ERG780 - SEMİNER

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
SEMİNER ERG780 2. Yarıyıl 0 2 0 8
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüZorunlu 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriSoru-Yanıt
Takım/Grup Çalışması
Diğer: seminer  
Dersin sorumlusu(ları)Prof. Dr. Mine Uyanık, Prof. Dr. Gonca Bumin, Prof. Dr.Esra Akı, Prof. Dr. Gamze Ekici Çağlar, Prof. Dr. Çiğdem Öksüz, Doç. Dr. Meral Huri, Doç. Dr. Sedef Şahin, Doç. Dr. Gökçen Akyürek , Doç. Dr. Onur Altuntaş , Doç. Dr. Hatice Abaoğlu, Doç. Dr. Orkun Tahir Aran 
Dersin amacıBu dersin amacı öğrencilerin yüksek lisans ve doktora tez önerilerini tartışmak, ergoterapi ve rehabilitasyon alanına özel güncel konularda literatürü sentezleyerek seminer sunumu konusunda öğrenciye bilgi ve beceri kazandırmaktır  
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Ergoterapi ve rehabilitasyon ile ilgili literatürü eleştirel bakış açısıyla ileri düzeyde analiz etme, inceleme ve araştırma becerisi geliştirir
  2. Bir topluluk karşısında sunum becerisini geliştirir
  3. Ergoterapiyle ilgili güncel konular hakkında eleştirel düşünme becerisi kazanır
Dersin içeriğiLiteratürün incelenmesi
Tez önerisi ve sunum hazırlama
Ergoterapide güncel konuların tartışılması 
KaynaklarKielhofner G. Research in Occupational Therapy, Methods of Inquiry for Enhancing Practice, Davis Company, 2006.
Law, M., Baum, C. & Dunn, W. (2005). Measuring Occupational Performance : Supporting Best Practice in Occupational Therapy. 2nd ed. Thorofare, NJ: SLACK Inc. 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaSeminer hazırlama teknikleri
2. HaftaMakale ve dergi kaynakları kullanılarak derinlemesine araştırma yapma
3. HaftaTez önerisi sunumları ve tartışma
4. HaftaTez önerisi sunumları ve tartışma
5. HaftaTez önerisi sunumları ve tartışma
6. HaftaTez önerisi sunumları ve tartışma
7. HaftaÖğrenci seminer sunumları
8. HaftaÖğrenci seminer sunumları
9. HaftaÖğrenci seminer sunumları
10. HaftaÖğrenci seminer sunumları
11. HaftaÖğrenci seminer sunumları
12. HaftaÖğrenci seminer sunumları
13. HaftaÖğrenci seminer sunumları
14. HaftaErgoterapide güncel konuların tartışılması
15. HaftaErgoterapide güncel konuların tartışılması
16. HaftaGenel tartışma

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)1410
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum420
Projeler00
Seminer170
Ara Sınavlar00
Genel sınav00
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı150
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama284112
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)10440
Sunum / Seminer Hazırlama22040
Proje12424
Ödevler12424
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi000
Toplam İş Yükü4276240

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Ergoterapi alanında yeni yöntemlerin/modellerin geliştirmesinde aktif rol oynar, uluslarası düzeyde kazandığı bilgiyi ülkemize adapte eder, günlük yaşamı kolaylaştırıcı yaklaşımları tasarlar.   X 
2. Ergoterapi alanı ile ilgili kanıta dayalı bağımsız araştırmalar yapar, sonuçlarını analiz eder, sunar, tartışır, yayınlar ve yeni bilgi üretilmesine katkı verir    X
3. Ulusal ve uluslararası projelerde araştırmacı ve yürütücü olarak rol alır, interdisipliner araştırmalar yapar.    X
4. Meslektaşları, diğer rehabilitasyon profesyonelleri ve ilgili meslek grupları ile etik prensipler içinde çalışır, liderlik ve yöneticilik rolü üstlenir.    X
5. Toplum dışına itilmiş kişi ve toplulukların aktiviteler ve toplumsal görevleri yerine getirme haklarını geliştirici politikalar oluşturmasında ve uygulanmasına rol alır.    X
6. Araştırma etiğine bağlı kalarak yaşam boyu eğrenme ve öğretme beceri ve tutumunu kazanır.    X
7. İnterdisipliner çalışmalar yapar, interprofesyonel öğrenme davranışı geliştirerek farklı bilim alanlarından gelen bilgiyi bütünleştirir.    X
8. Ergoterapi hizmetleri ile ilgili denetleyici, danışman, yönetici, gözlemci rollerinin kalitesini artırmak amacıyla araştırmalar yapar.    X
9. Bilişim teknolojileri ve yabancı dil bilgisini kullanarak paydaşlarla iş birliği ve bilgi paylaşımında bulunur.    X
10. Kültürel değişkenliğe bağlı olarak toplumun ihtiyacını analiz eder ve katılımı artırmaya yönelik yeni alanların oluşturulmasına öncülük eder.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek