IMU722 - BETON KATKILARI
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
BETON KATKILARI | IMU722 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 3 | 0 | 3 | 10 |
Önkoşul(lar)-var ise | ||||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Bölüm Sorumluları | |||||
Dersin amacı | Bu dersin amacı beton üretiminde kullanılan mineral ve kimyasal katkıların tanıtımı, etki mekanizmaları ve beton üretimi sırasında oluşturdukları olumlu ve olumsuz etkileri öğretmektir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Beton katkı malzemelerinin tanımı, sınıflandırılması ve kullanılmasında dikkat edilecek hususlar, hava-sürükleyici katkılar, kimyasal katkılar, mineral katkılar ve diğer katkılar incelenecektir. | |||||
Kaynaklar | 1. Erdogan T.Y., Admixtures for Concrete, Ankara, The Middle East Technical University Press, 1997.) 2. Rixom, M. R. Chemical admixtures for concrete, E. & F. N. Spon, London, 1999. 3. Spiratos M., Page M., Mailvaganam N.P., Malhotra V.M., Jolicoeur C., Superplasticizers for Concrete: Fundamentals, Technology, and Practice, Marquis, Canada, 2006. 4. Ramachandran V.S., Concrete Admixtures Handbook: Properties, science and technology, Park Ridge,N.J., U.S.A, Noyes Publications, 1995. 5. Neville A.M., Properties of Concrete, Essex, Longman, 2000). 6. ACI Committee Report: ACI 212 Chemical admixtures for Concrete, American Concrete Institute, Detroit. 7. ACI Committee Report: ACI 232 Use of Natural Pozzolans in Concrete, American Concrete Institute, Detroit. 8. Other supplementary materials |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Giriş |
2. Hafta | Beton katkılarına genel bakış ve kullanım sırasında dikkat edilmesi gerekli hususlar |
3. Hafta | Hava sürükleyici katkı |
4. Hafta | Su azaltıcı katkılar |
5. Hafta | Priz hızlandırıcı ve geciktirici katkılar |
6. Hafta | Ara sınav |
7. Hafta | Viskozite düzenleyici katkılar. |
8. Hafta | Doğal puzolanlar |
9. Hafta | Uçucu kül |
10. Hafta | Silis dumanı |
11. Hafta | Ara sınav. |
12. Hafta | Öğütülmüş yüksek fırın cürufu |
13. Hafta | Rötre azaltıcı katkılar |
14. Hafta | Korozyon engelleyici katkılar |
15. Hafta | Renklendirici katkılar |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 3 | 10 |
Sunum | 1 | 10 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 2 | 40 |
Genel sınav | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 2 | 60 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 6 | 84 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 30 | 30 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 3 | 10 | 30 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 2 | 18 | 36 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü | 35 | 85 | 240 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Matematik, fen bilimleri ve İnşaat Mühendisliği konularında yeterli bilgi birikimi sahibidir; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanır. | X | ||||
2. Karmaşık İnşaat Mühendisliği problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular. | X | ||||
3. Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlar; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygular. | X | ||||
4. Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | X | ||||
5. Karmaşık mühendislik problemlerinin veya İnşaat Mühendisliğine özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlar, deney yapar, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. | X | ||||
6. Disiplin içi ve disiplinler arası takım halinde ve bireysel olarak etkin biçimde çalışır. | X | ||||
7. Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; başta İngilizce olmak üzere en az bir yabancı dil bilir; etkin rapor yazar ve yazılı raporları anlar, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilir, etkin sunum yapabilir, açık ve anlaşılır talimat verir ve alır. | X | ||||
8. Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık sahibidir; bilgiye erişebilir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | X | ||||
9. Etik ilkelerine uygun davranır, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi sahibidir. | X | ||||
10. Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürebilir kalkınma hakkında bilgi sahibidir. | X | ||||
11. Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık sahibidir. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek