GMT757 - COĞRAFİ BİLGİ SİSTEMLERİNDE AĞ ANALİZLERİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
COĞRAFİ BİLGİ SİSTEMLERİNDE AĞ ANALİZLERİ | GMT757 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 3 | 0 | 3 | 10 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Uygulama-Alıştırma Diğer: ÖDEV | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Doç. Dr. Berk ANBAROĞLU | |||||
Dersin amacı | Bu ders ile öğrencilere, Coğrafi Bilgi Sistemlerinde konumsal verileri kullanarak gerçekleştirilecek ağ analizleri kapsamında teorik ve pratik bilgiler verilecek olup bu bilgiler ile kamu ve özel hizmetlere yönelik stratejik kararların verilebilmesi amaçlanmaktadır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Ağ verisi ve öznitelik bilgileri. Ağ elemanları ve bağlanabilirlik. Ağ analizinde dönüş ve kenarlar arası geçiş. Ağ yönü tanımlama. Ağ verisini düzenleme. Trafik verisi. Güzergah Analizi: En iyi güzergah analizi. En yakın kuruluş, servis alanı vb. sorgulama uygulamaları. Güzergah belirlemede problem analizleri. Ağ analizinde hiyerarşi. 3 Boyutlu Ağ verileri ile analizler. | |||||
Kaynaklar | - Spatial Analysis and Geo-Computation., Fischer, Manfred M., 2006. - Spatial Analysis along Networks: Statistical and Computational Methods., Atsuyuki Okabe, Kokichi Sugihara., 2012 - Geospatial Analysis., Smith D, Longley G., 2015 - The ESRI Guide to GIS Analysis Volume 1: Geographic Patterns & Relationships., Andy Mitchell., 2001 |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Ağ verisi ve öznitelik bilgileri |
2. Hafta | Ağ elemanları ve Bağlanabilirlik |
3. Hafta | Ağ analizinde dönüş ve kenarlar arası geçiş |
4. Hafta | Ağ yönü tanımlama |
5. Hafta | Ağ verisini düzenleme |
6. Hafta | Ara Sınav |
7. Hafta | Trafik verisi |
8. Hafta | Güzergah Analizi: En iyi güzergah analizi |
9. Hafta | En yakın kuruluş, servis alanı vb sorgulamala uygulamaları |
10. Hafta | En yakın kuruluş, servis alanı vb sorgulamala uygulamaları |
11. Hafta | Güzergah berlilemede problem analizleri |
12. Hafta | Ara Sınav |
13. Hafta | Ağ analizinde hiyerarşi |
14. Hafta | 3 Boyutlu Ağ verileri ile analizler |
15. Hafta | Genel sınava hazırlık |
16. Hafta | Genel Sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 5 | 10 |
Sunum | 1 | 10 |
Projeler | 1 | 10 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 2 | 20 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 9 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 10 | 140 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 20 | 20 |
Proje | 1 | 10 | 10 |
Ödevler | 5 | 6 | 30 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 2 | 15 | 30 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 38 | 84 | 292 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Geomatik mühendisliği alanındaki güncel bilgileri özgün düşünce ve araştırma temelinde geliştirir. | X | ||||
2. Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verebilme yetilerine sahip olur. | X | ||||
3. Özgün bir araştırmayı bağımsız olarak baştan sona yürütür. | X | ||||
4. Disiplinler arası ortak terminoloji bilgisine ve çalışma kültürüne sahip olur. | X | ||||
5. Ulusal ve uluslararası bilimsel araştırma gruplarında çalışabilir. | X | ||||
6. Uluslararası hakemli dergilerde alanı ile ilgili bilimsel makale yayınlayabilir. | X | ||||
7. Etik sorumluluk bilincine sahip olur. | X | ||||
8. Geomatik mühendisliği bilim dalında lisans ve lisansüstü düzeyinde ders verme yetisine sahip olur. | X | ||||
9. İleri düzeyde İngilizce kullanarak sözlü-yazılı iletişim kurar, literatür taraması yapar ve tez hazırlar. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek