GMT762 - ARAZİ POLİTİKASI ve YÖNETİMİ

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
ARAZİ POLİTİKASI ve YÖNETİMİ GMT762 Herhangi Yarıyıl/Yıl 3 0 3 10
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin Diliİngilizce
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Soru-Yanıt
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
 
Dersin sorumlusu(ları)Prof.Dr.Cevdet Coşkun AYDIN 
Dersin amacıBu dersin amacı Türkiye?de ve uluslararası perskektifte mukayeseli olarak arazi politikası ve uygulanması ile ilgili anlayışı sağlamaktır. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler:
  2. Türkiye'de ve diğer ülkelerde arazi politika süreçlerini karşılaştırabilir,
  3. belirli arazi yönetimi faaliyetlerini arazi yönetim paradigması bağlamında irdeleyebilir,
  4. arazi politikası ve reformu ile ilgili uluslararası organizasyonları tanır,
  5. arazi politikası ve yönetimi alanında güncel literatürü ve araştırma yönelimlerini takip eder ve ilgili güncel araştırma konuları üzerinde çıkarımda bulunur.
Dersin içeriğiArazi politikası kavramı: Tanımı, arazi ve diğer temel politika alanları arasındaki ilişki. Arazi politikalarının uygulanması ve arazi yönetimindeki rolü. Arazi haklarının çeşitleri. Arazi yönetimi paradigması ve belirli faaliyetler. Hızlı kentleşme, gecekondulaşma, arazi ihtilafı. Türkiye?de arazi politikası ve uygulamalarına giriş: Mevzuat, kurumlar, ve aktörler. Uluslararası organizasyonlar ve faaliyetler. Farklı ülkelerdeki belirli uygulamalar.  
Kaynaklar- The Land Governance Assessment Framework: Identifying and Monitoring Good
- Practice in the Land Sector, Klaus Deininger, Harris Selod, and Anthony Burns, 2012, World Bank.
- Land Administration for Sustainable Development, Ian Williamson, Stig Enemark, Jude Wallace, and Abbas Rajabifard, Esri Press, 2009.
- Land Administrarion Guidelines: With Special Reference to Countries in Transition, Economic Commission for Europe, United Nations, 1996.
- EU Land Policy Guidelines: Guidelines for support to land policy design and land policy reform processes in developing countries, EU Task Force on Land Tenure, 2004. 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaArazi politikası kavramı: Tanımı, arazi ve diğer temel politika alanları arasındaki ilişki
2. HaftaArazi politikalarının uygulanması ve arazi yönetimindeki rolü
3. HaftaArazi haklarının çeşitleri
4. HaftaArazi yönetim paradigması ve belirli faaliyetler
5. HaftaArazi yönetim paradigması ve belirli faaliyetler
6. HaftaHızlı kentleşme, gecekondulaşma, arazi ihtilafı
7. HaftaHızlı kentleşme, gecekondulaşma, arazi ihtilafı
8. HaftaAra Sınav
9. HaftaTürkiye?de arazi politikası ve uygulamalarına giriş: Mevzuat
10. HaftaTürkiye?de arazi politikası ve uygulamalarına giriş: Kurumlar ve aktörler
11. HaftaTürkiye?de arazi politikası ve uygulamalarına giriş: Kurumlar ve aktörler
12. HaftaUluslararası organizasyonlar ve faaliyetler
13. HaftaFarklı ülkelerdeki belirli uygulamalar
14. HaftaSunumlar
15. HaftaGenel sınava hazırlık
16. HaftaGenel Sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler315
Sunum110
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar125
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı550
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14798
Sunum / Seminer Hazırlama13030
Proje000
Ödevler31545
Ara sınavlara hazırlanma süresi13030
Genel sınava hazırlanma süresi14545
Toplam İş Yükü34130290

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Geomatik mühendisliği alanındaki güncel bilgileri özgün düşünce ve araştırma temelinde geliştirir.  X  
2. Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verebilme yetilerine sahip olur. X   
3. Özgün bir araştırmayı bağımsız olarak baştan sona yürütür. X   
4. Disiplinler arası ortak terminoloji bilgisine ve çalışma kültürüne sahip olur.   X 
5. Ulusal ve uluslararası bilimsel araştırma gruplarında çalışabilir.   X 
6. Uluslararası hakemli dergilerde alanı ile ilgili bilimsel makale yayınlayabilir. X   
7. Etik sorumluluk bilincine sahip olur. X   
8. Geomatik mühendisliği bilim dalında lisans ve lisansüstü düzeyinde ders verme yetisine sahip olur.  X  
9. İleri düzeyde İngilizce kullanarak sözlü-yazılı iletişim kurar, literatür taraması yapar ve tez hazırlar.   X 

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek