İÇT795 - FELSEFE ve MEKAN I

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
FELSEFE ve MEKAN I İÇT795 1. Yarıyıl 3 0 3 10
Önkoşul(lar)-var iseyok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
 
Dersin sorumlusu(ları)Doç. Dr. Emre Demirel 
Dersin amacıGünümüz mimarlık ve mekan kavramlarının oluşmasına öncülük etmiş düşünürleri yakından tanımak.  
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Doktora düzeyinde güncel tasarım problemlerini tanımlayabilmek ve çözüm önerileri getirmek.
Dersin içeriğiDers mekan kavramının gelişimini, geçirdiği evreleri ve ideal mekan anlayışını bu konuda çalışmış felsefecilerin düşünceleri ile beraber ele almakta ve incelemektedir. 
KaynaklarP. Lynch, `All memory has to be re-imagined: the villa and architectural imagination. Architectural Research Quarterly, 1 (2005), pp. 107-115
K. Harries, The Ethical Function of Architecture (Cambridge, the MIT Press, 2000).
M. Ponty, Phenomenology of Perception (London, Routledge&Kegan Paul, 1962).
N. Coleman, `Words of Desire: Envisaging Architecture'. Interfaces, 1 (2004), pp. 183-199.
Le Corbusier, Talks with Student (New York, Princeton Architectural Press, 1961), p.45. 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaAdolf Loos, Mimarlık Üzerine
2. HaftaAdolf Loos, Mimarlık Üzerine
3. HaftaGaston Bachelard, Mekanın Poetikası
4. HaftaGaston Bachelard, Mekanın Poetikası
5. HaftaMartin Heideger, Şiirsel Yerleşke
6. HaftaMartin Heideger, Şiirsel Yerleşke
7. HaftaMartin Heideger, Şiirsel Yerleşke
8. HaftaMartin Heideger, Şiirsel Yerleşke
9. HaftaLe Corbusier, Öğrencilerle Söyleşi
10. HaftaLe Corbusier, Öğrencilerle Söyleşi
11. HaftaTheodor Adorno Kültür Endüstrisi
12. HaftaTheodor Adorno Kültür Endüstrisi
13. HaftaTheodor Adorno Kültür Endüstrisi
14. HaftaTheodor Adorno, Prizmalar
15. HaftaGenel Sinava hazirlik
16. HaftaGenel Sinav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)1420
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler120
Sunum120
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar220
Genel sınav120
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı1880
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı120
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması14570
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14456
Sunum / Seminer Hazırlama14342
Proje000
Ödevler14570
Ara sınavlara hazırlanma süresi2510
Genel sınava hazırlanma süresi11010
Toplam İş Yükü7335300

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Tasarım kavram, kuram, ilke, yöntem ve etiği hakkında ileri düzey bilgiye sahip olma.    X
2. Tasarım ve sanat alanında temel kavram/ilkeleri güncel boyutlarıyla tartışarak yönlendirebilme.    X
3. Tasarım bilgisini disiplinlerarası çalışmalarla, yeni kuram ve teoriler üretmek için kullanabilme.    X
4. Bilimsel araştırma yöntemlerine ilişkin kavram ve ilkeleri kavrama.    X
5. Tasarım süreci ve yöntemleri ile ilgili çağdaş kavram, ilke ve kuram geliştirebilme.    X
6. Güncel tasarım problemleri ile ilgili kavram ve yaklaşımları analiz edebilme, eleştirel yaklaşım ve çözüm önerileri geliştirip uygulayabilme.    X
7. Tasarım alanında deneysel ve yaratıcı süreçlerle bilimsel araştırma yöntemleri geliştirebilme.    X
8. Geliştirilen özgün tasarım yöntemlerini toplum yararına kullanabilme.    X
9. Tasarım alanındaki akademik tartışmaları planlayabilme, başlatabilme ve yönetebilme.    X
10. Tasarım alanında sanatsal ve bilimsel değerlendirmeler yaparak proje önerileri geliştirebilme, aktarabilme ve özgün sanat/tasarım ürünlerine dönüştürebilme.    X
11. Tasarımın disiplinlerarası etkinliğini kavrayarak ve en az bir yabancı dili etkin şekilde kullanıp üretilen bilgiyi farklı medyalar aracılığıyla ilgili kişilerle paylaşabilme.    X
12. Yaşam boyu eğitim için İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı alanına yönelik sanatsal ve bilimsel bilgi üretip geliştirebilme.    X
13. Tasarım alanında akademik düzeyde öğretme, değerlendirme, denetleme yapabilme.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek