ADO710 - SEMİNER

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
SEMİNER ADO710 2. Yarıyıl 0 2 0 3
Önkoşul(lar)-var ise701, 702'den geçmiş olmak
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüZorunlu 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
 
Dersin sorumlusu(ları)Prof. Dr. Orhan Derman, Prof. Dr. Nuray Kanbur, Doç. Dr. Sinem Akgül 
Dersin amacıAdolesan sağlığı konularına yönelik seminer hazırlama 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. 1)Adolesan sağlığı alanıyla ilgili güncel bilgileri takip etme 2)Adolesan sağlığı alanında belirli bir konuya yönelik güncel bilgileri derleme 3)Derlenen bilgileri doğru ve etkin bir şekilde sunmayı öğrenme
Dersin içeriğiPubertenin tanımlanması ve puberteyi başlatan mekanizmalar, Adolesan aşılaması, Adolesanda morbidite ve mortalite nedenleri, Adolesanlarda büyümenin izlemi, Normal puberte ve pubertal aberasyonlar, Cinsel kimlik farklılıkları, Disfonksiyonel uterus kanaması, Tez sunumları 
KaynaklarAnlatılacak konu ile ilgili güncel literatür 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaAdolesan sağlığı semineri
2. HaftaAdolesan sağlığı semineri
3. HaftaAdolesan sağlığı semineri
4. HaftaAdolesan sağlığı semineri
5. HaftaAdolesan sağlığı semineri
6. HaftaAdolesan sağlığı semineri
7. HaftaAdolesan sağlığı semineri
8. HaftaAdolesan sağlığı semineri
9. HaftaAdolesan sağlığı semineri
10. HaftaAdolesan sağlığı semineri
11. HaftaAdolesan sağlığı semineri
12. HaftaAdolesan sağlığı semineri
13. HaftaAdolesan sağlığı semineri
14. HaftaAdolesan sağlığı semineri
15. HaftaGeri bildirim ve değerlendirme

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)020
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum1430
Projeler00
Seminer1450
Ara Sınavlar00
Genel sınav00
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı14100
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı00
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 2 28
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14228
Sunum / Seminer Hazırlama14228
Proje000
Ödevler166
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi000
Toplam İş Yükü431290

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Adolesan Sağlığında, güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirebilme, derinleştirebilme ve Adolesan Sağlığına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilme.    X
2. Adolesan Sağlığının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşabilme.    X
3. Adolesan Sağlığındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirebilme ve kullanabilme.    X
4. Adolesan Sağlığına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem ve/veya uygulama geliştirebilme ya da bilinen bir düşünce, yöntem ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayabilme, özgün bir konuyu araştırabilme, kavrayabilme, uyarlayabilme ve uygulayabilme.    X
5. Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilme.    X
6. Adolesan Sağlığı ile ilgili çalışmalarda klinik ve araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanmış olma. X   
7. Adolesan Sağlığına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunabilme.  X  
8. Adolesan Sağlığı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak bu alandaki bilginin sınırlarını genişletebilme.  X  
9. Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme. X   
10. Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak Adolesan Sağlığı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilme. X   
11. Adolesanlar ile iletişim kurabilme ve adolesanların psiko-sosyal ilişkilerini ve bu ilişkileri yönlendiren normları inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleriyönetebilme.X    
12. Adolesanlar ve aileleri ile bu yaş dönemindeki sorunların tartışılmasında bilimsel yaklaşımlarla objektif görüşleri savunabilme ve yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurabilme.X    
13. Adolesan Sağlığındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumdaki adolesanların sağlığının geliştirilmesi sürecine katkıda bulunabilme.   X 

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek