KME779 - KİMYA EĞİTİMİNDE ÇEVRE EĞİTİMİ

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
KİMYA EĞİTİMİNDE ÇEVRE EĞİTİMİ KME779 Herhangi Yarıyıl/Yıl 3 0 3 10
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
 
Dersin sorumlusu(ları)Yrd. Doç. Dr. Ümit Işık Erdoğan-Doç. Dr. Sinem Dinçol Özgür 
Dersin amacıÇevre konusunu çeşitli açılardan inceleyerek konuyla ilgili temel kavramları kazanabilme ve yorumlayabilme becerisini kazandırmak  
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Çevre bilimini tanımlar. Çevre biliminin tarihsel gelişimini anlatır.
  2. Yerel çevre sorunlarını betimler.
  3. Hava, su, toprak ve gürültü kirliliklerini tartışır. Kirliliklerin üstesinden gelebilecek çözümler önerir.
  4. Çevre ile ilgili kuruluşların faaliyetlerini değerlendirir.
  5. Çevre eğitimini ve önemini açıklar.
  6. Kimyasal maddelerin insan sağlığı ve çevre üzerindeki etkilerini açıklar
  7. Çevreye zararlı maddelerin etkilerinin azaltılması konusunda çözüm önerilerinde bulunur.
  8. Asit yağmurlarının oluşumuna, çevreye ve tarihi eserlere etkilerine değinilir.
Dersin içeriğiÇevre biliminin çeşitli yönlerden ele alınması, çevre kirleticiler ve çeşitleri türleri: Kirleticilerin kontrolü, çevre mevzuatı, çevre ile ilgili kuruluşlar ve çevre eğitimi, çevre eğitiminin önemi ve yöntemleri.  
KaynaklarBozkurt ,O. (2014) Çevre Eğitimi Pegem Akademi Yayıncılık
Çekül Vakfı,
Özdemir ,O. (2016) Ekolojik Okuryazarlık ve Çevre Eğitimi
Yıldız, K; Sipahioğlu, Ş.; Yıldız, M. (2000). Çevre Bilimi. Gündüz Eğitim ve Yayıncılık, Ankara.
Konu ile ilgili makaleler
Internet 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaÇevre kavramı. Çevrenin Canlı ve Cansız Bileşenleri
2. HaftaÇevre biliminin tarihsel gelişimi
3. HaftaSu Kirliliği
4. HaftaSu Kirliliği
5. HaftaHava Kirliliği
6. HaftaHava Kirliliği
7. HaftaToprak Kirliliği
8. HaftaGürültü Kirliliği
9. HaftaKimyasal maddeler ve insan sağlığı
10. HaftaÇözüm önerileri
11. HaftaAsit yağmurları ve etkileri
12. HaftaÇevre ile ilgili kuruluşlar ve etkinlikleri
13. HaftaÇevre eğitimi
14. HaftaSürdürülebilir kalkınma ve çevre. Çevre mevzuatı

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)145
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler320
Sunum220
Projeler330
Seminer00
Ara Sınavlar00
Genel sınav130
Toplam105
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı2270
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı130
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)10550
Sunum / Seminer Hazırlama22550
Proje32060
Ödevler32060
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi11818
Toplam İş Yükü3391280

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Lisans ve yüksek lisans yeterliklerine bağlı kalarak alanındaki ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini geliştirir.    X
2. İleri düzeydeki güncel bilgiler ile kendi bakış açısını birleştirir ve yeni tanımlara ulaşır.    X
3. Alanının ilişkili olduğu farklı disiplinler ve alt alanları arasında, uzmanlık bilgi ve becerilerini kullanarak karmaşık ilişkiler kurar ve yeni araştırma konuları tasarlar. X    
4. Uzmanlık bilgilerine yenilerini ekleyerek, araştırmalarında analiz, sentez ve değerlendirmelerde bulunarak yeni, özgün sonuçlara ulaşır.X    
5. Kimya eğitimi ile ilgili yeni bilgileri araştırır ve o bilgileri sınıflandırarak daha ileri düzeyde yeni bir araştırma yapar.    X
6. Nitel ve nicel araştırma yöntemlerini kullanarak alanında ya da diğer disiplinlerde özgün bir araştırmayı tasarlar ve gerçekleştirir.X    
7. Farklı fikirler karşısında eleştirel analiz, sentez ve değerlendirme yapar.    X
8. Geliştirdiği ya da bilinen bir yöntemle alan eğitimi ile ilgili; ulusal ya da uluslararası hakemli bir dergide yayınlanabilir nitelikte; bir makale yapar ve bilimsel araştırmalara katkıda bulunur.X    
9. Bağımsız ya da ekip üyesi olarak disiplinler arası çalışmalarda yer alır ve özgün çalışmalar gerçekleştirir.X    
10. Sorun çözme ve karar verme sürecinde yaratıcı ve eleştirel düşünen bir birey olarak, alanı ile ilgili yeni araştırma konuları tasarlar ve bunların çözümü için yeni yöntemler geliştirir.   X 
11. Alanında öğrenme-öğretme sürecini kolaylaştırıcı, bilgi ve becerileri ile öğrencilerine katkı sağlayacak farklı öğretim stratejileri geliştirir ve bu stratejileri uygular.    X
12. Bir yabancı dili etkin şekilde kullanarak; alanı ya da diğer disiplinlerin söz konusu olduğu ortamlarda meslektaşları ile sözlü ve yazılı iletişim kurar.    X
13. Alanı ile ilgili araştırmaları ile diğer tüm çalışmalarında toplumsal ve kültürel farklılıkları dikkate alır, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır ve bu değerlerin ulusal ve uluslararası zeminde her zaman olması gerektiğini savunarak önerilerde bulunur.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek