DKT723 - DİL ve KON. TER. OKUMA GÜÇ. GÜNC. ARŞ. ve YAKL.
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
DİL ve KON. TER. OKUMA GÜÇ. GÜNC. ARŞ. ve YAKL. | DKT723 | 2. Yarıyıl | 4 | 0 | 4 | 10 |
Önkoşul(lar)-var ise | - | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Örnek Olay İncelemesi Diğer: Video Gösterimi, Kanıta Dayalı Uygulama | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Dr. Öğretim Üyesi M. Çiğdem Kirazlı | |||||
Dersin amacı | Okuma güçlüğüne ait güncel teoriler, kanıt temelli araştırmalar, okuma güçlüğünün değerlendirme ve müdahalesinde güncel yaklaşımlar | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Okuma güçlüğüne ilişkin güncel teoriler Güncel araştırma ve yaklaşımlar Kanıta dayalı uygulamalar | |||||
Kaynaklar | 1)Goldsworthy, C. (2003). Developmental Reading Disabilities: A Language Based Treatment Approach.Clinical Competence Series. Second Edition. Delmar Learning. 2) Jennings, J., Caldwell, J., Lerner, J. and Richek, M. (2006). Reading problems. Boston: Pearson/Allyn and Bacon. 3) Paul, R. and Norbury, C. (2012). Language disorders from infancy through adolescence. St. Louis, Miss.: Elsevier. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Dersin İçeriği Hakkında Bilgi |
2. Hafta | Okuma Becerisi ve Okuma Güçlüğü : Tanımlar, Güncel Teoriler |
3. Hafta | Okuma Becerisi ve Okuma Güçlüğü : Tanımlar, Güncel Teoriler |
4. Hafta | Okuma Güçlüğünü Değerlendirmede Güncel Araştırmalar ve Yaklaşımlar |
5. Hafta | Okuma Güçlüğünü Değerlendirmede Güncel Araştırmalar ve Yaklaşımlar |
6. Hafta | Okuma Güçlüğünü Değerlendirmede Güncel Araştırmalar ve Yaklaşımlar |
7. Hafta | Okuma Güçlüğünde Güncel Literatür Taraması, Araştırma Projesi Önerisi |
8. Hafta | Okuma Güçlüğüne Eşlik Eden Sorunlar |
9. Hafta | Okuma Güçlüğü Müdahalesinde Güncel Araştırmalar ve Yaklaşımlar |
10. Hafta | Okuma Güçlüğü Müdahalesinde Güncel Araştırmalar ve Yaklaşımlar |
11. Hafta | Okuma Güçlüğü Müdahalesinde Güncel Araştırmalar ve Yaklaşımlar |
12. Hafta | Okuma Güçlüğü Müdahalesinde Güncel Araştırmalar ve Yaklaşımlar |
13. Hafta | Okuma Güçlüğünde Aile/Okul İşbirliği |
14. Hafta | Tartışma |
15. Hafta | Genel Sınava Hazlırlık |
16. Hafta | Araştırma Projesi Sunumları |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 14 | 10 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 20 |
Sunum | 3 | 20 |
Projeler | 1 | 50 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 0 | 0 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 100 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 0 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 4 | 56 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 10 | 140 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 3 | 20 | 60 |
Proje | 1 | 30 | 30 |
Ödevler | 1 | 14 | 14 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü | 33 | 78 | 300 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Dil ve Konuşma Terapisi alanına özgü temel, değerlendirme ve rehabilitasyon tekniklerine yönelik teorik ve klinik bilimsel gelişmeleri izleyebilir, Dil ve Konuşma terapisi ile ilgili değişik alanlarda elde ettiği derin ve sistematik bilgiyi mesleki ve akademik çalışmalarında kullanır | X | ||||
2. Dil ve Konuşma Terapisi alanındaki kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri kullanarak farklı disiplin alanlarından gelen bilgileri problem çözme ve klinik karar vermede kullanılır | X | ||||
3. Araştırma planlar, projelerde görev alır, uygun istatistik yöntemleri seçerek yaptığı çalışmaların sonuçlarını yorumlar, raporunu yazar ve bilimsel toplantılarda sunar veya yayınlar. | X | ||||
4. Dil ve konuşma terapisi ile ilgili uygulama ve araştırmaları etik değerleri gözeterek bağımsız olarak yürütür | X | ||||
5. Bir ekip elemanı olarak multidisipliner çalışır, en az bir yabancı dili kullanarak ulusal veya uluslararası düzeyde etkin iletişim kurar ve bireysel beceri ve sorumluluklarını grup çalışmasına yansıtır | X | ||||
6. Öğrenim ihtiyaçlarını ve hedeflerini tanımlar, yaşam boyu öğrenmeye devam eder ve kalite geliştirme, mesleki eğitim ve tanıtım programlarına katkı verir. | X | ||||
7. Toplum sağlığına ve sağlık politikalarına katkıda bulunur, eğitim, koruyucu ve rehabilitatif yaklaşımlar hakkında birey, aile ve toplumu bilinçlendirir. | X | ||||
8. Kişisel gelişim, bilgi okur yazarlığı ve yaşam boyu öğrenmeyi benimsemiş olarak; alanla ilgili eğitim ve tanıtım programlarının geliştirilmesinde aktif rol oynar. Profesyonel davranışını uluslararası düzeyde de sergiler. | X | ||||
9. Kişinin yaşam kalitesini artıracak uygulamaları belirledikten sonra toplum sağlığına yönelik olacak şekilde geliştirme amaçlı projelere aktif katılım gösterir. | X | ||||
10. Dil ve Konuşma Terapisi biliminin geliştirilmesinde ilerlemesinde ve tanıtılmasında aktif rol alır. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek