RES695 - SEMİNER
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
SEMİNER | RES695 | 1. Yarıyıl | 0 | 2 | 0 | 3 |
Önkoşul(lar)-var ise | ||||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Uygulama-Alıştırma Sorun/Problem Çözme Proje Tasarımı/Yönetimi | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Ayşe Bilir | |||||
Dersin amacı | Öğrencilerin sanatsal içerikli bir sunum hazırlığı aşamasında karşılaşabilecekleri güçlükleri rahatça aşabilmesi için gerekli olan teknik altyapıyı oluşturmak ve öğrencilerin bir sunum hazırlamada gerekli donanıma sahip olmasını sağlamak amaçlanır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Bir sunum hazırlamanın genel kuralları, biçim içerik, kaynakça ve konu başlıkları belirleme. Bir sunum hazırlığında konuyu seçme, konuyu anlama ve sınırlandırma Sunumun düşünsel düzenini oluşturma Sözlü anlatım türlerine uygun sunum hazırlama yöntemleri | |||||
Kaynaklar | Oktay, Ahmet. ?Resim Yazıları?, Bilim Sanat Galerisi Gombrich, E.H., ?Topics of Our Time: Twentieth Century Issues in Learning and in Art? , Phaidon Press. Sayre, Henry, M. ?Writing About Art?, Pearson/Prentice Hall Özdemir, Emin. ?Anlatım Sanatı-Kompozisyon?, Remzi Kitabevi. Ediskun, Haydar. ?Türk Dil Bilgisi?, Remzi Kitabevi. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Bir sözlü sunum hazırlamanın genel kuralları. |
2. Hafta | Bir sözlü sunum hazırlamada biçim, içerik, kaynakça ve konu başlıkları belirleme. |
3. Hafta | Sunumun düşünsel düzenini oluşturma |
4. Hafta | Söyleyeceklerimizi düzenleme, düşünceleri ayırma ve kümelendirme. |
5. Hafta | Sanatsal bir araştırmanın sunuma uygun bir şekilde özetlenmesi. |
6. Hafta | Sanatsal bir araştırmanın sunuma uygun bir şekilde özetlenmesi. |
7. Hafta | Alıştırma ve uygulamalar. |
8. Hafta | Vize |
9. Hafta | Panel, açık oturum, sempozyum ve konferans gibi sözlü sunumlar için bir konuşma hazırlama |
10. Hafta | Panel, açık oturum, sempozyum ve konferans gibi sözlü sunumlar için bir konuşma hazırlama |
11. Hafta | Öğrenci sunumları |
12. Hafta | Öğrenci sunumları |
13. Hafta | Öğrenci sunumları |
14. Hafta | Öğrenci sunumları |
15. Hafta | |
16. Hafta | Genel Sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 1 | 20 |
Projeler | 1 | 20 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 60 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 2 | 40 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 10 | 2 | 20 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 6 | 2 | 12 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 10 | 1 | 10 |
Proje | 10 | 1 | 10 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 5 | 2 | 10 |
Toplam İş Yükü | 55 | 10 | 90 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Sanat teorisi, estetiği ve sanat pratiği konusunda ileri düzey bilgiye sahiptir | X | ||||
2. Disiplinler arası çalışarak betimleme, çözümleme, yorumlama ve yargı ilkelerini kullanarak, bir sanat eserini kavrar | X | ||||
3. Alana yönelik teknik bilgi/becerilerini geliştirir ve derinleştirir | X | ||||
4. Yaratıcılığını üst düzeyde kullanarak bir sanat eserini tek başına üretir | X | ||||
5. Sanatsal pratiği doğrultusunda akademik düzeyde araştırma yapabilir | X | ||||
6. Önceden edinilmiş beceriler doğrultusunda alanıyla ilişkili bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanarak sanatsal çalışmalar yapar | X | ||||
7. Edinilmiş bilgiler doğrultusunda disiplinler arası iletişim kurarak yorumlama ve uygulama yapar | X | ||||
8. Ulusal/uluslararası boyutta bağımsız olarak veya bir proje ekibiyle uyumlu ve üretken olarak çalışarak sanatsal etkinlik gerçekleştirebilir | X | ||||
9. Ulusal/uluslararası düzeyde alanına ilişkin panel, sempozyum, açık oturumlarda bilgi ve düşüncelerini etkin biçimde aktarır | X | ||||
10. Ulusal/uluslararası boyutta en az bir yabancı dili kullanarak çağın sanatını takip eder, gerekli bilgisayar yazılımıyla birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır | X | ||||
11. Herhangi bir sanatsal oluşum başlatma konusunda liderlik vasıflarına sahiptir. | X | ||||
12. Sanatsal pratiğine ilişkin teorik bilgiyi akademik düzeyde sözlü ve yazılı bicimde ifade eder | X | ||||
13. Sosyal/kültürel sorumluluklarının farkındadır,toplumu bilinçlendirme sürecinde etkin biçimde rol alır | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek