MAB637 - KAMU POLİTİKALARININ REFAH İKTİSADI

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
KAMU POLİTİKALARININ REFAH İKTİSADI MAB637 1. Yarıyıl 3 0 3 6
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
 
Dersin sorumlusu(ları)Bölüm öğretim elemanları 
Dersin amacıBu dersin temel amacı, kamu politikalarını refah iktisadı temelinde ele alarak tartışmaktır. Bu derste, bireysel tercihlerin kamu tercihlerine dönüştürülmesi sürecinin; refah etkilerinin politika oluşumu ile olan ilişkisinin; kamu politikalarında refah analizi gerçekleştirme yöntemlerinin kavranması amaçlanmaktadır. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Bu dersin sonunda öğrencinin refah iktisadı konusunda temel bilgilere sahip olması, refah iktisadı ve kamu maliyesi ilişkisini kurabilmesi; kamu politikalarının ekonomik etkinliği de sağlamasının neden ve hangi koşullarda tercih edileceğini, kolektif kararların oluşturulmasındaki güçlükleri ve kamu politikalarında refah analizini kavraması beklenmektedir.
Dersin içeriği-Refah ve Fayda
-Pareto Optimalite
-Üretici ve Tüketici Teorileri ve Faktör Piyasası
-Piyasa Başarısızlıkları
-Kamu Müdahaleleri
-Uluslar Arası Ticaret
-Bilgi ve Risk 
Kaynaklar-Just, R. E., Hueth, D. L. & Schmitz, A. (2004). The Welfare Economics of Public Policy: A Practical Approach to Project and Policy Evaluation, Edward Elgar.
-Johansson, P. (1991). An Introduction to Modern Welfare Economics, Cambridge University Press.
-Pigou, A. C. (1920). The Economics of Welfare, MacMillan.
-Ng, Y. (2004). Welfare Economics: Towards a More Complete Analysis, MacMillan. 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaRefah İktisadına Giriş: Refah ve Fayda Kavramları
2. HaftaRefah İktisadına Giriş: Pozitif/Normatif İktisat Ayrımı, Etkinlik ve Eşitlik
3. HaftaPareto Öncesi Refah İktisadı: Bentham Yaklaşımı
4. HaftaPareto Optimalite ve Optimum Değişim Kuralları
5. HaftaTazmin Prensibi ve Sosyal Refah Fonksiyonu: Ölçülebilirlik ve Karşılaştırılabilirlik, Refah ve Gelirin Optimal Dağılımı
6. HaftaÜretici Teorisi ve Refah Analizi
7. HaftaTüketici Teorisi ve Refah Analizi
8. HaftaFaktör Piyasası ve Refah Analizi
9. HaftaAra Sınav
10. HaftaPiyasa Başarısızlıkları ve Refah Analizi: Tutuklu İkilemi Olarak Piyasa Başarısızlıkları
11. Haftaİkinci ve Üçüncü En İyi Teoremi
12. HaftaPiyasaya Kamu Müdahaleleri ve Refah Analizi: Tavan Fiyat Uygulamaları, Taban Fiyat Uygulamaları
13. HaftaPiyasaya Kamu Müdahaleleri ve Refah Analizi: Vergiler ve Teşvikler
14. HaftaUluslararası Ticaret ve Refah Analizi: Ticaret Kazançları ve Dağılımı, Ticaret ve Kamu Programları, Tarifeler, Kotalar ve İhracat Teşvikleri
15. HaftaBilgi, Risk ve Refah Analizi
16. HaftaGenel Sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum115
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar230
Genel sınav155
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı345
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı155
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14342
Sunum / Seminer Hazırlama11616
Proje000
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi21530
Genel sınava hazırlanma süresi15050
Toplam İş Yükü3287180

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Lisans düzeyinde edinmiş olduğu kendi alanı ya da farklı bir alandaki bilgileri derinleştirir, alanlar arasındaki etkileşimi açıklar.    X
2. Toplumların geçirdiği iktisadî ve malî evreler ile toplumlararası ilişkiler hakkında bilgi ve yorumlama yetisine sahiptir.    X
3. Alanının gerektirdiği araştırmaları yapma, planlama ve uygulama becerisine sahiptir.   X 
4. Veri işleyerek ulaşması gereken bilgilere kuramsal ve uygulama düzeyinde sahiptir.    X
5. Alanı ile ilgili bir sorunu gerek bireysel olarak gerekse ekip içerisinde, liderlik sorumluluğunun bilincinde olarak çözer.    X
6. Alanı ile ilgili olarak edinmiş olduğu bilgiler ışığında çalışma hayatında rapor hazırlama, akademik kurallara uygun eser hazırlama bilgisine sahiptir .   X 
7. Alanı ile ilgili olarak tespit ettiği sorunlar için araştırma yöntemleri kullanarak çözüm önerisi getirir ve/ya çözümler.    X
8. Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir.    X
9. Eğitim ve öğretimin sürekliliğinin bilincindedir. Değişime ve yeniliğe karşı açık bir tutuma sahiptir.    X
10. Alanı ile ilgili edindiği temel bilgileri yazılı ve sözlü olarak ilgililere aktarır.   X 
11. Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.  X  

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek