KME773 - FEN ve MATEMATİK EĞİTİMİNDE KARMA YÖNTEM

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
FEN ve MATEMATİK EĞİTİMİNDE KARMA YÖNTEM KME773 Herhangi Yarıyıl/Yıl 3 0 3 10
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
 
Dersin sorumlusu(ları)Prof. Dr. Ayşem Seda YÜCEL 
Dersin amacıFen ve matematik eğitiminde karma yöntem çalışmalarının tanımını yaparak bu çalışmaların nasıl yürütülmesi gerektiğiyle ilgili bilgiler vermek ve son zamanlarda karma yöntem araştırmalarıyla yapılan bir çok ampirik makale örneğini incelemek.  
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Karma yöntemin tanımı ile ilgili bilgi sahibi olur.
  2. Karma yöntemin tasarlanması yürütülmesi gerektiği hakkında bilgi sahibi olur.
  3. Karma yöntemin yürütülmesi hakkında bilgi sahibi olur.
  4. Bir karma yöntem çalışmasının yürütülmesi sürecinde kullanacağı teknikler hakkında bilgi sahibi olur.
  5. Bir karma yöntem çalışmasının değerlendirme basamakları hakkında bilgi sahibi olur.
Dersin içeriği Karma yöntemin doğası.
Karma yöntem araştırmalarının temeli.
Karma yöntemde terminolojinin kullanılması.
Karma yöntem için desen seçimi.
Karma yöntem desenlerine örnekler.
Karma yöntem çalışmasına giriş.
Karma yöntem için veri toplama.
Karma yöntem çalışmalarında verilerin analizi ve yorumlanması.
Karma yöntem çalışmalarını yazma ve değerlendirme.
Karma yöntemin alana kattığı değerin yorumlanması.
Karma yöntemle ilgili makalelerin incelenmesi.
 
Kaynaklar Creswell &Clark (Çev. Ed. Dede. Y. & Demir, S,B. (2014). Karma Yöntem Araştırmaları
Axinn, W.G.& Pearce, L.D. (2006). Mixed Method data collection strategies. Cambridge University Press.
Bryman, A. (2007). Integrating quantitative and qualitative research: How is it done? Qualitative Research, 1(1), 8-22.
Creswell, J.W. (2009b). Mapping the field of mixed methods research (Editorial). Journal of Mixed Methods Research, 3(2), 95-108.
Harrison, A. (2005). Correlates of positive relationship-building in a teacher education mentoring program. Doctoral dissertation proposal, University of Nebraska-Lincoln.
Metin, M (2014) Kuramdan uygulamaya eğitimde bilimsel araştırma yöntemleri, Pegem Yayınevi.
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaKarma yöntemin doğası
2. HaftaKarma yöntemin temeli ve felsefesi
3. HaftaKarma yöntemde terminoloji
4. HaftaKarma yöntem için desen seçimi
5. HaftaKarma yöntem desen türleri
6. HaftaI. Ara sınav
7. HaftaKarma yöntem çalışmasına giriş
8. HaftaKarma yöntem için veri toplama
9. HaftaKarma yöntem çalışmalarında veri analizi ve yorumlama
10. HaftaKarma yöntem çalışmalarında veri analizi ve yorumlama
11. HaftaKarma yöntem çalışmalarının yazılması ve değerlendirilmesi
12. HaftaKarma yöntem çalışmalarının yazılması ve değerlendirilmesi
13. HaftaII. Ara sınav
14. HaftaKarma yöntemle yapılan çalışmaların alana kattığı değerin yorumlanması.
15. HaftaKarma yöntemle ilgili makalelerin incelenmesi
16. HaftaGenel sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler315
Sunum15
Projeler120
Seminer00
Ara Sınavlar240
Genel sınav120
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı780
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı120
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14242
Sunum / Seminer Hazırlama21224
Proje15252
Ödevler31030
Ara sınavlara hazırlanma süresi23060
Genel sınava hazırlanma süresi15050
Toplam İş Yükü24199300

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Lisans ve yüksek lisans yeterliklerine bağlı kalarak alanındaki ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini geliştirir.    X
2. İleri düzeydeki güncel bilgiler ile kendi bakış açısını birleştirir ve yeni tanımlara ulaşır.    X
3. Alanının ilişkili olduğu farklı disiplinler ve alt alanları arasında, uzmanlık bilgi ve becerilerini kullanarak karmaşık ilişkiler kurar ve yeni araştırma konuları tasarlar.     X
4. Uzmanlık bilgilerine yenilerini ekleyerek, araştırmalarında analiz, sentez ve değerlendirmelerde bulunarak yeni, özgün sonuçlara ulaşır.   X 
5. Kimya eğitimi ile ilgili yeni bilgileri araştırır ve o bilgileri sınıflandırarak daha ileri düzeyde yeni bir araştırma yapar.    X
6. Nitel ve nicel araştırma yöntemlerini kullanarak alanında ya da diğer disiplinlerde özgün bir araştırmayı tasarlar ve gerçekleştirir.    X
7. Farklı fikirler karşısında eleştirel analiz, sentez ve değerlendirme yapar.   X 
8. Geliştirdiği ya da bilinen bir yöntemle alan eğitimi ile ilgili; ulusal ya da uluslararası hakemli bir dergide yayınlanabilir nitelikte; bir makale yapar ve bilimsel araştırmalara katkıda bulunur.   X 
9. Bağımsız ya da ekip üyesi olarak disiplinler arası çalışmalarda yer alır ve özgün çalışmalar gerçekleştirir.    X
10. Sorun çözme ve karar verme sürecinde yaratıcı ve eleştirel düşünen bir birey olarak, alanı ile ilgili yeni araştırma konuları tasarlar ve bunların çözümü için yeni yöntemler geliştirir.    X
11. Alanında öğrenme-öğretme sürecini kolaylaştırıcı, bilgi ve becerileri ile öğrencilerine katkı sağlayacak farklı öğretim stratejileri geliştirir ve bu stratejileri uygular.    X
12. Bir yabancı dili etkin şekilde kullanarak; alanı ya da diğer disiplinlerin söz konusu olduğu ortamlarda meslektaşları ile sözlü ve yazılı iletişim kurar.   X 
13. Alanı ile ilgili araştırmaları ile diğer tüm çalışmalarında toplumsal ve kültürel farklılıkları dikkate alır, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır ve bu değerlerin ulusal ve uluslararası zeminde her zaman olması gerektiğini savunarak önerilerde bulunur.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek