GMT761 - KADASTRAL SİSTEMLERE GLOBAL BAKIŞ

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
KADASTRAL SİSTEMLERE GLOBAL BAKIŞ GMT761 Herhangi Yarıyıl/Yıl 3 0 3 10
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin Diliİngilizce
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Soru-Yanıt
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
 
Dersin sorumlusu(ları)Doç. Dr. Halil AKDENİZ 
Dersin amacıBu dersin amacı Türkiye'de ve uluslararası perskektifte mukayeseli olarak arazi yönetimi kavramı ve kadastral sistemlerle ilgili anlayışı sağlamaktır. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Bu dersi tamamalayan öğrenciler:
  2. arazi yönetimi süreci ve alt sistemlerini tanımlayabilir,
  3. arazi yönetimi ve kadastral sistemlerle ilgili güncel literatürü ve araştırma yönelimlerini takip ederek ilgili güncel araştırma konuları üzerinde çıkarımda bulunabilir.
  4. kadastro ve arazi yönetimi kavramlarının oluşum ve gelişim süreçleriyle mevcut sorunlar arasında ilişki kurabilir,
  5. farklı arazi haklarının tescil türlerini ayırt edebilir,
  6. dünyada mevcut tapu sicil ve kadastral sistem alternatiflerini sınıflandırabilir,
Dersin içeriğiToprak politikası ve yönetimine giriş: Kavram ve işlevleri. Kadastro ve arazi yönetiminin oluşum, gelişim, ve işlevleri. Arazi hakları. Tapu tescili ve kadastral sistem yaklaşımları. Arazi haklarının güvence altına alınmasında geleneksel ve yenilikçi yaklaşımlar ve sistemler. Kadastral ölçümler ve sınırlandırma: kadastral sınırlar, amaca uygun yaklaşımlar. Taşınmaz birimleri ve tanımlayıcılar. 3B Kadastro. Türkiye'de kadastral sistem. Türkiye'de arazi yönetiminde belirli faaliyetler. 
Kaynaklar- Systems of Land Registration: Aspects and Effects, J. A. Zevenbergen , NCG Netherlands Geodetic Commission, 2002.
- Land Administration, Peter Dale, John McLaughlin, Oxford University Press, 1999.
- A Framework for the Evaluation of Land Administration Systems, Daniel Steudler, University of Melbourne, 2004.
- Design Research for Cadastral Systems, Volkan Çağdaş, Erik Stubkjær, Computers, Environment and Urban Systems, 2011.
- Guidelines on Real Property Units And Identifiers, Economic Commission for Europe, United Nations, 2004.
- 3D Cadastre in an International Context: Legal, Organizational, and Technological Aspects, Jantien Stoter, Peter van Oosterom, CRC Press, 2006. 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaToprak politikası ve yönetimine giriş: Kavram ve işlevleri
2. HaftaKadastro ve arazi yönetiminin oluşum, gelişim, ve işlevleri
3. HaftaArazi hakları
4. HaftaTapu tescili ve kadastral sistem yaklaşımları
5. HaftaArazi haklarının güvence altına alınmasında geleneksel ve yenilikçi yaklaşımlar ve sistemler
6. HaftaArazi haklarının güvence altına alınmasında geleneksel ve yenilikçi yaklaşımlar ve sistemler
7. HaftaKadastral ölçümler ve sınırlandırma: kadastral sınırlar, amaca uygun yaklaşımlar
8. HaftaAra Sınav
9. HaftaTaşınmaz birimleri ve tanımlayıcılar
10. Hafta3B Kadastro
11. Hafta3B Kadastro
12. HaftaTürkiye?de kadastral sistem
13. HaftaTürkiye?de arazi yönetiminde belirli faaliyetler
14. HaftaSunumlar
15. HaftaGenel sınava hazırlık
16. HaftaGenel Sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler315
Sunum110
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar125
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı550
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14798
Sunum / Seminer Hazırlama13030
Proje000
Ödevler31545
Ara sınavlara hazırlanma süresi13030
Genel sınava hazırlanma süresi14545
Toplam İş Yükü34130290

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Geomatik mühendisliği alanındaki güncel bilgileri özgün düşünce ve araştırma temelinde geliştirir.  X  
2. Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verebilme yetilerine sahip olur. X   
3. Özgün bir araştırmayı bağımsız olarak baştan sona yürütür. X   
4. Disiplinler arası ortak terminoloji bilgisine ve çalışma kültürüne sahip olur.  X  
5. Ulusal ve uluslararası bilimsel araştırma gruplarında çalışabilir.  X  
6. Uluslararası hakemli dergilerde alanı ile ilgili bilimsel makale yayınlayabilir. X   
7. Etik sorumluluk bilincine sahip olur. X   
8. Geomatik mühendisliği bilim dalında lisans ve lisansüstü düzeyinde ders verme yetisine sahip olur.  X  
9. İleri düzeyde İngilizce kullanarak sözlü-yazılı iletişim kurar, literatür taraması yapar ve tez hazırlar.   X 

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek