İMT700.04 - ÖZEL KONULAR

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
ÖZEL KONULAR İMT700.04 8. Yarıyıl 5 0 0 30
Önkoşul(lar)-var iseDoktora derslerini ve doktora yeterlik sınavını başarı ile tamamlamış olmak.
Dersin DiliDiğer
Dersin TürüZorunlu 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriTartışma
Diğer: Araştırma, Yazma Teknikleri  
Dersin sorumlusu(ları)İngilizce Bilim Dalı Öğretim Üyeleri 
Dersin amacıTez aşamasında olan öğrencinin kaynakları, çalışmaları ve araştırmaları değerlendirilerek tezin yazılan bölümleri gözden geçirilir ve öğrencinin çalışmasını doktora tezi halinde sunması sağlanır.  
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Bu dersin sonunda öğrenciler: Doktora tezi hazırladıkları konu hakkında araştırma yapar.
  2. Doktora tezi hazırladıkları konu hakkında analiz ve sentez yapar.
  3. Doktora tezi yazma işini gerçekleştirir.
Dersin içeriği
Bu derste öğrenciler seçtikleri konu ile ilgili doktora tezi yazarlar.
 
KaynaklarTez konusu ile ilgili kaynaklar tez danışmanı tarafından önerilir. Ayrıca tez öğrencisi kendisi de kaynak araştırması yapar.
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaSeçilen tez konusu hakkında öğrenci araştırma yapar.
2. HaftaSeçilen tez konusu hakkında öğrenci araştırma yapar.
3. HaftaSeçilen tez konusu hakkında öğrenci araştırma yapar.
4. HaftaSeçilen tez konusu hakkında öğrenci araştırma yapar.
5. HaftaÖğrenci, bulduğu kaynakları tez danışmanına gösterir.
6. HaftaTez danışmanı ve öğrenci, kaynakları analiz ve sentez eder.
7. HaftaTez danışmanı ve öğrenci, kaynakları analiz ve sentez eder.
8. HaftaÖğrenci, tez yazma aşamasına geçer.
9. HaftaÖğrenci, tezini yazar.
10. HaftaÖğrenci, tezini yazar.
11. HaftaÖğrenci, tezini danışmanına gösterir. Danışmanı tezi okur, önerilerde bulur ve düzeltmeler yapar.
12. HaftaÖğrenci, tezini danışmanın düzeltmeleri ve önerileri doğrultusunda düzeltir.
13. HaftaÖğrenci, tezini danışmanın düzeltmeleri ve önerileri doğrultusunda düzeltir.
14. HaftaTez danışmanı son düzeltmeleri ve önerileri yapar. Öğrenci de bunları düzelterek tezini hazır hale getirir.
15. HaftaFinal

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler110
Sunum00
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar240
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı050
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı050
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 5 70
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)1120220
Sunum / Seminer Hazırlama000
Proje000
Ödevler1200200
Ara sınavlara hazırlanma süresi2100200
Genel sınava hazırlanma süresi1100100
Toplam İş Yükü29425790

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Çeviribilim ile ilgili temel kavram, ilke ve kuramları tarihsel bir süreç içinde analiz edebilme/değerlendirebilme.    X
2. Çeviri süreçleri ile ilgili temel kavram, ilke ve kuramları sentez yapabilme.    X
3. Çeviribilim ile ilgili temel kavram, ilke ve yaklaşımları değerlendirerek kendi özgün yaklaşımını üretebilme    X
4. Bilimsel araştırma yöntemlerine ilişkin temel kavram ve ilkeleri yeni problem durumlarında kullanabilme.    X
5. Bireysel ve ekiple bir araştırmayı bilimsel araştırma ilkelerine uygun olarak yürütebilme.    X
6. İş ve meslek analizlerini yaparak, standartlarını belirleme ve çeviri hizmetlerinin akreditasyonunu yapabilme.    X
7. Öğrencilerin öğrenmeyi öğrenmelerini sağlayacak stratejileri kazanmalarına rehberlik edebilme.    X
8. Mesleki gelişimini sağlamak, yeni bilgi üretmek üzere ulusal ve uluslararası alan yazını etkili olarak kullanabilme.    X
9. Ulusal ve uluslararası düzeyde meslektaşları ile işbirliği yapabilme.    X
10. Öğretim, araştırma ve toplumsal hizmet iş görülerini etkili olarak yerine getirebilme.    X
11. Ülkenin çeviri ile ilgili sorunlarına çözüm önerileri üretebilme.    X
12. Mesleki gelişimi sağlamak üzere bilişim teknolojilerini etkili olarak kullanabilme.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek