DKT717 - DİL ÖRNEĞİ ANALİZİ

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
DİL ÖRNEĞİ ANALİZİ DKT717 1. Yarıyıl 4 0 4 10
Önkoşul(lar)-var ise-
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Uygulama-Alıştırma
Diğer: Sunum  
Dersin sorumlusu(ları)Anabilim Dalı Öğretim Üyeleri 
Dersin amacıBu dersin amacı dil örneği çözümlemesinin tanım, kapsam ve işlevinin aktarılması ve farklı türdeki dil örneklerinin analizinin farklı şekillerde yapılabilmesinin sağlanmasıdır. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. 1. Dil örneği analizinin hangi alanlarda kullanılabileceğini,
  2. 2. Bilgisayarda kullanılan dil örneği analiz yöntemlerinin neler olduğunu,
  3. 3. Bu analiz yöntemlerine nasıl ulaşılacağını ve bunların nasıl kullanılacağını,
  4. 4. Dil örneği analizindeki farklı yaklaşımları,
  5. 5. Dil ve konuşma terapisi alanında dil örneği analizi işlevini öğrenir.
Dersin içeriğiBu dersle dil örneği analizi tanım, kapsam ve işlevi, temel kavramları, dil örneği analizi kuramları, çözümlemesi, analiz ve dil öğretimi gibi konular aktarılır. Ayrıca dil örneği analizinin literatürde ne amaçla kullanıldığı, son yıllarda akademik hayatta hangi alanlarda bu analizden faydalanıldığı da dersin içeriğinde bulunmaktadır. 
KaynaklarCroft, S. & Cross, H. (2000) Literature, Criticism and Style, Oxford University Press.
Laplanche J., Pontalis J. Ve ark. (1973). The Language of psycho-analysis. London Hogarth.
Beaugrande, R.de and Dressler, W. (1981). Introduction to Textlinguistics. Londra.
Topbaş, S. (1999). Dil ve konuşma sorunlu çocukların sesbilgisel çözümleme yöntemi ile değerlendirilmesi ve konuşma dillerindeki sesbilgisel özelliklerin betimlenmesi. Eskişehir Anadolu Üniversitesi. 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaDil ve dil örneği analizine dair kavramlar
2. HaftaDil bileşenleri
3. HaftaDil örneği analizi kapsamı
4. HaftaDil örneği analizi kullanım alanları 1
5. HaftaDil örneği analizi kullanım alanları 2
6. HaftaDil örneği analiz örnekleri incelemesi
7. HaftaUygulama
8. HaftaAra Sınav
9. HaftaDil örneği analiz yöntemleri
10. HaftaBilgisayarda dil örneği analiz yöntemleri
11. HaftaDil örneği analiz yöntemlerinin karşılaştırılması
12. HaftaUygulamaya hazırlık
13. HaftaGüncel yaklaşımlar
14. HaftaUygulama
15. HaftaSınava Hazırlık
16. HaftaYılsonu Sınavı

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)140
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler110
Sunum115
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar125
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı050
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı050
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 4 56
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)1410140
Sunum / Seminer Hazırlama51260
Proje000
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi11414
Genel sınava hazırlanma süresi13030
Toplam İş Yükü3570300

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Dil ve Konuşma Terapisi alanına özgü temel, değerlendirme ve rehabilitasyon tekniklerine yönelik teorik ve klinik bilimsel gelişmeleri izleyebilir, Dil ve Konuşma terapisi ile ilgili değişik alanlarda elde ettiği derin ve sistematik bilgiyi mesleki ve akademik çalışmalarında kullanır    X
2. Dil ve Konuşma Terapisi alanındaki kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri kullanarak farklı disiplin alanlarından gelen bilgileri problem çözme ve klinik karar vermede kullanılır    X
3. Araştırma planlar, projelerde görev alır, uygun istatistik yöntemleri seçerek yaptığı çalışmaların sonuçlarını yorumlar, raporunu yazar ve bilimsel toplantılarda sunar veya yayınlar.    X
4. Dil ve konuşma terapisi ile ilgili uygulama ve araştırmaları etik değerleri gözeterek bağımsız olarak yürütür    X
5. Bir ekip elemanı olarak multidisipliner çalışır, en az bir yabancı dili kullanarak ulusal veya uluslararası düzeyde etkin iletişim kurar ve bireysel beceri ve sorumluluklarını grup çalışmasına yansıtır  X  
6. Öğrenim ihtiyaçlarını ve hedeflerini tanımlar, yaşam boyu öğrenmeye devam eder ve kalite geliştirme, mesleki eğitim ve tanıtım programlarına katkı verir.   X 
7. Toplum sağlığına ve sağlık politikalarına katkıda bulunur, eğitim, koruyucu ve rehabilitatif yaklaşımlar hakkında birey, aile ve toplumu bilinçlendirir.   X 
8. Kişisel gelişim, bilgi okur yazarlığı ve yaşam boyu öğrenmeyi benimsemiş olarak; alanla ilgili eğitim ve tanıtım programlarının geliştirilmesinde aktif rol oynar. Profesyonel davranışını uluslararası düzeyde de sergiler.  X  
9. Kişinin yaşam kalitesini artıracak uygulamaları belirledikten sonra toplum sağlığına yönelik olacak şekilde geliştirme amaçlı projelere aktif katılım gösterir.   X 
10. Dil ve Konuşma Terapisi biliminin geliştirilmesinde ilerlemesinde ve tanıtılmasında aktif rol alır.   X 

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek