RES695 - SEMİNER

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
SEMİNER RES695 1. Yarıyıl 0 2 0 3
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüZorunlu 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Uygulama-Alıştırma
Sorun/Problem Çözme
Proje Tasarımı/Yönetimi
 
Dersin sorumlusu(ları)Prof. Ayşe Bilir 
Dersin amacıÖğrencilerin sanatsal içerikli bir sunum hazırlığı aşamasında karşılaşabilecekleri güçlükleri rahatça aşabilmesi için gerekli olan teknik altyapıyı oluşturmak ve öğrencilerin bir sunum hazırlamada gerekli donanıma sahip olmasını sağlamak amaçlanır. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Bu dersin sonunda öğrenci;
  2. Üzerinde çalıştığı konuyu sınırlandırabilir.
  3. Bir konuşma, panel, açık oturum, sempozyum ve konferans gibi sözlü sunumlarda yaptığı araştırmayı bir sunumu gereken kurallar çerçevesinde hazırlayabilir.
  4. Araştırmasını sözlü olarak sunabilir.
Dersin içeriğiBir sunum hazırlamanın genel kuralları, biçim içerik, kaynakça ve konu başlıkları belirleme.
Bir sunum hazırlığında konuyu seçme, konuyu anlama ve sınırlandırma
Sunumun düşünsel düzenini oluşturma
Sözlü anlatım türlerine uygun sunum hazırlama yöntemleri 
KaynaklarOktay, Ahmet. ?Resim Yazıları?, Bilim Sanat Galerisi
Gombrich, E.H., ?Topics of Our Time: Twentieth Century Issues in Learning and in Art? , Phaidon Press.
Sayre, Henry, M. ?Writing About Art?, Pearson/Prentice Hall
Özdemir, Emin. ?Anlatım Sanatı-Kompozisyon?, Remzi Kitabevi.
Ediskun, Haydar. ?Türk Dil Bilgisi?, Remzi Kitabevi. 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaBir sözlü sunum hazırlamanın genel kuralları.
2. HaftaBir sözlü sunum hazırlamada biçim, içerik, kaynakça ve konu başlıkları belirleme.
3. HaftaSunumun düşünsel düzenini oluşturma
4. HaftaSöyleyeceklerimizi düzenleme, düşünceleri ayırma ve kümelendirme.
5. HaftaSanatsal bir araştırmanın sunuma uygun bir şekilde özetlenmesi.
6. HaftaSanatsal bir araştırmanın sunuma uygun bir şekilde özetlenmesi.
7. HaftaAlıştırma ve uygulamalar.
8. HaftaVize
9. HaftaPanel, açık oturum, sempozyum ve konferans gibi sözlü sunumlar için bir konuşma hazırlama
10. HaftaPanel, açık oturum, sempozyum ve konferans gibi sözlü sunumlar için bir konuşma hazırlama
11. HaftaÖğrenci sunumları
12. HaftaÖğrenci sunumları
13. HaftaÖğrenci sunumları
14. HaftaÖğrenci sunumları
15. Hafta
16. HaftaGenel Sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum120
Projeler120
Seminer00
Ara Sınavlar00
Genel sınav160
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı240
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı160
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 2 28
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama10220
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)6212
Sunum / Seminer Hazırlama10110
Proje10110
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi5210
Toplam İş Yükü551090

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Sanat teorisi, estetiği ve sanat pratiği konusunda ileri düzey bilgiye sahiptir    X
2. Disiplinler arası çalışarak betimleme, çözümleme, yorumlama ve yargı ilkelerini kullanarak, bir sanat eserini kavrar    X
3. Alana yönelik teknik bilgi/becerilerini geliştirir ve derinleştirir  X  
4. Yaratıcılığını üst düzeyde kullanarak bir sanat eserini tek başına üretirX    
5. Sanatsal pratiği doğrultusunda akademik düzeyde araştırma yapabilir    X
6. Önceden edinilmiş beceriler doğrultusunda alanıyla ilişkili bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanarak sanatsal çalışmalar yapar  X  
7. Edinilmiş bilgiler doğrultusunda disiplinler arası iletişim kurarak yorumlama ve uygulama yapar  X  
8. Ulusal/uluslararası boyutta bağımsız olarak veya bir proje ekibiyle uyumlu ve üretken olarak çalışarak sanatsal etkinlik gerçekleştirebilir    X
9. Ulusal/uluslararası düzeyde alanına ilişkin panel, sempozyum, açık oturumlarda bilgi ve düşüncelerini etkin biçimde aktarır     X
10. Ulusal/uluslararası boyutta en az bir yabancı dili kullanarak çağın sanatını takip eder, gerekli bilgisayar yazılımıyla birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır    X
11. Herhangi bir sanatsal oluşum başlatma konusunda liderlik vasıflarına sahiptir.  X   
12. Sanatsal pratiğine ilişkin teorik bilgiyi akademik düzeyde sözlü ve yazılı bicimde ifade eder     X
13. Sosyal/kültürel sorumluluklarının farkındadır,toplumu bilinçlendirme sürecinde etkin biçimde rol alır  X  

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek