ÖYE600 - ÖZEL KONULAR

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
ÖZEL KONULAR ÖYE600 Herhangi Yarıyıl/Yıl 4 0 0 30
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüZorunlu 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriTartışma
Soru-Yanıt
Uygulama-Alıştırma
 
Dersin sorumlusu(ları)Bölüm Sorumlusu 
Dersin amacıBu dersin amacı tez aşamasında olan öğrencilere danışman öğretim üyesi rehberliğinde bilimsel bilgi ve deneyimin, bilimsel etik ve çalışma disiplini, güncel literatürü izleyebilme ve değerlendirebilme becerilerinin kazandırılmasıdır. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. 1. Tez konusunda edindiği bilgileri uzmanlık düzeyinde değerlendirebilme, geliştirebilme ve kullanabilme.
  2. 2. Tez konusu ile ilgili bilgilerin toplanması, değerlendirilmesi aşamalarında etik değerleri gözetebilme
  3. 3. Tez konusu ile ilgili güncel çalışmaları takip edebilme, kendi çalışmalarını yazılı, sözlü ve görsel olarak ifade edebilme
Dersin içeriğiÖğrenci ve tez danışmanının birlikte belirleyeceği, özel yetenekliler eğitimi alanının bilgi birikimine katkı sağlayacak aynı zamanda adayın gerekli araştırma ve öğrenmeleri gerçekleştirebileceği konular üzerinde yapılacak çalışmalar. 
Kaynaklarİlgili kitap, makale ve diğer kaynaklar. 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaTez danışmanıyla görüşme ve tez konusu üzerinde çalışma.
2. HaftaTez danışmanıyla görüşme ve tez konusu üzerinde çalışma.
3. HaftaTez danışmanıyla görüşme ve tez konusu üzerinde çalışma.
4. HaftaTez danışmanıyla görüşme ve tez konusu üzerinde çalışma.
5. HaftaTez danışmanıyla görüşme ve tez konusu üzerinde çalışma.
6. HaftaTez danışmanıyla görüşme ve tez konusu üzerinde çalışma.
7. HaftaTez danışmanıyla görüşme ve tez konusu üzerinde çalışma.
8. HaftaTez danışmanıyla görüşme ve tez konusu üzerinde çalışma.
9. HaftaTez danışmanıyla görüşme ve tez konusu üzerinde çalışma.
10. HaftaTez danışmanıyla görüşme ve tez konusu üzerinde çalışma.
11. HaftaTez danışmanıyla görüşme ve tez konusu üzerinde çalışma.
12. HaftaTez danışmanıyla görüşme ve tez konusu üzerinde çalışma.
13. HaftaTez danışmanıyla görüşme ve tez konusu üzerinde çalışma.
14. HaftaTez danışmanıyla görüşme ve tez konusu üzerinde çalışma.
15. HaftaTez danışmanıyla görüşme ve tez konusu üzerinde çalışma.
16. HaftaTez danışmanıyla görüşme ve tez konusu üzerinde çalışma.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)1410
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler115
Sunum00
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar125
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı050
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı050
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 4 56
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama1410140
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması1420280
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)1420280
Sunum / Seminer Hazırlama1144144
Proje000
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi000
Toplam İş Yükü57198900

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Lisans yeterliliklerine dayalı olarak, özel yeteneklilerin eğitimi alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir, bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir.    X
2. Özel yeteneklilerin eğitimi ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi tartışır.    X
3. Özel yetenekliler eğitimi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır, bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir.    X
4. Özel yetenekliler eğitimi alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle işlevsel olarak bütünleştirip yeni bilgiler oluşturur.  X  
5. Uzmanlık gerektiren sorunlara nicel ve nitel bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözüm önerileri getirir.    X
6. Özel yetenekliler eğitimi alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgular, çözüm yolları geliştirir, çözer, sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygular.    X
7. Özel yetenekliler eğitimi alanındaki uygulamalarda karşılaşacağını öngörmediği karmaşık durumlarda yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. X   
8. Özel yetenekliler eğitimi alanı ile ilgili takım çalışmalarına etkin olarak katılır veya liderlik yapar.X    
9. Özel yetenekliler eğitimi alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirir.  X  
10. Özel yetenekliler eğitimi alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür.X    
11. Özel yetenekliler eğitimi alanındaki gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır.  X  
12. Mesleki ve profesyonel ortamlardaki sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer, liderlik yapar.  X  
13. Bir yabancı dili en az Avrupa dil Portföyü B2 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.X    
14. Özel yetenekliler eğitimi alanı ile ilgili bilgileri ulusal/uluslararası düzeyde sözlü ve yazılı olarak paylaşır.  X  
15. Özel yetenekliler eğitimi alanın gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.  X  
16. Özel yetenekliler eğitimi alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planlarını yorumlar, bu planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.X    
17. Özel yetenekliler eğitimi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarını toplumsal, bilimsel ve etik değerleri temelinde denetler ve bu değerleri öğretir.X    
18. Özel yetenekliler eğitimi alanında edindiği bilgi ve becerileri, disiplinler arası çalışmalarda uygular.X    
19. Güncel gelişmeleri ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda değerlendirir.X    

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek