KME782 - BİLGİSAYAR DESTEKLİ VERİ ANALİZİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
BİLGİSAYAR DESTEKLİ VERİ ANALİZİ | KME782 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 3 | 0 | 3 | 10 |
Önkoşul(lar)-var ise | ||||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Nilgün Seçken | |||||
Dersin amacı | Veri analizlerinde kullanılacak temel kavramlar verilerek bunların bazı yazılım programları ile analizini yapabilmek | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Hazır yazılım programları mevcut ya da oluşturulmuş verileri uygun yöntemler belirleyerek analiz edebilme ve yorumlama | |||||
Kaynaklar | 1. Bluman A.G.,(2004). Elementary Statistics,McGraw-Hill 2. Özdamar, K., (2004) Paket Programlar ile İstatistiksel Veri Analizi (Cilt 1), Kaan Kitabevi, Eskişehir. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Program menülerin tanıtımı ve uygulamalar |
2. Hafta | Veri girişi, veri kodlama, veriler üzerinde aritmetik ve fonksiyonel işlemler |
3. Hafta | Toplanmış ya da oluşturulmuş veriler ile aritmetik ve fonksiyonel işlemler uygulamaları |
4. Hafta | Frekans ve çapraz tabloların oluşturulması |
5. Hafta | Oluşturulmuş veriler ile frekans ve çapraz tablolar yaratma |
6. Hafta | Ara Sınav |
7. Hafta | Grafik çizimi, tanımlayıcı istatistikler |
8. Hafta | Oluşturulmuş veriler ile grafikler çizme ve tanımlayıcı istatistik uygulamaları yapma |
9. Hafta | Hipotez testleri |
10. Hafta | Oluşturulmuş veriler ile hipotezleri test etme |
11. Hafta | Ara Sınav |
12. Hafta | Kimya eğitimi alanında yapılmış olan bilimsel çalışmalar ve tezlerin incelenerek bu çalışmalarda kullanılan nitel ve nicel veri analizlerini inceleyerek tartışma |
13. Hafta | Kimya eğitimi alanında yapılmış olan bilimsel çalışmalar ve tezlerin incelenerek bu çalışmalarda kullanılan nitel ve nicel veri analizlerini inceleyerek tartışma |
14. Hafta | Kimya eğitimi alanında yapılmış olan bilimsel çalışmalar ve tezlerin incelenerek bu çalışmalarda kullanılan nitel ve nicel veri analizlerini inceleyerek tartışma |
15. Hafta | -- |
16. Hafta | Kimya eğitimi alanında yapılmış olan bilimsel çalışmalar ve tezlerin incelenerek bu çalışmalarda kullanılan nitel ve nicel veri analizlerini inceleyerek tartışma |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 4 | 10 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 2 | 40 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 6 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 0 | 0 | 0 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 3 | 50 | 150 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 2 | 25 | 50 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 58 | 58 |
Toplam İş Yükü | 20 | 136 | 300 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Lisans ve yüksek lisans yeterliklerine bağlı kalarak alanındaki ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini geliştirir. | X | ||||
2. İleri düzeydeki güncel bilgiler ile kendi bakış açısını birleştirir ve yeni tanımlara ulaşır. | X | ||||
3. Alanının ilişkili olduğu farklı disiplinler ve alt alanları arasında, uzmanlık bilgi ve becerilerini kullanarak karmaşık ilişkiler kurar ve yeni araştırma konuları tasarlar. | X | ||||
4. Uzmanlık bilgilerine yenilerini ekleyerek, araştırmalarında analiz, sentez ve değerlendirmelerde bulunarak yeni, özgün sonuçlara ulaşır. | X | ||||
5. Kimya eğitimi ile ilgili yeni bilgileri araştırır ve o bilgileri sınıflandırarak daha ileri düzeyde yeni bir araştırma yapar. | X | ||||
6. Nitel ve nicel araştırma yöntemlerini kullanarak alanında ya da diğer disiplinlerde özgün bir araştırmayı tasarlar ve gerçekleştirir. | X | ||||
7. Farklı fikirler karşısında eleştirel analiz, sentez ve değerlendirme yapar. | X | ||||
8. Geliştirdiği ya da bilinen bir yöntemle alan eğitimi ile ilgili; ulusal ya da uluslararası hakemli bir dergide yayınlanabilir nitelikte; bir makale yapar ve bilimsel araştırmalara katkıda bulunur. | X | ||||
9. Bağımsız ya da ekip üyesi olarak disiplinler arası çalışmalarda yer alır ve özgün çalışmalar gerçekleştirir. | X | ||||
10. Sorun çözme ve karar verme sürecinde yaratıcı ve eleştirel düşünen bir birey olarak, alanı ile ilgili yeni araştırma konuları tasarlar ve bunların çözümü için yeni yöntemler geliştirir. | X | ||||
11. Alanında öğrenme-öğretme sürecini kolaylaştırıcı, bilgi ve becerileri ile öğrencilerine katkı sağlayacak farklı öğretim stratejileri geliştirir ve bu stratejileri uygular. | X | ||||
12. Bir yabancı dili etkin şekilde kullanarak; alanı ya da diğer disiplinlerin söz konusu olduğu ortamlarda meslektaşları ile sözlü ve yazılı iletişim kurar. | X | ||||
13. Alanı ile ilgili araştırmaları ile diğer tüm çalışmalarında toplumsal ve kültürel farklılıkları dikkate alır, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır ve bu değerlerin ulusal ve uluslararası zeminde her zaman olması gerektiğini savunarak önerilerde bulunur. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek