İÇT692 - İÇ MEKAN ALGISI II
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
İÇ MEKAN ALGISI II | İÇT692 | 2. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 7 |
Önkoşul(lar)-var ise | yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Rapor Hazırlama ve/veya Sunma Diğer: Bilimsel Araştırma Yöntemleri ile konu analizi | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Doç. Dr. Ayşen Özkan | |||||
Dersin amacı | Dersin amacı, sağlık, eğitim, turizm, rekreasyon mekanları gibi halka açık mekanlar ile kullanıcı algısı arasındaki ilişkiyi ve bu ilişkinin olumlu etkilerini artırmak amacıyla gereken bilgiyi öğrencilere kazandırmaktır. Öğrencilerden halka açık mekanlarda kullanıcının algısal konforuna yönelik yapılan bilimsel çalışmaları analiz ederek değerlendirmeleri ve bu doğrultuda iç mekan tasarımına katkı sağlayabilecek öneriler geliştirmeleri beklenmektedir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | 1. İç mekan algısı, kullanıcı algısı 2. Halka açık mekanların iç mekan tasarımı 3. Bilimsel literatüre ilişkin araştırma süreçleri 4. Bilimsel literatürdeki bulguların analizi 5. Örnek çalışmaların gerçekleştirilmesi | |||||
Kaynaklar | Gifford, R. (2007). Environmental psychology: Principles and practice (4th edition). Colville, WA: Optimal Books. Malnar, J.M. ve Vodvarka, F. (1991). The Interior Dimension: A Theoretical Approach to Enclosed Space. New York: John Wiley & Sons Inc. Altman, I. ve Wohlwill, J.F. (Eds.) (1983). Behavior and the Natural Environment. New York: Plenum. Küller, R. (1991) Environmental assessment from a neuropsychological perspective. New York, NY: Oxford University Press Pedersen, D.M. (1986). Perception of interior designs. Perceptual and Motor Skills, 63,671?676. Çapanoğlu, A. (2014) Konut yaşama mekanlarında kullanılan stillerin kullanıcı tercihleri üzerindeki etkisi (The impact of user preferences using in living room styles within dwellings) Gazi Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü., Ankara. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Dergiler: Environment and Behavior, Journal of Environmental Psychology, Journal of Interior Design, Perceptual and Motor Skills |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | 1.1. Ders Tanıtımı 1.1.1 Derste öğrenilecek kavramların anlatılması 1.1.2 Ders içeriğinin hafta hafta anlatılması 1.1.3 Öğrenciden beklenenler ve isteklerin tartışılması 1.1.4 Ders değerlendirme ve öğrenme çıktılarının tartışılması |
2. Hafta | 2.1. İç mekan algısı 2.1.1. Duygusal, psikolojik, bilişsel refah 2.1.2 Renk algısı, Işık algısı, yön bulma vb. gibi |
3. Hafta | 3.1. Halka açık mekanlar ve genel tasarım kriterleri - sunum 3.1.1. sağlık, eğitim, turizm, ofis-çalışma,rekreasyon mekanları |
4. Hafta | 4.1. Bilimsel literatüre ilişkin araştırma süreçleri - sunum ve tartışma 4.1.1. Uluslararası çalışmalar |
5. Hafta | 4.1. Bilimsel literatüre ilişkin araştırma süreçleri - sunum ve tartışma 4.1.1. Uluslararası çalışmalar 4.1.2. Ulusal çalışmalar |
6. Hafta | 4.1. Bilimsel literatüre ilişkin araştırma süreçleri - sunum ve tartışma 4.1.1. Uluslararası çalışmalar 4.1.2. Ulusal çalışmalar |
7. Hafta | 4.1. Bilimsel literatüre ilişkin araştırma süreçleri - sunum ve tartışma 4.1.2. Ulusal çalışmalar |
8. Hafta | 5.1. Bilimsel literatürdeki bulguların analizi |
9. Hafta | 5.1. Bilimsel literatürdeki bulguların analizi |
10. Hafta | 6.1. Örnek çalışmaların gerçekleştirilmesi - sunum |
11. Hafta | 6.1. Örnek çalışmaların gerçekleştirilmesi - sunum |
12. Hafta | 6.1. Örnek çalışmaların gerçekleştirilmesi - sunum |
13. Hafta | 6.1. Örnek çalışmaların gerçekleştirilmesi - sunum |
14. Hafta | 7.1. Bilimsel rapor çalışmalarının ön değerlendirmesi |
15. Hafta | Final Sınavına hazırlık |
16. Hafta | Final sınavı |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 5 | 20 |
Sunum | 10 | 30 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 12 | 5 | 60 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 10 | 3 | 30 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 5 | 10 | 50 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 28 | 28 |
Toplam İş Yükü | 42 | 49 | 210 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Sanat kültürü ve tasarım disiplini ile ilgili temel kavram, ilke ve kuramları kavrayabilme. | X | ||||
2. Bilimsel araştırma yöntemlerine ilişkin temel kavram ve ilkeleri kavrayarak üretilen bilgiyi farklı medyalar aracılığıyla rapor ve sunum haline getirebilme. | X | ||||
3. Tasarım süreci ve yöntemleri ile ilgili temel kavram, ilke ve kuramları yorumlayabilme. | X | ||||
4. Güncel tasarım problemleri ile ilgili temel kavram, ilke ve yaklaşımları analiz edebilme ve eleştirel yaklaşımlarda bulunabilme ve çözüm önerileri geliştirerek uygulayabilme. | X | ||||
5. Güncel tasarım araştırmaları, eğilimleri ve etkinliklerini takip edebilme ve değerlendirebilme. | X | ||||
6. Bir araştırmayı bireysel ve ekiple bilimsel araştırma ilkelerine uygun olarak yürütebilme ve yeni yöntemler geliştirebilme. | X | ||||
7. Tasarımın teorik, pratik ve kültürel içeriğini kazandıracak nitelikte çalışmalar yaparak kavramsal proje önerileri geliştirebilme, aktarabilme ve bunları özgün sanat ve tasarım ürünlerine dönüştürebilme. | X | ||||
8. Tasarımın disiplinlerarası etkinliğini araştırıp kavrayarak ve en az bir yabancı dili etkin şekilde kullanarak bilimsel ve sanatsal çalışmalar planlayabilme, sunabilme ve üretebilme. | X | ||||
9. Yaşam boyu eğitimi gerçekleştirmek üzere, İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı alanına yönelik; özgün projeler geliştirebilme ve değerlendirebilme. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek