MTR612 - SEMİNER

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
SEMİNER MTR612 2. Yarıyıl 0 2 0 5
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüZorunlu 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Örnek Olay İncelemesi
Diğer: Sunum  
Dersin sorumlusu(ları)Prof. Dr. Türev BERKİ 
Dersin amacıÖğrencilere, müzik teorileri alanındaki önemli yayınları izleme ve değerlendirme alışkanlığı kazandırmak, ileride gerçekleştirecekleri akademik çalışmalar için altyapı oluşturmak 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Müzik teorileri alanındaki önemli yayınları izleme ve değerlendirme alışkanlığı kazanırlar.
  2. İleride gerçekleştirecekleri akademik çalışmalar için altyapıya sahip olurlar.
Dersin içeriğiMüzik teorileri: Dergiler, uluslararası/ulusal alan endeksleri. Kongre ve sempozyumlar. Seçilmiş makale ve bildiriler üzerinde inceleme ve tartışma. 
Kaynaklar? Gosman, A. (2000). Rameau and Zarlino: Polemics in the ?Traité de l?harmonie?. Music Theory Spectrum, 22(1), s. 44-59.
? Rust, D. (2010). A Russian Rhetoric of Form in the Music of Witold Lutoslawski. A Music Theoretical Matrix: Essays in Honor of Allen Forte (Part II), s. 205-231.
? Kempf, D. A. (1996). What is Symmetry in Music?, International Review of the Aesthetics and Sociology of Music, 27(2), s. 155-165.
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaGiriş: Dönem Programı sunumu, temel ilkeler
2. HaftaMüzik Teorileri dergileri: Uluslararası/ulusal alan endeksleri
3. HaftaÖğrenci sunumları: Makaleler
4. HaftaÖğrenci sunumları: Makaleler
5. HaftaÖğrenci sunumları: Makaleler
6. HaftaÖğrenci sunumları: Makaleler
7. HaftaÖğrenci sunumları: Makaleler
8. HaftaÖğrenci sunumları: Makaleler
9. HaftaÖğrenci sunumları: Makaleler
10. HaftaÖğrenci sunumları: Makaleler
11. HaftaMüzik Teorileri kongreleri/sempozyumları
12. HaftaÖğrenci sunumları: Tam metin bildirileri
13. HaftaÖğrenci sunumları: Özet bildiriler
14. HaftaGenel değerlendirme
15. HaftaGenel Sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum00
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar250
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı250
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama14228
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14456
Sunum / Seminer Hazırlama000
Proje000
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi21530
Genel sınava hazırlanma süresi11111
Toplam İş Yükü3132125

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Uzmanlaştıkları alanda edindikleri birikimle; müziği çok boyutlu algılayabilme ve çözümleyebilme becerisi kazanırlar.    X
2. Uzmanlaştıkları alanın gerektirdiği araştırma yöntem ve tekniklerini yetkinlikle kullanırlar.    X
3. Uzmanlaştıkları alana ilişkin tüm veri ve bulguları, ilişkili oldukları diğer alanlarla bütünleştirerek yorumlarlar.    X
4. Uzmanlaştıkları alana ilişkin uluslararası literatürü, en az bir yabancı dili etkin biçimde kullanarak takip ederler.     X
5. Uzmanlaştıkları alanın gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini etkin biçimde kullanırlar.    X
6. Uzmanlaştıkları alana ilişkin çalışmalarını; görsel, yazılı ve sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak, etkin ve doğru biçimde ve sorumluluk anlayışıyla topluma sunarlar.    X
7. Gerçekleştirecekleri çalışmaların tüm aşamalarında, bilim etiğinin gereklerini titizlikle yerine getirirler.    X
8. Gelecekte üstlenecekleri akademik/yönetsel görevler için belirli bir liderlik formasyonu kazanacak birikime sahip olurlar.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek