. F. Gümüş). Ankara: V Yayınları Lord, Albert B. (2000) The Singer Of Tales(ed. Stephen Mitchell and Gregory Nagy). Cambridge, Massachusetts, London, England: Harvard University Press. Foley, J. M. (1988) The Theory of Oral Composition: History and Methodology. Bloomington and Indianapolis: Indiana University Press. Foley, J. M. (1990). Oral-Formulaic Theory; A Folklore Casebook. New York& London: Garland Publishing Inc. Çobanoğlu, Ö. (1998). Sözlü Kompozisyon Teorisi ve Günümüz Halkbilimi Çalışmalarındaki Yeri. Özkul Çobanoğlu, Metin Özarslan (ed.), Dursun Yıldırım Armağanı. Ankara: Akçağ Yayınları. Çobanoğlu, Ö. (1999). Halkbilimi Kuramları ve Araştırma Yöntemleri Tarihine Giriş. Ankara: Akçağ Yayınları. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Bağlam Merkezli Halkbilimi Kuramları ve Türk Dünyası Folkloru |
2. Hafta | Bağlam Merkezli Halkbilimi Kuramları ve Türk Dünyası Folkloru |
3. Hafta | İşlevsel Halkbilimi Kuramı- Teorik zemini ve tarihçesi |
4. Hafta | Kavramsal çatının oluşumu- Malinowski ve kültür tanımı |
5. Hafta | Halkbilimini işlevsel çözümleme modelleri |
6. Hafta | Ara Sınav |
7. Hafta | Sözlü Kompozisyon Teorisi: Teorinin ortaya çıkışı ve Homer meselesi |
8. Hafta | Sözlü Kompozisyon Teorisine yapılan tenkitler ve dönüşümler |
9. Hafta | Performans teori: teorik zemini ve tarihçesi |
10. Hafta | Performans teoriye göre halkbilimini analiz modelleri |
11. Hafta | Performans teorinin icra olayı tahlil yöntemi |
12. Hafta | Uygulamalı Türk Dünyası Halkbilimi araştırmaları |
13. Hafta | Uygulamalı Türk Dünyası Halkbilimi araştırmaları |
14. Hafta | Uygulamalı Türk Dünyası Halkbilimi araştırmaları |
15. Hafta | Uygulamalı Türk Dünyası Halkbilimi araştırmaları |
16. Hafta | Final Sınavı |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 1 | 5 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 1 | 10 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 5 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 |
Genel sınav | 1 | 60 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 2 | 20 | 40 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 3 | 42 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 30 | 30 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 26 | 26 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 33 | 112 | 210 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Edindiği ileri düzeydeki kültürel çözümleme becerisini kendi araştırmalarında uygular; Sosyal Bilimler ve Güzel Sanatların farklı alanlarında uzmanlık bilgisi geliştirir ve derinleştirir. | X | ||||
2. Edindiği ileri düzeydeki bilgileri Sosyal Bilimler ve Güzel Sanatların farklı disiplinlerinden elde ettiği bilgilerle eklektik olarak geliştirir. | X | ||||
3. Dünya halkbilimi çalışmaları hakkında derinlikli bilgi sahibi olur. | X | ||||
4. Uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak kültürel ve kültürler arası problemlerin çözümüne dair sunum, makale ve tez çıktıları oluşturur. | X | ||||
5. Uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini eğitim, kültür ve sanat alanındaki kültürel ekonomik, etnik, tarihi ve sosyal sorunların çözümünde kullanır. | X | ||||
6. Kültür bilimi alanında edindiği uzmanlık bilgisini toplumun eğitim, kültür ve sanat seviyesinin yükseltilmesi yönünde; kültürel koruma ve yaşatma, kültürel ekonomi vb. etkileşimli alanlarda kullanır. | X | ||||
7. Kültürel çalışmaların gerçekleştirilmesinde liderlik veya takım üyesi rolünü üstlenerek analitik ve çözümcü işbirliği içine girer. | X | ||||
8. Bir yabancı dili Avrupa Dil Portföyü B2 Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | X | ||||
9. Beşerî Bilimler alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | X | ||||
10. Kültürel alanda toplumsal bilinçlenme için çalışır. Medya okur-yazarlığı vb. güncel konularda danışmanlık yapar. | X | ||||
11. Evrensel kültür politikalarını bilimsel, toplumsal ve kültürel etik değerleri gözeterek tartışır, uygunluk süreçlerinde aktif rol alarak evrensel haklar çerçevesinde danışmanlık yapar. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek