GMT761 - KADASTRAL SİSTEMLERE GLOBAL BAKIŞ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
KADASTRAL SİSTEMLERE GLOBAL BAKIŞ | GMT761 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 3 | 0 | 3 | 10 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Soru-Yanıt Rapor Hazırlama ve/veya Sunma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Doç. Dr. Halil AKDENİZ | |||||
Dersin amacı | Bu dersin amacı Türkiye'de ve uluslararası perskektifte mukayeseli olarak arazi yönetimi kavramı ve kadastral sistemlerle ilgili anlayışı sağlamaktır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Toprak politikası ve yönetimine giriş: Kavram ve işlevleri. Kadastro ve arazi yönetiminin oluşum, gelişim, ve işlevleri. Arazi hakları. Tapu tescili ve kadastral sistem yaklaşımları. Arazi haklarının güvence altına alınmasında geleneksel ve yenilikçi yaklaşımlar ve sistemler. Kadastral ölçümler ve sınırlandırma: kadastral sınırlar, amaca uygun yaklaşımlar. Taşınmaz birimleri ve tanımlayıcılar. 3B Kadastro. Türkiye'de kadastral sistem. Türkiye'de arazi yönetiminde belirli faaliyetler. | |||||
Kaynaklar | - Systems of Land Registration: Aspects and Effects, J. A. Zevenbergen , NCG Netherlands Geodetic Commission, 2002. - Land Administration, Peter Dale, John McLaughlin, Oxford University Press, 1999. - A Framework for the Evaluation of Land Administration Systems, Daniel Steudler, University of Melbourne, 2004. - Design Research for Cadastral Systems, Volkan Çağdaş, Erik Stubkjær, Computers, Environment and Urban Systems, 2011. - Guidelines on Real Property Units And Identifiers, Economic Commission for Europe, United Nations, 2004. - 3D Cadastre in an International Context: Legal, Organizational, and Technological Aspects, Jantien Stoter, Peter van Oosterom, CRC Press, 2006. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Toprak politikası ve yönetimine giriş: Kavram ve işlevleri |
2. Hafta | Kadastro ve arazi yönetiminin oluşum, gelişim, ve işlevleri |
3. Hafta | Arazi hakları |
4. Hafta | Tapu tescili ve kadastral sistem yaklaşımları |
5. Hafta | Arazi haklarının güvence altına alınmasında geleneksel ve yenilikçi yaklaşımlar ve sistemler |
6. Hafta | Arazi haklarının güvence altına alınmasında geleneksel ve yenilikçi yaklaşımlar ve sistemler |
7. Hafta | Kadastral ölçümler ve sınırlandırma: kadastral sınırlar, amaca uygun yaklaşımlar |
8. Hafta | Ara Sınav |
9. Hafta | Taşınmaz birimleri ve tanımlayıcılar |
10. Hafta | 3B Kadastro |
11. Hafta | 3B Kadastro |
12. Hafta | Türkiye?de kadastral sistem |
13. Hafta | Türkiye?de arazi yönetiminde belirli faaliyetler |
14. Hafta | Sunumlar |
15. Hafta | Genel sınava hazırlık |
16. Hafta | Genel Sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 3 | 15 |
Sunum | 1 | 10 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 25 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 5 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 7 | 98 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 30 | 30 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 3 | 15 | 45 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 30 | 30 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 45 | 45 |
Toplam İş Yükü | 34 | 130 | 290 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Geomatik mühendisliği alanındaki güncel bilgileri özgün düşünce ve araştırma temelinde geliştirir. | X | ||||
2. Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verebilme yetilerine sahip olur. | X | ||||
3. Özgün bir araştırmayı bağımsız olarak baştan sona yürütür. | X | ||||
4. Disiplinler arası ortak terminoloji bilgisine ve çalışma kültürüne sahip olur. | X | ||||
5. Ulusal ve uluslararası bilimsel araştırma gruplarında çalışabilir. | X | ||||
6. Uluslararası hakemli dergilerde alanı ile ilgili bilimsel makale yayınlayabilir. | X | ||||
7. Etik sorumluluk bilincine sahip olur. | X | ||||
8. Geomatik mühendisliği bilim dalında lisans ve lisansüstü düzeyinde ders verme yetisine sahip olur. | X | ||||
9. İleri düzeyde İngilizce kullanarak sözlü-yazılı iletişim kurar, literatür taraması yapar ve tez hazırlar. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek