GMT713 - HASSAS GNSS UYGULAMALARI
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
HASSAS GNSS UYGULAMALARI | GMT713 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 3 | 0 | 3 | 10 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Soru-Yanıt Uygulama-Alıştırma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Doç. Dr. Metin NOHUTCU | |||||
Dersin amacı | Bu dersin amacı, mühendislik uygulamalarında ihtiyaç duyulan yüksek duyarlıklı ölçüleri elde etmek için kullanılan ileri düzey GNSS ölçme tekniklerini ve bu tekniklerin matematiksel ve fiziksel altyapısını öğretmektir. Ayrıca öğrencilerin yüksek duyarlıklı GNSS ölçme tekniklerinden elde edilen verileri çeşitli yazılımlar kullanarak değerlendirme ve analiz etme yeteneğine sahip olması hedeflenmektedir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | GNSS prensipleri. Hassas GNSS ölçmeleri. Mühendislik çalışmaları için hassas GNSS uygulamalarının önemi. GNSS duyarlığını etkileyen faktörler. IGS ürünleri ve duyarlıkları. Modern GNSS yaklaşımları ve PPP (Precise Point Positioning). PPP için fonksiyonel ve stokastik modeller. PPP için tam sayı belirsizliği çözümü yöntemleri. Multi-GNSS uygulamaları. Bilimsel GNSS veri değerlendirme yazılımlarının ve açık kaynak kodlu hassas GNSS uygulamalarında kullanımı ve internet tabanlı GNSS veri değerlendirme servisleri. | |||||
Kaynaklar | - GPS Theory, algorithms and applications, Guochang Zu, Springer, 2007. - GNSS Global Navigation Satellite Systems, GPS, GLONASS, Galileo, and more, Bernhard Hofmann-Wellenhof, Herbert Lichtenegger, Elmar Wasle, Springer-Verlag Wien, 2008. - A guide to using IGS products, Jan Kouba, IGS, 2009. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | GNSS prensipleri |
2. Hafta | Hassas GNSS ölçmeleri |
3. Hafta | Mühendislik çalışmaları için hassas GNSS uygulamalarının önemi |
4. Hafta | GNSS duyarlığını etkileyen faktörler |
5. Hafta | IGS ürünleri ve duyarlıkları |
6. Hafta | Modern GNSS yaklaşımları ve PPP (Precise Point Positioning) |
7. Hafta | PPP için fonksiyonel ve stokastik modeller |
8. Hafta | PPP için tam sayı belirsizliği çözümü yöntemleri |
9. Hafta | Multi-GNSS uygulamaları |
10. Hafta | Ara Sınav |
11. Hafta | Bilimsel GNSS veri değerlendirme yazılımlarının hassas GNSS uygulamalarında kullanımı |
12. Hafta | Bilimsel GNSS veri değerlendirme yazılımlarının hassas GNSS uygulamalarında kullanımı |
13. Hafta | Açık kaynak kodlu yazılımların hassas GNSS uygulamalarında kullanımı |
14. Hafta | Internet tabanlı GNSS veri değerlendirme servisleri |
15. Hafta | Genel sınava hazırlık |
16. Hafta | Genel Sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 15 |
Sunum | 1 | 10 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 25 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 3 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 7 | 98 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 2 | 10 | 20 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 8 | 10 | 80 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 20 | 20 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 40 | 80 | 290 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Geomatik mühendisliği alanındaki güncel bilgileri özgün düşünce ve araştırma temelinde geliştirir. | X | ||||
2. Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verebilme yetilerine sahip olur. | X | ||||
3. Özgün bir araştırmayı bağımsız olarak baştan sona yürütür. | X | ||||
4. Disiplinler arası ortak terminoloji bilgisine ve çalışma kültürüne sahip olur. | X | ||||
5. Ulusal ve uluslararası bilimsel araştırma gruplarında çalışabilir. | X | ||||
6. Uluslararası hakemli dergilerde alanı ile ilgili bilimsel makale yayınlayabilir. | X | ||||
7. Etik sorumluluk bilincine sahip olur. | X | ||||
8. Geomatik mühendisliği bilim dalında lisans ve lisansüstü düzeyinde ders verme yetisine sahip olur. | X | ||||
9. İleri düzeyde İngilizce kullanarak sözlü-yazılı iletişim kurar, literatür taraması yapar ve tez hazırlar. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek