-
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
Önkoşul(lar)-var ise | ||||||
Dersin Dili | ||||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin verilme şekli | ||||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Gözlem Alan Gezisi Takım/Grup Çalışması Rol Oynama/Dramatize Etme Rapor Hazırlama ve/veya Sunma Gösteri Deney Uygulama-Alıştırma Örnek Olay İncelemesi Sorun/Problem Çözme Beyin Fırtınası Proje Tasarımı/Yönetimi Diğer | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | ||||||
Dersin amacı | ||||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | ||||||
Kaynaklar |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Alan Çalışması | ||
Derse Özgü Staj (Varsa) | ||
Ödevler | ||
Sunum | ||
Projeler | ||
Seminer | ||
Ara Sınavlar | ||
Genel sınav | ||
Toplam | ||
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | ||
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 0 | ||
Laboratuvar | 0 | ||
Uygulama | 0 | ||
Derse özgü staj (varsa) | 0 | ||
Alan Çalışması | 0 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 0 | ||
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | ||
Proje | 0 | ||
Ödevler | 0 | ||
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | ||
Genel sınava hazırlanma süresi | 0 | ||
Toplam İş Yükü | 0 | 0 | 0 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. The students reach and comprehend basic theory, concepts and methods related to environmental engineering including new knowledge, applications and approaches; synthesize, evaluate, and apply knowledge for a variety of academic or professional activities. | X | ||||
2. The students acquire and synthesize knowledge from different science and engineering fields, complete missing knowledge via research, analyse and solve problems via applying or developing new methods for a variety of academic or professional activities, develop new ideas and use appropriate software and modelling programs. | X | ||||
3. The students successfully design and conduct research in the area of environmental engineering and science, manage complex problems that can arise during research, evaluate and interpret them. | X | ||||
4. The students acquire, comprehend, analyse, synthesize, evaluate knowledge; complete missing knowledge via research and use knowledge to analyse and solve problems via applying or developing new methods for a variety of academic or professional activities. The students develop new/unique ideas, methods, and solutions. The students can foresee wider social, economic and environmental effects of applications. | X | ||||
5. By taking into account recent developments in the field and using appropriate method and skills, the students conduct research that leads to a unique contribution to science and technology, effectively explain his contribution, and communicate with academic or professional communities, in Turkish or English. | X | ||||
6. The students are capable of teamwork, lead a group in various professional situations, develop solutions in complex situations, capable of self-criticism, take and claim responsibility, lead initiatives, carry responsibility for life-long learning for academic and professional development. | X | ||||
7. The students evaluate scientific, technological, social and cultural developments and share them with the society, recognize scientific objectiveness and ethical responsibility. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek