KME661 - KİMYA EĞİTİMİNDE DENEYSEL YÖNTEMLER

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
KİMYA EĞİTİMİNDE DENEYSEL YÖNTEMLER KME661 Herhangi Yarıyıl/Yıl 2 2 3 8
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
Deney
Proje Tasarımı/Yönetimi
 
Dersin sorumlusu(ları)Yrd. Doç. Dr. Ümit Işık Erdoğan- Doç. Dr. Sinem Dinçol Özgür 
Dersin amacıKimya eğitiminde önemli yer tutan deneysel yöntemlerin genel kurallarının incelenmesi ve değerlendirilmesi.  
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Deneylerin kimya eğitimindeki rolünü değerlendirir.
  2. Kimya eğitiminde kullanabilecek deneyleri tasarlar.
  3. Deney sonucunda elde edilen verileri değerlendirir.
  4. Kimya öğretiminde kullanılacak deneysel etkinlikleri planlar, uygular ve değerlendirir.
Dersin içeriğiOrtaöğretimde verilen kimya derslerine uygun deneylerin tartışılması,
Yeni ve kullanılabilir deney düzeneklerinin hazırlanması,
Deney föylerinin planlanması ve hazırlanması,
Deneysel verilen değerlendirilmesi ve teori ile karşılaştırmalı olarak deney raporlarının hazırlanması. 
KaynaklarGüncel makaleler ve Internet  

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaKimya eğitiminde kullanılan deneylerin incelenmesi ve değerlendirilmesi
2. HaftaKimya eğitiminde kullanılan deneylerin incelenmesi ve değerlendirilmesi
3. HaftaKimya eğitiminde kullanılan deneylerin incelenmesi ve değerlendirilmesi
4. HaftaKimya eğitiminde kullanılan deneylerin incelenmesi ve değerlendirilmesi
5. HaftaKimya eğitiminde kullanılacak deneylerin tasarlanmasında izlenmesi gereken aşamalar
6. HaftaDeneylerde kullanılacak föylerinin yapılarının incelenmesi
7. HaftaKimya eğitiminde kullanılacak deneylerin tasarlanması
8. HaftaKimya eğitiminde kullanılacak deneylerin tasarlanması
9. HaftaTasarlanan deneye yönelik deney föyünün hazırlanması
10. HaftaTasarlanan deneye yönelik deney föyünün hazırlanması
11. HaftaHazırlanan deneysel etkinliklerin sunulması ve değerlendirilmesi
12. HaftaHazırlanan deneysel etkinliklerin sunulması ve değerlendirilmesi
13. HaftaHazırlanan deneysel etkinliklerin sunulması ve değerlendirilmesi
14. HaftaHazırlanan deneysel etkinliklerin sunulması ve değerlendirilmesi

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama1425
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum125
Projeler125
Seminer00
Ara Sınavlar00
Genel sınav125
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı1675
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı125
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 2 28
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama14228
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)10330
Sunum / Seminer Hazırlama31545
Proje33090
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi11919
Toplam İş Yükü4571240

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Kimya eğitimi konusunda uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir.    X
2. Bilimsel araştırma yöntem ve teknikleri konusunda ileri düzeyde bilgiye sahiptir.   X 
3. Kimya eğitiminde bilim uzmanlığına sahip bir birey olarak bilgilerini geliştirme ve bu bilgilerini ayrıntılı olarak inceleme özelliğine sahiptir.     X
4. Alanı ile diğer disiplinler arasındaki ilişkiyi tartışır.    X
5. Kimya eğitimi konusunda uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanır ve geliştirir.    X
6. Uzmanlık gerektiren konularda nitel ve nicel araştırma yöntemlerini kullanarak önerilerde bulunur.    X
7. Alanı ile ilgili çalışmalarında teknolojiden ileri düzeyde yararlanır.    X
8. 8. Uzmanlık alanında edindiği bilgi ve becerilerini farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle birleştirip yeni bilgiler üretir. X    X
9. Bağımsız olarak alanındaki bir sorunu belli bir plan çerçevesinde düzenler, çözüm yolları geliştirir ve çözüm soncunda elde ettiği sonuçları değerlendirir.   X 
10. Alan eğitimi ile ilgili konularda karşılaştığı sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir.    X
11. Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğine inanan bir birey olarak, alan eğitimi ile ilgili konularda bilgilerini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.    X
12. Alanı ile ilgili ortamlardaki ilişkileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve bu ilişkiler geliştirmek ya da değiştirmek için önderlik yapar.    X
13. Bir yabancı dili etkin şekilde kullanarak; alanı ya da diğer disiplinlerin söz konusu olduğu ortamlarda meslektaşları ile sözlü ve yazılı iletişim kurar.     
14. Alanındaki gelişmeler ve çalışmaları ile ilgili bilgileri ulusal ya da uluslararası düzeyde farklı gruplarla sözlü ve yazılı olarak etkin bir şekilde paylaşır.    X
15. Alanı ile ilgili araştırmalarında; verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri denetler ve bu değerleri öğretir.     X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek