TNB752 - NÖROLOJİK BİLİMLERDE PROJE SUNUMU ve VERİ ANALİZ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
NÖROLOJİK BİLİMLERDE PROJE SUNUMU ve VERİ ANALİZ | TNB752 | 3. Yarıyıl | 2 | 4 | 4 | 12 |
Önkoşul(lar)-var ise | ||||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Gözlem Takım/Grup Çalışması Rapor Hazırlama ve/veya Sunma Uygulama-Alıştırma Örnek Olay İncelemesi Sorun/Problem Çözme Beyin Fırtınası | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Turgay Dalkara , Prof. Dr. Hülya Karataş Kurşun | |||||
Dersin amacı | Nörobilim alanında bir araştırma projesi sunumu hazırlamak, bu konuda veri toplamak ve analizlerini yapmak | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Nörobilim alanında bilimsel bir konu ile ilgili literatür araştırması yapma, makale okuma, anlama, yayın etiği bir proje oluşturma, ve araştırma matelyelleri, protokol yazma, verilerin elde edilmesi ve analizi ile yapılan çalışmaları sunuma hazırlama | |||||
Kaynaklar | 1. http://www.duarte.com/book/slideology/ 2. The art and science of creating great presentations, Nancy Duarte 3. Presentation Zen: Simple Ideas on Presentation Design and Delivery (2nd Edition) Garr Reynolds |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Nörolojik Bilimlerde sunum ve analiz teknikleri-giriş dersi |
2. Hafta | Nörolojik Bilimlerde araştırma ve yayın etiği |
3. Hafta | Proje sunumuna katılım, proje tartışma toplantılarına katılım, bilimsel proje hazırlama |
4. Hafta | Proje sunumuna katılım, proje tartışma toplantılarına katılım, bilimsel proje hazırlama |
5. Hafta | Proje sunumuna katılım, proje tartışma toplantılarına katılım, bilimsel proje hazırlama |
6. Hafta | Ödev-Proje ara sonuçlarının analizi ve değerlendirme-I |
7. Hafta | Proje sunumuna katılım, proje tartışma toplantılarına katılım, bilimsel proje hazırlama |
8. Hafta | Proje sunumuna katılım, proje tartışma toplantılarına katılım, bilimsel proje hazırlama |
9. Hafta | Proje sunumuna katılım, proje tartışma toplantılarına katılım, bilimsel proje hazırlama |
10. Hafta | Proje sunumuna katılım, proje tartışma toplantılarına katılım, bilimsel proje hazırlama |
11. Hafta | Proje sunumuna katılım, proje tartışma toplantılarına katılım, bilimsel proje hazırlama |
12. Hafta | Proje sunumuna katılım, proje tartışma toplantılarına katılım, bilimsel proje hazırlama |
13. Hafta | Proje ara sonuçlarının analizi ve değerlendirme-II |
14. Hafta | Proje sunumu |
15. Hafta | Genel Sınava Hazırlık |
16. Hafta | Genel Sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 14 | 10 |
Laboratuar | 4 | 10 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 10 |
Sunum | 1 | 20 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 14 | 4 | 56 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 5 | 70 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 14 | 5 | 70 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 25 | 50 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 36 | 36 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 50 | 50 |
Toplam İş Yükü | 60 | 127 | 360 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Adaylar klinik nöro-elektrofizyoloji konusunda bilgi sahibi olurlar, uygulamaları yapabilirler, seminer ve ders anlatabilirler, araştırma planlayabilr ve yenilikleri takip edebilir. | X | ||||
2. Bu programı bitirenler nöro-elektrofizyoloji alanında yeni proje üretebilir ve yeni projeleri değerlendirebilecek düzeyde teorik bilgi ve beceri sahibi olurlar. | X | ||||
3. Programı bitiren adaylar çocuk ve erişkinlerde, EEG çekilmesi ve yorumlanmasını öğrenir, EEG ile ilgili temel uygulamalar, aktivasyon yöntemleri, EEG monitarizasyonu konularında teorik ve pratik bilgilere sahip olurlar. | X | ||||
4. Programı bitiren adaylar sinir iletim teknikleri, iğne elektromiyografisi, tek lif EMG'si, ardısıra sinir uyarımı, uyarılmış potansiyeller ve otonomik testler konularında teorik ve uygulamalı bilgilere sahip olurlar, bu incelemeleri gerçekleştirip değerlendirebilir ve bu konularda tek başına bir laboratuar sorumluluğu üstlenebilecek ölçüde bilgi ve beceri sahibi olurlar. | X | ||||
5. Adaylar nöro-elektrofizyoloji ile ilgili cihazları tanır, kullanılma endikasyonlarını bilir ve uygulayabilirler. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek