KME773 - FEN ve MATEMATİK EĞİTİMİNDE KARMA YÖNTEM
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
FEN ve MATEMATİK EĞİTİMİNDE KARMA YÖNTEM | KME773 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 3 | 0 | 3 | 10 |
Önkoşul(lar)-var ise | ||||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Ayşem Seda YÜCEL | |||||
Dersin amacı | Fen ve matematik eğitiminde karma yöntem çalışmalarının tanımını yaparak bu çalışmaların nasıl yürütülmesi gerektiğiyle ilgili bilgiler vermek ve son zamanlarda karma yöntem araştırmalarıyla yapılan bir çok ampirik makale örneğini incelemek. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Karma yöntemin doğası. Karma yöntem araştırmalarının temeli. Karma yöntemde terminolojinin kullanılması. Karma yöntem için desen seçimi. Karma yöntem desenlerine örnekler. Karma yöntem çalışmasına giriş. Karma yöntem için veri toplama. Karma yöntem çalışmalarında verilerin analizi ve yorumlanması. Karma yöntem çalışmalarını yazma ve değerlendirme. Karma yöntemin alana kattığı değerin yorumlanması. Karma yöntemle ilgili makalelerin incelenmesi. | |||||
Kaynaklar | Creswell &Clark (Çev. Ed. Dede. Y. & Demir, S,B. (2014). Karma Yöntem Araştırmaları Axinn, W.G.& Pearce, L.D. (2006). Mixed Method data collection strategies. Cambridge University Press. Bryman, A. (2007). Integrating quantitative and qualitative research: How is it done? Qualitative Research, 1(1), 8-22. Creswell, J.W. (2009b). Mapping the field of mixed methods research (Editorial). Journal of Mixed Methods Research, 3(2), 95-108. Harrison, A. (2005). Correlates of positive relationship-building in a teacher education mentoring program. Doctoral dissertation proposal, University of Nebraska-Lincoln. Metin, M (2014) Kuramdan uygulamaya eğitimde bilimsel araştırma yöntemleri, Pegem Yayınevi. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Karma yöntemin doğası |
2. Hafta | Karma yöntemin temeli ve felsefesi |
3. Hafta | Karma yöntemde terminoloji |
4. Hafta | Karma yöntem için desen seçimi |
5. Hafta | Karma yöntem desen türleri |
6. Hafta | I. Ara sınav |
7. Hafta | Karma yöntem çalışmasına giriş |
8. Hafta | Karma yöntem için veri toplama |
9. Hafta | Karma yöntem çalışmalarında veri analizi ve yorumlama |
10. Hafta | Karma yöntem çalışmalarında veri analizi ve yorumlama |
11. Hafta | Karma yöntem çalışmalarının yazılması ve değerlendirilmesi |
12. Hafta | Karma yöntem çalışmalarının yazılması ve değerlendirilmesi |
13. Hafta | II. Ara sınav |
14. Hafta | Karma yöntemle yapılan çalışmaların alana kattığı değerin yorumlanması. |
15. Hafta | Karma yöntemle ilgili makalelerin incelenmesi |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 3 | 15 |
Sunum | 1 | 5 |
Projeler | 1 | 20 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 2 | 40 |
Genel sınav | 1 | 20 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 7 | 80 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 20 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 1 | 42 | 42 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 2 | 12 | 24 |
Proje | 1 | 52 | 52 |
Ödevler | 3 | 10 | 30 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 2 | 30 | 60 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 50 | 50 |
Toplam İş Yükü | 24 | 199 | 300 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Lisans ve yüksek lisans yeterliklerine bağlı kalarak alanındaki ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini geliştirir. | X | ||||
2. İleri düzeydeki güncel bilgiler ile kendi bakış açısını birleştirir ve yeni tanımlara ulaşır. | X | ||||
3. Alanının ilişkili olduğu farklı disiplinler ve alt alanları arasında, uzmanlık bilgi ve becerilerini kullanarak karmaşık ilişkiler kurar ve yeni araştırma konuları tasarlar. | X | ||||
4. Uzmanlık bilgilerine yenilerini ekleyerek, araştırmalarında analiz, sentez ve değerlendirmelerde bulunarak yeni, özgün sonuçlara ulaşır. | X | ||||
5. Kimya eğitimi ile ilgili yeni bilgileri araştırır ve o bilgileri sınıflandırarak daha ileri düzeyde yeni bir araştırma yapar. | X | ||||
6. Nitel ve nicel araştırma yöntemlerini kullanarak alanında ya da diğer disiplinlerde özgün bir araştırmayı tasarlar ve gerçekleştirir. | X | ||||
7. Farklı fikirler karşısında eleştirel analiz, sentez ve değerlendirme yapar. | X | ||||
8. Geliştirdiği ya da bilinen bir yöntemle alan eğitimi ile ilgili; ulusal ya da uluslararası hakemli bir dergide yayınlanabilir nitelikte; bir makale yapar ve bilimsel araştırmalara katkıda bulunur. | X | ||||
9. Bağımsız ya da ekip üyesi olarak disiplinler arası çalışmalarda yer alır ve özgün çalışmalar gerçekleştirir. | X | ||||
10. Sorun çözme ve karar verme sürecinde yaratıcı ve eleştirel düşünen bir birey olarak, alanı ile ilgili yeni araştırma konuları tasarlar ve bunların çözümü için yeni yöntemler geliştirir. | X | ||||
11. Alanında öğrenme-öğretme sürecini kolaylaştırıcı, bilgi ve becerileri ile öğrencilerine katkı sağlayacak farklı öğretim stratejileri geliştirir ve bu stratejileri uygular. | X | ||||
12. Bir yabancı dili etkin şekilde kullanarak; alanı ya da diğer disiplinlerin söz konusu olduğu ortamlarda meslektaşları ile sözlü ve yazılı iletişim kurar. | X | ||||
13. Alanı ile ilgili araştırmaları ile diğer tüm çalışmalarında toplumsal ve kültürel farklılıkları dikkate alır, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır ve bu değerlerin ulusal ve uluslararası zeminde her zaman olması gerektiğini savunarak önerilerde bulunur. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek