İÇT795 - FELSEFE ve MEKAN I
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
FELSEFE ve MEKAN I | İÇT795 | 1. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 10 |
Önkoşul(lar)-var ise | yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Doç. Dr. Emre Demirel | |||||
Dersin amacı | Günümüz mimarlık ve mekan kavramlarının oluşmasına öncülük etmiş düşünürleri yakından tanımak. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Ders mekan kavramının gelişimini, geçirdiği evreleri ve ideal mekan anlayışını bu konuda çalışmış felsefecilerin düşünceleri ile beraber ele almakta ve incelemektedir. | |||||
Kaynaklar | P. Lynch, `All memory has to be re-imagined: the villa and architectural imagination. Architectural Research Quarterly, 1 (2005), pp. 107-115 K. Harries, The Ethical Function of Architecture (Cambridge, the MIT Press, 2000). M. Ponty, Phenomenology of Perception (London, Routledge&Kegan Paul, 1962). N. Coleman, `Words of Desire: Envisaging Architecture'. Interfaces, 1 (2004), pp. 183-199. Le Corbusier, Talks with Student (New York, Princeton Architectural Press, 1961), p.45. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Adolf Loos, Mimarlık Üzerine |
2. Hafta | Adolf Loos, Mimarlık Üzerine |
3. Hafta | Gaston Bachelard, Mekanın Poetikası |
4. Hafta | Gaston Bachelard, Mekanın Poetikası |
5. Hafta | Martin Heideger, Şiirsel Yerleşke |
6. Hafta | Martin Heideger, Şiirsel Yerleşke |
7. Hafta | Martin Heideger, Şiirsel Yerleşke |
8. Hafta | Martin Heideger, Şiirsel Yerleşke |
9. Hafta | Le Corbusier, Öğrencilerle Söyleşi |
10. Hafta | Le Corbusier, Öğrencilerle Söyleşi |
11. Hafta | Theodor Adorno Kültür Endüstrisi |
12. Hafta | Theodor Adorno Kültür Endüstrisi |
13. Hafta | Theodor Adorno Kültür Endüstrisi |
14. Hafta | Theodor Adorno, Prizmalar |
15. Hafta | Genel Sinava hazirlik |
16. Hafta | Genel Sinav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 14 | 20 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 20 |
Sunum | 1 | 20 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 2 | 20 |
Genel sınav | 1 | 20 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 18 | 80 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 20 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 14 | 5 | 70 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 4 | 56 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 14 | 3 | 42 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 14 | 5 | 70 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 2 | 5 | 10 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 73 | 35 | 300 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Tasarım kavram, kuram, ilke, yöntem ve etiği hakkında ileri düzey bilgiye sahip olma. | X | ||||
2. Tasarım ve sanat alanında temel kavram/ilkeleri güncel boyutlarıyla tartışarak yönlendirebilme. | X | ||||
3. Tasarım bilgisini disiplinlerarası çalışmalarla, yeni kuram ve teoriler üretmek için kullanabilme. | X | ||||
4. Bilimsel araştırma yöntemlerine ilişkin kavram ve ilkeleri kavrama. | X | ||||
5. Tasarım süreci ve yöntemleri ile ilgili çağdaş kavram, ilke ve kuram geliştirebilme. | X | ||||
6. Güncel tasarım problemleri ile ilgili kavram ve yaklaşımları analiz edebilme, eleştirel yaklaşım ve çözüm önerileri geliştirip uygulayabilme. | X | ||||
7. Tasarım alanında deneysel ve yaratıcı süreçlerle bilimsel araştırma yöntemleri geliştirebilme. | X | ||||
8. Geliştirilen özgün tasarım yöntemlerini toplum yararına kullanabilme. | X | ||||
9. Tasarım alanındaki akademik tartışmaları planlayabilme, başlatabilme ve yönetebilme. | X | ||||
10. Tasarım alanında sanatsal ve bilimsel değerlendirmeler yaparak proje önerileri geliştirebilme, aktarabilme ve özgün sanat/tasarım ürünlerine dönüştürebilme. | X | ||||
11. Tasarımın disiplinlerarası etkinliğini kavrayarak ve en az bir yabancı dili etkin şekilde kullanıp üretilen bilgiyi farklı medyalar aracılığıyla ilgili kişilerle paylaşabilme. | X | ||||
12. Yaşam boyu eğitim için İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı alanına yönelik sanatsal ve bilimsel bilgi üretip geliştirebilme. | X | ||||
13. Tasarım alanında akademik düzeyde öğretme, değerlendirme, denetleme yapabilme. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek