İDE698 - İLERİ ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ ve YAYIN ETİĞİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
İLERİ ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ ve YAYIN ETİĞİ | İDE698 | 1. Yarıyıl | 4 | 0 | 4 | 7.5 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Takım/Grup Çalışması Uygulama-Alıştırma Diğer: Dönem Ödevi, Araştırma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Bölüm öğretim üyeleri | |||||
Dersin amacı | Bu dersin amacı, öğrencilerin ileri düzeyde okuma, not alma, tekrar yapma, sınavlara çalışma gibi etkili çalışma yöntemlerini kazanabilmelerini, araştırma ödevi hazırlama sürecinde konu seçme, kütüphaneleri kullanma, bibliyografya hazırlama, intihalden kaçınma ve akademik yazı yazma gibi konulara yönelik ileri düzey bilgi, beceri ve yetkinlikleri kazanmalarını sağlamaktır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Bu derste öncelikle, okuma, not alma, tekrar yapma, sınavlara çalışma gibi etkili çalışma yöntemleri ile ilgili bilgiler öğrenciye aktarılır. Bu bilgiler uygulama ve alıştırma yöntemleriyle pekiştirilir. Ayrıca, öğrenciye araştırma ödevi hazırlama yeteneğini kazandırmak için konu seçme, kütüphaneleri kullanma, bibliyografya hazırlama, intihalden kaçınma ve akademik yazı yazma yöntemleri verilir. Öğrenciden talep edilen bireysel çalışmalar ve sınıf içi grup çalışmaları aracılığıyla öğrencinin edindiği bu bilgileri ileri düzeyde uygulamaya dökmesi sağlanır. | |||||
Kaynaklar | Joseph Gibaldi. MLA Handbook for Writers of Research Papers. İlgili diğer kitap ve/veya makaleler.İlgili diğer kitap ve/veya makaleler. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Giriş, ?araştırma?nın tanımı |
2. Hafta | Çalışma ve sınav becerileri: okuma, göz gezdirme, not alma, tekrar yapma, sınavlara çalışma, sınavda başarı taktikleri |
3. Hafta | Araştırmayı planlama, kütüphaneyi ve elektronik kaynakları kullanma, kütüphaneye ve bilgisayar laboratuvarına ziyaret |
4. Hafta | MLA formatı, akademik kaynak çeşitleri |
5. Hafta | Alıntılama biçimi, bibliyografya taslağı oluşturma |
6. Hafta | Ara Sınav |
7. Hafta | Not alma, not kartı hazırlama |
8. Hafta | İntihal, intihalden kaçınma |
9. Hafta | Konu seçme, konu sınırlama, ana fikri barındıran cümle (tez cümlesi), taslak hazırlama |
10. Hafta | Bibliyografya taslağı ve not kartı değerlendirmesi |
11. Hafta | Ara Sınav |
12. Hafta | Yazım teknikleri: noktalama, alıntılar |
13. Hafta | Araştırma ödevi formatı: metin biçimlendirme, belgelendirme, kaynakça hazırlama |
14. Hafta | Genel Değerlendirme |
15. Hafta | Genel Sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 5 |
Sunum | 1 | 5 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 2 | 40 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 4 | 56 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 3 | 42 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 14 | 14 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 30 | 30 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 2 | 24 | 48 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 35 | 35 |
Toplam İş Yükü | 33 | 110 | 225 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. İngiliz dili ve edebiyatı ve İngiliz kültürü hakkında hakkında uzmanlık düzeyinde güncel bilgiye sahiptir. | X | ||||
2. Edebiyat, edebi türler, terimlerle ilgili uzmanlık düzeyinde bilgiye sahiptir. | X | ||||
3. İngiliz edebiyatının farklı türlerdeki metinlerini tarihsel, sosyal, kültürel, ekonomik, siyasi, felsefi, ekolojik bağlamda araştırarak açıklamak ve yorumlamak için gerekli kuramsal disiplinlerarası bilgiye sahiptir. | X | ||||
4. Eleştirel, yaratıcı ve analitik düşünme becerilerini geliştirir. | X | ||||
5. Bilgi teknolojilerini ve araştırma yöntemlerini kullanarak İngiliz dili, edebiyatı ve kültürü hakkında bireysel ve/veya takım çalışmasıyla bilgi toplar, bu bilgileri mesleki ulusal ve uluslararası eğitim-öğretim ortamlarında paylaşır. | X | ||||
6. Edebi ve kültürel metinleri ilgili kuramları uygulayarak disiplinlerarası bir anlayışla inceler ve yorumlar. | X | ||||
7. İngiliz edebiyatı ve kültürünün ulusal ve uluslararası ortamlarda öğretilebilmesi için gerekli güncel bilgi ve becerilere sahiptir. | X | ||||
8. .Eleştirel ve yaratıcı düşünme becerileriyle disiplinlerarası araştırma yapar, problem çözer ve sonuçlarını ulusal ve uluslararası mesleki ve sosyal ortamlarda sunar. | X | ||||
9. İngiliz edebiyatını, kültürünü, tarihini ve toplumunu müfredat içi ve dışı faaliyetlerle inceleyerek, kendi kültürüne ve diğer kültürlere karşı ön yargısız ve öğrenmeye açık bir tutum geliştirir. | X | ||||
10. Temel evrensel değerler çerçevesinde farklı din, dil, ırk, cinsiyet ve sosyal sınıf gruplarına karşı ön yargısız, saygılı, iletişime ve öğrenmeye açık bir tutum geliştirir. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek