KME661 - KİMYA EĞİTİMİNDE DENEYSEL YÖNTEMLER
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
KİMYA EĞİTİMİNDE DENEYSEL YÖNTEMLER | KME661 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 2 | 2 | 3 | 8 |
Önkoşul(lar)-var ise | ||||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Rapor Hazırlama ve/veya Sunma Deney Proje Tasarımı/Yönetimi | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Yrd. Doç. Dr. Ümit Işık Erdoğan- Doç. Dr. Sinem Dinçol Özgür | |||||
Dersin amacı | Kimya eğitiminde önemli yer tutan deneysel yöntemlerin genel kurallarının incelenmesi ve değerlendirilmesi. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Ortaöğretimde verilen kimya derslerine uygun deneylerin tartışılması, Yeni ve kullanılabilir deney düzeneklerinin hazırlanması, Deney föylerinin planlanması ve hazırlanması, Deneysel verilen değerlendirilmesi ve teori ile karşılaştırmalı olarak deney raporlarının hazırlanması. | |||||
Kaynaklar | Güncel makaleler ve Internet |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Kimya eğitiminde kullanılan deneylerin incelenmesi ve değerlendirilmesi |
2. Hafta | Kimya eğitiminde kullanılan deneylerin incelenmesi ve değerlendirilmesi |
3. Hafta | Kimya eğitiminde kullanılan deneylerin incelenmesi ve değerlendirilmesi |
4. Hafta | Kimya eğitiminde kullanılan deneylerin incelenmesi ve değerlendirilmesi |
5. Hafta | Kimya eğitiminde kullanılacak deneylerin tasarlanmasında izlenmesi gereken aşamalar |
6. Hafta | Deneylerde kullanılacak föylerinin yapılarının incelenmesi |
7. Hafta | Kimya eğitiminde kullanılacak deneylerin tasarlanması |
8. Hafta | Kimya eğitiminde kullanılacak deneylerin tasarlanması |
9. Hafta | Tasarlanan deneye yönelik deney föyünün hazırlanması |
10. Hafta | Tasarlanan deneye yönelik deney föyünün hazırlanması |
11. Hafta | Hazırlanan deneysel etkinliklerin sunulması ve değerlendirilmesi |
12. Hafta | Hazırlanan deneysel etkinliklerin sunulması ve değerlendirilmesi |
13. Hafta | Hazırlanan deneysel etkinliklerin sunulması ve değerlendirilmesi |
14. Hafta | Hazırlanan deneysel etkinliklerin sunulması ve değerlendirilmesi |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 25 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 1 | 25 |
Projeler | 1 | 25 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 25 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 16 | 75 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 25 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 2 | 28 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 10 | 3 | 30 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 3 | 15 | 45 |
Proje | 3 | 30 | 90 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 19 | 19 |
Toplam İş Yükü | 45 | 71 | 240 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Kimya eğitimi konusunda uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir. | X | ||||
2. Bilimsel araştırma yöntem ve teknikleri konusunda ileri düzeyde bilgiye sahiptir. | X | ||||
3. Kimya eğitiminde bilim uzmanlığına sahip bir birey olarak bilgilerini geliştirme ve bu bilgilerini ayrıntılı olarak inceleme özelliğine sahiptir. | X | ||||
4. Alanı ile diğer disiplinler arasındaki ilişkiyi tartışır. | X | ||||
5. Kimya eğitimi konusunda uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanır ve geliştirir. | X | ||||
6. Uzmanlık gerektiren konularda nitel ve nicel araştırma yöntemlerini kullanarak önerilerde bulunur. | X | ||||
7. Alanı ile ilgili çalışmalarında teknolojiden ileri düzeyde yararlanır. | X | ||||
8. 8. Uzmanlık alanında edindiği bilgi ve becerilerini farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle birleştirip yeni bilgiler üretir. X | X | ||||
9. Bağımsız olarak alanındaki bir sorunu belli bir plan çerçevesinde düzenler, çözüm yolları geliştirir ve çözüm soncunda elde ettiği sonuçları değerlendirir. | X | ||||
10. Alan eğitimi ile ilgili konularda karşılaştığı sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | X | ||||
11. Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğine inanan bir birey olarak, alan eğitimi ile ilgili konularda bilgilerini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X | ||||
12. Alanı ile ilgili ortamlardaki ilişkileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve bu ilişkiler geliştirmek ya da değiştirmek için önderlik yapar. | X | ||||
13. Bir yabancı dili etkin şekilde kullanarak; alanı ya da diğer disiplinlerin söz konusu olduğu ortamlarda meslektaşları ile sözlü ve yazılı iletişim kurar. | |||||
14. Alanındaki gelişmeler ve çalışmaları ile ilgili bilgileri ulusal ya da uluslararası düzeyde farklı gruplarla sözlü ve yazılı olarak etkin bir şekilde paylaşır. | X | ||||
15. Alanı ile ilgili araştırmalarında; verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri denetler ve bu değerleri öğretir. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek