CAR705 - MULTİDİSİPLİNER ARAŞTIRMA PLANLAMA
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
MULTİDİSİPLİNER ARAŞTIRMA PLANLAMA | CAR705 | 3. Yarıyıl | 2 | 2 | 3 | 10 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Rapor Hazırlama ve/veya Sunma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Yrd. Doç. Dr. Ekim Taşkıran, Doç. Dr. Güneş Esendağlı, Prof. Dr. Menemşe Gümüşdereli, Prof. Dr. Sema Çalış, Prof. Dr. Melike Mut, Prof. Dr. Kezban Ulubayram, Prof. Dr. Yıldırım Sara, Doç. Dr. Mert Ertunç, Prof. Dr. Gökhan Özyiğit, Prof. Dr. İbrahim Haznedaroğlu, Prof. Dr. Mustafa Arıcı, Prof. Dr. Bülent Altun, Prof. Dr. Muşturay Karçaaltıncaba, Prof. Dr. Seza Özen, Prof. Dr. Ali Akdoğan | |||||
Dersin amacı | Multidisipliner araştırma tasarımı konusunda gerekli olan bilgi birikiminin, örnekler ve örnek çalışmalar üzerinden kazandırılması | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Tıp-Sağlık alanında, özellikle cerrahi araştırmalar ile ilişkili olan araştırma örneklerinin tartışılması, multiomik skaladaki güncel araştırma örneklerinin incelenmesi ve son olarak hipotez yazımından, araştırma projesi yazımına kadar çeşitli basamakların işlenmesi | |||||
Kaynaklar | 1- Schwatrz 2- Sabiston 3- Greenfield 4- Pediatric Surgery 5- Surgical Research 6- Surgical Innovations |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Multidisipliner araştırma örnekleri - onkoloji |
2. Hafta | Multidisipliner araştırma örnekleri - biyomühendislik |
3. Hafta | Multidisipliner araştırma örnekleri - farmasötik teknoloji |
4. Hafta | Multidisipliner araştırma örnekleri - nöroşirürji |
5. Hafta | Multidisipliner araştırma örnekleri - eczacılık temel bilimleri |
6. Hafta | Multidisipliner araştırma örnekleri - farmakoloji |
7. Hafta | Multidisipliner araştırma örnekleri - radyasyon onkolojisi |
8. Hafta | Multidisipliner araştırma örnekleri |
9. Hafta | Multidisipliner araştırma örnekleri - hematoloji |
10. Hafta | Multidisipliner araştırma örnekleri - nefroloji |
11. Hafta | Multidisipliner araştırma örnekleri - romatoloji |
12. Hafta | Multidisipliner araştırma örnekleri - radyoloji |
13. Hafta | Deney planlama |
14. Hafta | Proje yazımı |
15. Hafta | Proje teslimi |
16. Hafta | Final Sınavı |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 14 | 25 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 1 | 25 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 2 | 28 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 8 | 112 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 3 | 19 | 57 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 3 | 25 | 75 |
Toplam İş Yükü | 48 | 56 | 300 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Cerrahinin vücut fizyolojisi, hücre biyolojisi, yara iyileşmesi, immünoloji, hastalık fizyopatolojisine ve genetik mekanizmalara moleküler, hücresel ve sistemik düzeyde olan etkileri hakkında klinik uygulamalara ve akademik çalışmalara yön verecek yeni bilgi, eğitim ve öğretim materyali üretir veya yöntemleri yeni bir alana uygular. | X | ||||
2. Gerçekleştirdiği çalışmalarda elde ettiği verileri uygun istatistiksel yöntemlerle analiz ve rapor eder. İstatistiksel ve biyolojik anlamlılığın, veri tutarlılığının ve heterojenliğin yaratacağı sonuçların öneminin farkında olur. | X | ||||
3. Klinik ve akademik uygulamalara yönelik bilgiyi ve güncel teknolojik araç ve gereçleri kullanır. Bilimsel araştırmaların sonucunda elde ettiği bilgiyi uygulamalarına aktarır. | X | ||||
4. Araştırmalarını etik standartlara bağlı kalarak bağımsız olarak planlar, yürütür, ulusal ve uluslararası projelerde görev alabilecek donanımı geliştirir. Yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirir. | X | ||||
5. Cerrahi bilimler ve temel tıp bilimleri alanında üretilen bilgiyi toplum yararına kullanır, hastalıklardan korunma ve tedavi konusunda diğer disiplinlerle birlikte ulusal ve uluslararası düzeyde üretilen politikalara katkı sağlar. Cerrahi araştırmalar alanındaki öğretim programlarının güncellenmesi, geliştirilmesi ve uygulanmasında görev alır, danışmanlık bilgi ve becerilerine sahip olarak çalışır. | X | ||||
6. Akademik ve bilimsel ortamlarda disiplinlerarası lider ve yönetici konumunda planlama, uygulama ve görev dağılımı yapabilir; çatışmaları çözme becerisine sahiptir. En az bir yabancı dili kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak akademik ve profesyonel çevrelerde eş düzeyde iletişim kurar. | X | ||||
7. Cerrahi ve temel bilim çalışmalarına multidisipliner yaklaşım sergileyebilir. Farklı alanlardaki sağlık bilimleri konularını kavrar, bunlar arasında bağlantı kurar, yeni bilimsel yaklaşım ve hipotezlerin çözümüne dair önergeler sunar. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek