GMT762 - ARAZİ POLİTİKASI ve YÖNETİMİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
ARAZİ POLİTİKASI ve YÖNETİMİ | GMT762 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 3 | 0 | 3 | 10 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Soru-Yanıt Rapor Hazırlama ve/veya Sunma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof.Dr.Cevdet Coşkun AYDIN | |||||
Dersin amacı | Bu dersin amacı Türkiye?de ve uluslararası perskektifte mukayeseli olarak arazi politikası ve uygulanması ile ilgili anlayışı sağlamaktır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Arazi politikası kavramı: Tanımı, arazi ve diğer temel politika alanları arasındaki ilişki. Arazi politikalarının uygulanması ve arazi yönetimindeki rolü. Arazi haklarının çeşitleri. Arazi yönetimi paradigması ve belirli faaliyetler. Hızlı kentleşme, gecekondulaşma, arazi ihtilafı. Türkiye?de arazi politikası ve uygulamalarına giriş: Mevzuat, kurumlar, ve aktörler. Uluslararası organizasyonlar ve faaliyetler. Farklı ülkelerdeki belirli uygulamalar. | |||||
Kaynaklar | - The Land Governance Assessment Framework: Identifying and Monitoring Good - Practice in the Land Sector, Klaus Deininger, Harris Selod, and Anthony Burns, 2012, World Bank. - Land Administration for Sustainable Development, Ian Williamson, Stig Enemark, Jude Wallace, and Abbas Rajabifard, Esri Press, 2009. - Land Administrarion Guidelines: With Special Reference to Countries in Transition, Economic Commission for Europe, United Nations, 1996. - EU Land Policy Guidelines: Guidelines for support to land policy design and land policy reform processes in developing countries, EU Task Force on Land Tenure, 2004. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Arazi politikası kavramı: Tanımı, arazi ve diğer temel politika alanları arasındaki ilişki |
2. Hafta | Arazi politikalarının uygulanması ve arazi yönetimindeki rolü |
3. Hafta | Arazi haklarının çeşitleri |
4. Hafta | Arazi yönetim paradigması ve belirli faaliyetler |
5. Hafta | Arazi yönetim paradigması ve belirli faaliyetler |
6. Hafta | Hızlı kentleşme, gecekondulaşma, arazi ihtilafı |
7. Hafta | Hızlı kentleşme, gecekondulaşma, arazi ihtilafı |
8. Hafta | Ara Sınav |
9. Hafta | Türkiye?de arazi politikası ve uygulamalarına giriş: Mevzuat |
10. Hafta | Türkiye?de arazi politikası ve uygulamalarına giriş: Kurumlar ve aktörler |
11. Hafta | Türkiye?de arazi politikası ve uygulamalarına giriş: Kurumlar ve aktörler |
12. Hafta | Uluslararası organizasyonlar ve faaliyetler |
13. Hafta | Farklı ülkelerdeki belirli uygulamalar |
14. Hafta | Sunumlar |
15. Hafta | Genel sınava hazırlık |
16. Hafta | Genel Sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 3 | 15 |
Sunum | 1 | 10 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 25 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 5 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 7 | 98 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 30 | 30 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 3 | 15 | 45 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 30 | 30 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 45 | 45 |
Toplam İş Yükü | 34 | 130 | 290 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Geomatik mühendisliği alanındaki güncel bilgileri özgün düşünce ve araştırma temelinde geliştirir. | X | ||||
2. Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verebilme yetilerine sahip olur. | X | ||||
3. Özgün bir araştırmayı bağımsız olarak baştan sona yürütür. | X | ||||
4. Disiplinler arası ortak terminoloji bilgisine ve çalışma kültürüne sahip olur. | X | ||||
5. Ulusal ve uluslararası bilimsel araştırma gruplarında çalışabilir. | X | ||||
6. Uluslararası hakemli dergilerde alanı ile ilgili bilimsel makale yayınlayabilir. | X | ||||
7. Etik sorumluluk bilincine sahip olur. | X | ||||
8. Geomatik mühendisliği bilim dalında lisans ve lisansüstü düzeyinde ders verme yetisine sahip olur. | X | ||||
9. İleri düzeyde İngilizce kullanarak sözlü-yazılı iletişim kurar, literatür taraması yapar ve tez hazırlar. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek