EEH638 - ULUSLARARASI ENERJİ YATIRIMLARINDA UYUŞMAZLIKLARIN
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
ULUSLARARASI ENERJİ YATIRIMLARINDA UYUŞMAZLIKLARIN | EEH638 | 2. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 8 |
Önkoşul(lar)-var ise | YOK | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Rapor Hazırlama ve/veya Sunma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Doç. Dr. Sedat ÇAL | |||||
Dersin amacı | Bu dersin temel amacı, öğrencilerin enerji sektöründeki uluslararası yatırımlara ilişkin temel riskleri ve uyuşmazlıkların çözümüne ilişkin hukuksal kurguları olay incelemeleri de yapmak suretiyle öğrenmesine ve ayrıntılı irdelemesine olanak sağlamaktır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Enerji sektöründe uluslararası nitelikteki yatırımlarının müzakeresi ve gerçekleştirilmesi süreci, uyuşmazlıkların çözümü yöntemleri ve sonuçları. | |||||
Kaynaklar | Çal, Sedat (2007) Türkiye?de Kamu Hizmeti ve İmtiyazın Dönüşüm Öyküsü, TOBB Yayını. ? Çal, Sedat (2010) Türk İdare Hukuku?nda Ruhsat, 2. Baskı, Seçkin Yayınları. ? Tiryakioğlu, Bilgin (2003) Doğrudan Yatırımların Uluslararası Hukukta Korunması, Dayınlarlı Yayınları. ? Çal, Sedat (2009) Uluslararası Yatırım Tahkimi ve Kamu Hukuku İlişkisi, Seçkin Kitabevi. ? Şit Köşgeroğlu, Banu (2012) Enerji Yatırım Sözleşmeleri ve Bunların Uluslararası Yatırım Anlaşmaları ile Korunması, Vedat Yayıncılık, İstanbul. ? Yılmaz, Alper Çağrı (2013), Uluslararası Enerji Yatırımlarının Korunması, On İki Levha Yayıncılık, İstanbul. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 40 |
Genel sınav | 1 | 60 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 0 | ||
Laboratuvar | 0 | ||
Uygulama | 0 | ||
Derse özgü staj (varsa) | 0 | ||
Alan Çalışması | 0 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 0 | ||
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | ||
Proje | 0 | ||
Ödevler | 0 | ||
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | ||
Genel sınava hazırlanma süresi | 0 | ||
Toplam İş Yükü | 0 | 0 | 0 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Bilgi kaynaklarına ulaşma, bilimsel verileri kullanma, karşılaştırma, yorumlama, sonuç çıkarma ve uygulayabilme becerisine sahip olması. | X | ||||
2. Hukuk bilimi ve hukuk sistemleri ile bireylerin ve toplumların haklarının tarihsel gelişim süreci ve bu süreçte kabul edilen temel metinler hakkında bilgi sahibi olması ve modern hukuk kazanımlarını yorumlayabilecek tarihsel bilgi birikimine sahip olması. | X | ||||
3. Türkçe'yi sözlü ve yazılı etkin kullanabilme becerisine sahip olması. | X | ||||
4. Özel hukuk kişileri arasındaki ilişkileri düzenleyen hukuk kurallarına hâkim olması ve bu kuralları yorumlayabilme becerisine sahip olması. | X | ||||
5. Birey-devlet arasındaki ilişkileri düzenleyen hukuk kurallarına hâkim olması ve bu kuralları yorumlayabilme becerisine sahip olması. | X | ||||
6. Bilgi teknolojilerini ve ders malzemelerini öğretme-öğrenme sürecinde etkili olarak kullanır. | X | ||||
7. Çağdaş hukuki yaklaşımlar çerçevesinde güncel hukuki sorunları çözebilme becerisine sahip olması. | X | ||||
8. Ulusal ve uluslararası düzeyde mesleğin gerektirdiği tüm özellikleri en iyi şekilde yansıtacak anlayış ve bilgi düzeyine sahip olması. | X | ||||
9. Ekonomik ve finansal mekanizmalara ilişkin hukuki düzenlemelere ve uygulamalara hâkim olması. | X | ||||
10. Bireysel olarak ve topluluk önünde kendini ifade edebilme becerisine sahip olması. | X | ||||
11. Evrensel hukuk bilgisini kullanma, karşılaştırma ve uygulayabilme becerisine sahip olma. | X | ||||
12. Bireyler arasındaki ilişkiler çerçevesinde ortaya çıkan yeni ihtiyaçları karşılamaya yönelik düzenlemeleri ve hukuki arayışları takip edebilme becerisine sahip olması. | X | ||||
13. Ders içi faaliyetler, farazi dava ve adliye çalışmaları ile diğer mesleki ve akademik ziyaretlerin gerçekleştirilmesi yoluyla birlikte çalışma becerisine sahip olması. | X | ||||
14. Hukukun ulusal ve uluslararası boyutlarını, mahkeme içtihatları ve uygulamaları takip etmek suretiyle anlama ve işleme becerisine sahip olması. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek