DKT723 - DİL ve KON. TER. OKUMA GÜÇ. GÜNC. ARŞ. ve YAKL.

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
DİL ve KON. TER. OKUMA GÜÇ. GÜNC. ARŞ. ve YAKL. DKT723 2. Yarıyıl 4 0 4 10
Önkoşul(lar)-var ise-
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Örnek Olay İncelemesi
Diğer: Video Gösterimi, Kanıta Dayalı Uygulama  
Dersin sorumlusu(ları)Dr. Öğretim Üyesi M. Çiğdem Kirazlı 
Dersin amacıOkuma güçlüğüne ait güncel teoriler, kanıt temelli araştırmalar, okuma güçlüğünün değerlendirme ve müdahalesinde güncel yaklaşımlar 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Dil Temelli Öğrenme Güçlüğü, Okuma Güçlüğü, Okuma Güçlüğünde Değerlendirme ve Müdahale, Formal Değerlendirme Yöntemleri, Informal Değerlendirme Yöntemleri İle İlgili Güncel Literatür Taraması Yapabilme
  2. Yayınlanmış Araştırmaları Eleştirel Bir Yaklaşımla Değerlendirebilme.
  3. Okuma Güçlüğüne İlişkin Kanıta Dayalı Araştırmaların Rolünü Anlama.
  4. Okuma Güçlüğü İle İlişkili Güncel Klinik Yaklaşımlar Hakkında Bilgi Edinme.
Dersin içeriğiOkuma güçlüğüne ilişkin güncel teoriler
Güncel araştırma ve yaklaşımlar
Kanıta dayalı uygulamalar 
Kaynaklar1)Goldsworthy, C. (2003). Developmental Reading Disabilities: A Language Based Treatment Approach.Clinical Competence Series. Second Edition. Delmar Learning.
2) Jennings, J., Caldwell, J., Lerner, J. and Richek, M. (2006). Reading problems. Boston: Pearson/Allyn and Bacon.
3) Paul, R. and Norbury, C. (2012). Language disorders from infancy through adolescence. St. Louis, Miss.: Elsevier. 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaDersin İçeriği Hakkında Bilgi
2. HaftaOkuma Becerisi ve Okuma Güçlüğü : Tanımlar, Güncel Teoriler
3. HaftaOkuma Becerisi ve Okuma Güçlüğü : Tanımlar, Güncel Teoriler
4. HaftaOkuma Güçlüğünü Değerlendirmede Güncel Araştırmalar ve Yaklaşımlar
5. HaftaOkuma Güçlüğünü Değerlendirmede Güncel Araştırmalar ve Yaklaşımlar
6. HaftaOkuma Güçlüğünü Değerlendirmede Güncel Araştırmalar ve Yaklaşımlar
7. HaftaOkuma Güçlüğünde Güncel Literatür Taraması, Araştırma Projesi Önerisi
8. HaftaOkuma Güçlüğüne Eşlik Eden Sorunlar
9. HaftaOkuma Güçlüğü Müdahalesinde Güncel Araştırmalar ve Yaklaşımlar
10. HaftaOkuma Güçlüğü Müdahalesinde Güncel Araştırmalar ve Yaklaşımlar
11. HaftaOkuma Güçlüğü Müdahalesinde Güncel Araştırmalar ve Yaklaşımlar
12. HaftaOkuma Güçlüğü Müdahalesinde Güncel Araştırmalar ve Yaklaşımlar
13. HaftaOkuma Güçlüğünde Aile/Okul İşbirliği
14. HaftaTartışma
15. HaftaGenel Sınava Hazlırlık
16. HaftaAraştırma Projesi Sunumları

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)1410
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler120
Sunum320
Projeler150
Seminer00
Ara Sınavlar00
Genel sınav00
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı0100
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı00
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 4 56
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)1410140
Sunum / Seminer Hazırlama32060
Proje13030
Ödevler11414
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi000
Toplam İş Yükü3378300

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Dil ve Konuşma Terapisi alanına özgü temel, değerlendirme ve rehabilitasyon tekniklerine yönelik teorik ve klinik bilimsel gelişmeleri izleyebilir, Dil ve Konuşma terapisi ile ilgili değişik alanlarda elde ettiği derin ve sistematik bilgiyi mesleki ve akademik çalışmalarında kullanır    X
2. Dil ve Konuşma Terapisi alanındaki kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri kullanarak farklı disiplin alanlarından gelen bilgileri problem çözme ve klinik karar vermede kullanılır    X
3. Araştırma planlar, projelerde görev alır, uygun istatistik yöntemleri seçerek yaptığı çalışmaların sonuçlarını yorumlar, raporunu yazar ve bilimsel toplantılarda sunar veya yayınlar.    X
4. Dil ve konuşma terapisi ile ilgili uygulama ve araştırmaları etik değerleri gözeterek bağımsız olarak yürütür    X
5. Bir ekip elemanı olarak multidisipliner çalışır, en az bir yabancı dili kullanarak ulusal veya uluslararası düzeyde etkin iletişim kurar ve bireysel beceri ve sorumluluklarını grup çalışmasına yansıtır  X  
6. Öğrenim ihtiyaçlarını ve hedeflerini tanımlar, yaşam boyu öğrenmeye devam eder ve kalite geliştirme, mesleki eğitim ve tanıtım programlarına katkı verir.   X 
7. Toplum sağlığına ve sağlık politikalarına katkıda bulunur, eğitim, koruyucu ve rehabilitatif yaklaşımlar hakkında birey, aile ve toplumu bilinçlendirir.   X 
8. Kişisel gelişim, bilgi okur yazarlığı ve yaşam boyu öğrenmeyi benimsemiş olarak; alanla ilgili eğitim ve tanıtım programlarının geliştirilmesinde aktif rol oynar. Profesyonel davranışını uluslararası düzeyde de sergiler.  X  
9. Kişinin yaşam kalitesini artıracak uygulamaları belirledikten sonra toplum sağlığına yönelik olacak şekilde geliştirme amaçlı projelere aktif katılım gösterir.   X 
10. Dil ve Konuşma Terapisi biliminin geliştirilmesinde ilerlemesinde ve tanıtılmasında aktif rol alır.   X 

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek