GMT727 - GNSS TEKNİĞİNİN GLOBAL JEODEZİYE KATKILARI
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
GNSS TEKNİĞİNİN GLOBAL JEODEZİYE KATKILARI | GMT727 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 3 | 0 | 3 | 10 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Rapor Hazırlama ve/veya Sunma Sorun/Problem Çözme | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Doç. Dr. Metin NOHUTCU | |||||
Dersin amacı | Dersin amacı GNSS verisinin hassas pozisyon belirleme amaçlı analizi ve işlenmesi, ve GNSS tekniğinin çeşitli global jeodezik parametrelerin belirlenmesi amaçlı kullanımının tanıtılmasıdır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Hassas GNSS konum belirlemenin ilkeleri ve jeodezik uygulamaları. GNSS ile konum belirleme için matematiksel modeller. GNSS verisinin hassas konum belirleme için analizi ve işlenmesi. GNSS gözlemleri ile istasyon kaymalarının modellenmesi. IGS ve global jeodezideki rolü. IGS'in ITRS gerçekleştirmelerine olan katkıları. GNSS ile alçak yer uyduları için hassas yörünge belirleme. GNSS ile hassas zaman bilgisi aktarımı. Kutup gezinmesinin GNSS ile izlenmesi. GNSS ile iyonosfer sondası ve global iyonosfer için IGS ürünleri. GNSS ile troposfer modelleme ve ilgili IGS ürünleri. | |||||
Kaynaklar | - GNSS Data Processing, Vol I, Vol II, J. Sanz Subirana, J.M. Juan Zornoza, M. Hernández-Pajares, ESA, 2013. - GNSS Global Navigation Satellite Systems, GPS, GLONASS, Galileo, and more, Bernhard Hofmann-Wellenhof, Herbert Lichtenegger, Elmar Wasle, Springer-Verlag Wien, 2008. - GPS for Geodesy, Peter J.G. Teunissen, Alfred Kleusberg, Springer, 1996. - Sciences of Geodesy I, Guochang Xu (ed.), Springer-Verlag, 2010. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Hassas GNSS konum belirlemenin ilkeleri ve jeodezik uygulamaları |
2. Hafta | GNSS ile konum belirleme için matematiksel modeller |
3. Hafta | GNSS ile konum belirleme için matematiksel modeller |
4. Hafta | GNSS verisinin hassas konum belirleme için analizi ve işlenmesi |
5. Hafta | GNSS verisinin hassas konum belirleme için analizi ve işlenmesi |
6. Hafta | GNSS gözlemleri ile istasyon kaymalarının modellenmesi |
7. Hafta | IGS ve global jeodezideki rolü |
8. Hafta | Ara Sınav |
9. Hafta | IGS?in ITRS gerçekleştirmelerine olan katkıları |
10. Hafta | GNSS ile alçak yer uyduları için hassas yörünge belirleme |
11. Hafta | GNSS ile hassas zaman bilgisi aktarımı |
12. Hafta | Kutup gezinmesinin GNSS ile izlenmesi |
13. Hafta | GNSS ile iyonosfer sondası ve global iyonosfer için IGS ürünleri |
14. Hafta | GNSS ile troposfer modelleme ve ilgili IGS ürünleri |
15. Hafta | Genel sınava hazırlık |
16. Hafta | Genel Sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 5 | 20 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 6 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 10 | 140 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 5 | 11 | 55 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 25 | 25 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 35 | 79 | 292 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Geomatik mühendisliği alanındaki güncel bilgileri özgün düşünce ve araştırma temelinde geliştirir. | X | ||||
2. Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verebilme yetilerine sahip olur. | X | ||||
3. Özgün bir araştırmayı bağımsız olarak baştan sona yürütür. | X | ||||
4. Disiplinler arası ortak terminoloji bilgisine ve çalışma kültürüne sahip olur. | X | ||||
5. Ulusal ve uluslararası bilimsel araştırma gruplarında çalışabilir. | X | ||||
6. Uluslararası hakemli dergilerde alanı ile ilgili bilimsel makale yayınlayabilir. | X | ||||
7. Etik sorumluluk bilincine sahip olur. | X | ||||
8. Geomatik mühendisliği bilim dalında lisans ve lisansüstü düzeyinde ders verme yetisine sahip olur. | X | ||||
9. İleri düzeyde İngilizce kullanarak sözlü-yazılı iletişim kurar, literatür taraması yapar ve tez hazırlar. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek