ÖYE601 - ÖZEL YETENEKLİLERİN EĞİTİMİNDE NİCEL ARAŞTIRMA YÖN
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
ÖZEL YETENEKLİLERİN EĞİTİMİNDE NİCEL ARAŞTIRMA YÖN | ÖYE601 | 1. Yarıyıl | 2 | 2 | 3 | 7 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Takım/Grup Çalışması Rapor Hazırlama ve/veya Sunma Gösteri Örnek Olay İncelemesi Sorun/Problem Çözme Beyin Fırtınası | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Bölüm Sorumlusu | |||||
Dersin amacı | Bu dersin amacı; öğrencilerin bilimsel bilginin özelliklerini ve bilimi anlamaları, bilimde kullanılan nicel yöntemleri karşılaştırmaları, nicel yöntemlerin varsayımlarını anlamaları ve yöntemleri kullanmaları amaçlanmaktadır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Bilim ve bilimsel bilgi kavramlarının tartışılması, Nicel araştırmanın varsayımları, Nicel araştırma yöntemleri, Nicel araştırmanın raporlaştırılması, Nicel araştırmada sıklıkla yapılan hatalar, Nicel araştırma yöntemlerinin kullanıldığı araştırma örneklerinin yöntem açısından eleştirisi, Bilimsel çalışmalar ve bilimsel yayınlarda etik | |||||
Kaynaklar | Fraenkel, J.R., & Wallen, N.E. (2006). How to design and evaluate research in education. New York: McGraw-Hill. Cohen, L., Manion, L., & Morrison K. (2000). Research Methods in Education (5th Edition). London: Routledge Falmer. Cresswell, J. W. (2008). Educational Research: Planning, Conducting, and Evaluating Quantitative and Qualitative Research. Upper Saddle River, NJ: Pearson Prentice Hall. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Eğitim araştırmalarında temel kavramlar ve etik |
2. Hafta | Bilimsel bilginin özellikleri ve nicel araştırmanın varsayımları |
3. Hafta | Tanımlayıcı araştırma |
4. Hafta | Karşılaştırmalı araştırma |
5. Hafta | İlişkisel araştırma |
6. Hafta | Deneysel araştırma |
7. Hafta | Tek denekli araştırma |
8. Hafta | Faktöriyel desenler |
9. Hafta | Ara sınav |
10. Hafta | Veri analizi |
11. Hafta | İç ve dış geçerlilik konuları |
12. Hafta | Uygulama geçerliliği |
13. Hafta | Nicel araştırmayı raporlama |
14. Hafta | Araştırma yöntemlerine sıklıkla yapılan hatalar ve etik kurallar |
15. Hafta | Güncel çalışmaların nicel araştırma yöntemleri ve etik açısından eleştirisi |
16. Hafta | Yarıyıl sonu sınavı. |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 14 | 10 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 15 |
Sunum | 1 | 10 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 15 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 2 | 14 | 28 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 30 | 30 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 50 | 50 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 30 | 30 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 20 | 157 | 210 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Lisans yeterliliklerine dayalı olarak, özel yeteneklilerin eğitimi alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir, bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek