CAR705 - MULTİDİSİPLİNER ARAŞTIRMA PLANLAMA

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
MULTİDİSİPLİNER ARAŞTIRMA PLANLAMA CAR705 3. Yarıyıl 2 2 3 10
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüZorunlu 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
 
Dersin sorumlusu(ları)Yrd. Doç. Dr. Ekim Taşkıran, Doç. Dr. Güneş Esendağlı, Prof. Dr. Menemşe Gümüşdereli, Prof. Dr. Sema Çalış, Prof. Dr. Melike Mut, Prof. Dr. Kezban Ulubayram, Prof. Dr. Yıldırım Sara, Doç. Dr. Mert Ertunç, Prof. Dr. Gökhan Özyiğit, Prof. Dr. İbrahim Haznedaroğlu, Prof. Dr. Mustafa Arıcı, Prof. Dr. Bülent Altun, Prof. Dr. Muşturay Karçaaltıncaba, Prof. Dr. Seza Özen, Prof. Dr. Ali Akdoğan 
Dersin amacıMultidisipliner araştırma tasarımı konusunda gerekli olan bilgi birikiminin, örnekler ve örnek çalışmalar üzerinden kazandırılması 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Cerrahi araştırmalar ile tıp-sağlık bilimleri alanındaki farklı konuların nasıl birleştirildiğini, özgün bilimsel yaklaşımların nasıl kazanıldığı ve hipotezlerin çözümüne dair yetkinliklerin kazanılması
Dersin içeriğiTıp-Sağlık alanında, özellikle cerrahi araştırmalar ile ilişkili olan araştırma örneklerinin tartışılması, multiomik skaladaki güncel araştırma örneklerinin incelenmesi ve son olarak hipotez yazımından, araştırma projesi yazımına kadar çeşitli basamakların işlenmesi 
Kaynaklar1- Schwatrz
2- Sabiston
3- Greenfield
4- Pediatric Surgery
5- Surgical Research
6- Surgical Innovations
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaMultidisipliner araştırma örnekleri - onkoloji
2. HaftaMultidisipliner araştırma örnekleri - biyomühendislik
3. HaftaMultidisipliner araştırma örnekleri - farmasötik teknoloji
4. HaftaMultidisipliner araştırma örnekleri - nöroşirürji
5. HaftaMultidisipliner araştırma örnekleri - eczacılık temel bilimleri
6. HaftaMultidisipliner araştırma örnekleri - farmakoloji
7. HaftaMultidisipliner araştırma örnekleri - radyasyon onkolojisi
8. HaftaMultidisipliner araştırma örnekleri
9. HaftaMultidisipliner araştırma örnekleri - hematoloji
10. HaftaMultidisipliner araştırma örnekleri - nefroloji
11. HaftaMultidisipliner araştırma örnekleri - romatoloji
12. HaftaMultidisipliner araştırma örnekleri - radyoloji
13. HaftaDeney planlama
14. HaftaProje yazımı
15. HaftaProje teslimi
16. HaftaFinal Sınavı

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)1425
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum00
Projeler125
Seminer00
Ara Sınavlar00
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı050
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı050
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 2 28
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama14228
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)148112
Sunum / Seminer Hazırlama000
Proje31957
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi32575
Toplam İş Yükü4856300

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Cerrahinin vücut fizyolojisi, hücre biyolojisi, yara iyileşmesi, immünoloji, hastalık fizyopatolojisine ve genetik mekanizmalara moleküler, hücresel ve sistemik düzeyde olan etkileri hakkında klinik uygulamalara ve akademik çalışmalara yön verecek yeni bilgi, eğitim ve öğretim materyali üretir veya yöntemleri yeni bir alana uygular. X    
2. Gerçekleştirdiği çalışmalarda elde ettiği verileri uygun istatistiksel yöntemlerle analiz ve rapor eder. İstatistiksel ve biyolojik anlamlılığın, veri tutarlılığının ve heterojenliğin yaratacağı sonuçların öneminin farkında olur. X   
3. Klinik ve akademik uygulamalara yönelik bilgiyi ve güncel teknolojik araç ve gereçleri kullanır. Bilimsel araştırmaların sonucunda elde ettiği bilgiyi uygulamalarına aktarır. X   
4. Araştırmalarını etik standartlara bağlı kalarak bağımsız olarak planlar, yürütür, ulusal ve uluslararası projelerde görev alabilecek donanımı geliştirir. Yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirir.  X  
5. Cerrahi bilimler ve temel tıp bilimleri alanında üretilen bilgiyi toplum yararına kullanır, hastalıklardan korunma ve tedavi konusunda diğer disiplinlerle birlikte ulusal ve uluslararası düzeyde üretilen politikalara katkı sağlar. Cerrahi araştırmalar alanındaki öğretim programlarının güncellenmesi, geliştirilmesi ve uygulanmasında görev alır, danışmanlık bilgi ve becerilerine sahip olarak çalışır.    X
6. Akademik ve bilimsel ortamlarda disiplinlerarası lider ve yönetici konumunda planlama, uygulama ve görev dağılımı yapabilir; çatışmaları çözme becerisine sahiptir. En az bir yabancı dili kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak akademik ve profesyonel çevrelerde eş düzeyde iletişim kurar.   X 
7. Cerrahi ve temel bilim çalışmalarına multidisipliner yaklaşım sergileyebilir. Farklı alanlardaki sağlık bilimleri konularını kavrar, bunlar arasında bağlantı kurar, yeni bilimsel yaklaşım ve hipotezlerin çözümüne dair önergeler sunar.     X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek