MTR612 - SEMİNER
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
SEMİNER | MTR612 | 2. Yarıyıl | 0 | 2 | 0 | 5 |
Önkoşul(lar)-var ise | ||||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Örnek Olay İncelemesi Diğer: Sunum | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Türev BERKİ | |||||
Dersin amacı | Öğrencilere, müzik teorileri alanındaki önemli yayınları izleme ve değerlendirme alışkanlığı kazandırmak, ileride gerçekleştirecekleri akademik çalışmalar için altyapı oluşturmak | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Müzik teorileri: Dergiler, uluslararası/ulusal alan endeksleri. Kongre ve sempozyumlar. Seçilmiş makale ve bildiriler üzerinde inceleme ve tartışma. | |||||
Kaynaklar | ? Gosman, A. (2000). Rameau and Zarlino: Polemics in the ?Traité de l?harmonie?. Music Theory Spectrum, 22(1), s. 44-59. ? Rust, D. (2010). A Russian Rhetoric of Form in the Music of Witold Lutoslawski. A Music Theoretical Matrix: Essays in Honor of Allen Forte (Part II), s. 205-231. ? Kempf, D. A. (1996). What is Symmetry in Music?, International Review of the Aesthetics and Sociology of Music, 27(2), s. 155-165. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Giriş: Dönem Programı sunumu, temel ilkeler |
2. Hafta | Müzik Teorileri dergileri: Uluslararası/ulusal alan endeksleri |
3. Hafta | Öğrenci sunumları: Makaleler |
4. Hafta | Öğrenci sunumları: Makaleler |
5. Hafta | Öğrenci sunumları: Makaleler |
6. Hafta | Öğrenci sunumları: Makaleler |
7. Hafta | Öğrenci sunumları: Makaleler |
8. Hafta | Öğrenci sunumları: Makaleler |
9. Hafta | Öğrenci sunumları: Makaleler |
10. Hafta | Öğrenci sunumları: Makaleler |
11. Hafta | Müzik Teorileri kongreleri/sempozyumları |
12. Hafta | Öğrenci sunumları: Tam metin bildirileri |
13. Hafta | Öğrenci sunumları: Özet bildiriler |
14. Hafta | Genel değerlendirme |
15. Hafta | Genel Sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 2 | 50 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 2 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 2 | 28 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 4 | 56 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 2 | 15 | 30 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 11 | 11 |
Toplam İş Yükü | 31 | 32 | 125 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Uzmanlaştıkları alanda edindikleri birikimle; müziği çok boyutlu algılayabilme ve çözümleyebilme becerisi kazanırlar. | X | ||||
2. Uzmanlaştıkları alanın gerektirdiği araştırma yöntem ve tekniklerini yetkinlikle kullanırlar. | X | ||||
3. Uzmanlaştıkları alana ilişkin tüm veri ve bulguları, ilişkili oldukları diğer alanlarla bütünleştirerek yorumlarlar. | X | ||||
4. Uzmanlaştıkları alana ilişkin uluslararası literatürü, en az bir yabancı dili etkin biçimde kullanarak takip ederler. | X | ||||
5. Uzmanlaştıkları alanın gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini etkin biçimde kullanırlar. | X | ||||
6. Uzmanlaştıkları alana ilişkin çalışmalarını; görsel, yazılı ve sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak, etkin ve doğru biçimde ve sorumluluk anlayışıyla topluma sunarlar. | X | ||||
7. Gerçekleştirecekleri çalışmaların tüm aşamalarında, bilim etiğinin gereklerini titizlikle yerine getirirler. | X | ||||
8. Gelecekte üstlenecekleri akademik/yönetsel görevler için belirli bir liderlik formasyonu kazanacak birikime sahip olurlar. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek