İÇT638 - ÇAĞDAŞ KONUT ÜRETİMİ ve MEKAN II
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
ÇAĞDAŞ KONUT ÜRETİMİ ve MEKAN II | İÇT638 | 2. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 7 |
Önkoşul(lar)-var ise | yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Gözlem Alan Gezisi Takım/Grup Çalışması Rapor Hazırlama ve/veya Sunma Örnek Olay İncelemesi Beyin Fırtınası | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Doç. Dr. Duygu Koca | |||||
Dersin amacı | Dersin temel amacı öğrencilerin konut, konut sorunu, konut ve kimlik ilişkisi, çağdaş mekânsal çalışmalar içerisindeki konut değişimi ve bu değişimi Türkiye'deki yansımaları ile ilgili konularda hem bilgi sahibi olmaları hem de mevcut konut çalışmaları yazınına eleştirel bir gözle bakmalarını sağlayabilmektir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Konut, mekan kavramları, konut sorunu, konut ve kimlik ilişkisi, konut ve değişim, konut biçimlenişi ve Türkiye | |||||
Kaynaklar | 1. Konut Araştırmaları Sempozyumu (1993) Konut Araştırmaları Dizisi:1, TOKİ, Ankara. 2. Bilgin, İ. 2002. Modernizmin Şehirdeki İzleri 1. Arkitera: http://www.arkitera. com/v1/diyalog/ihsanbilgin/modernizm1.htm 3. Bilgin, İ. 1998. Modernleşmenin ve Toplumsal Hareketliliğin Yörüngesinde Cumhuriyet'in İmarı. In Y. S. ed., 75 Yılda Değişen Kent ve Mimarlık (pp. 255-272). İstanbul: Tarih Vakfı Yay. 4. Görgülü, T., & Kaymaz Koca, S. 2007. Türkiye'de Barınma Biçimlerinde Yaşanan Değişimler: Son Dönemde Yapılan Tüketim Odaklı Konutlar. Mimarlık (337), 29-33. 5. Koca, D., 2015, "Survive the Saracoglu District: Saving the Architectural Heritage of Ankara", Heritage and Technology-Mind Knowledge Experience içinde Piscitelli, M. düz. Fabbrica della Conoscenza kitap serileri, vol.56, Scuola Pitagora Editrice, İtalya, syf. 1709-1715. 6. Koca, D., 2015, 'Türkiye'de Çağdaş Konut Üretiminin Yeniden Okunması', tasarım+kuram, Cilt 11, Sayı 19, syf. 19-36 |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | 1.1. Ders Tanıtımı 1.1.1 Derste öğrenilecek kavramların anlatılması 1.1.2 Ders içeriğinin hafta hafta anlatılması 1.1.3 Öğrenciden beklenenler ve isteklerin tartışılması 1.1.4 Ders değerlendirme ve öğrenme çıktılarının tartışılması |
2. Hafta | Konut, konut ve finans ilişkisi |
3. Hafta | Kent ve konut |
4. Hafta | Türkiye'de konut biçimleniş süreci |
5. Hafta | Türkiye'de konut biçimleniş süreci |
6. Hafta | Türkiye'de konut biçimleniş süreci |
7. Hafta | Türkiye'de barınma biçimlerinde yaşanan değişimler |
8. Hafta | Ara Sınav |
9. Hafta | Türkiye'de barınma biçimlerinde yaşanan değişimler |
10. Hafta | Türkiye'de barınma biçimlerinde yaşanan değişimler |
11. Hafta | Türkiye'de çağdaş konut üretimi ve mekânsal yansımaları |
12. Hafta | Türkiye'de çağdaş konut üretimi ve mekânsal yansımaları |
13. Hafta | Türkiye'de çağdaş konut üretimi ve mekânsal yansımaları |
14. Hafta | Dönem değerlendirmesi ve tartışma |
15. Hafta | Genel sınava hazırlık |
16. Hafta | Genel sınavı |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 14 | 10 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 12 | 25 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 25 |
Genel sınav | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 27 | 60 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 4 | 56 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 12 | 5 | 60 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 22 | 22 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 42 | 64 | 210 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Sanat kültürü ve tasarım disiplini ile ilgili temel kavram, ilke ve kuramları kavrayabilme. | X | ||||
2. Bilimsel araştırma yöntemlerine ilişkin temel kavram ve ilkeleri kavrayarak üretilen bilgiyi farklı medyalar aracılığıyla rapor ve sunum haline getirebilme. | X | ||||
3. Tasarım süreci ve yöntemleri ile ilgili temel kavram, ilke ve kuramları yorumlayabilme. | X | ||||
4. Güncel tasarım problemleri ile ilgili temel kavram, ilke ve yaklaşımları analiz edebilme ve eleştirel yaklaşımlarda bulunabilme ve çözüm önerileri geliştirerek uygulayabilme. | X | ||||
5. Güncel tasarım araştırmaları, eğilimleri ve etkinliklerini takip edebilme ve değerlendirebilme. | X | ||||
6. Bir araştırmayı bireysel ve ekiple bilimsel araştırma ilkelerine uygun olarak yürütebilme ve yeni yöntemler geliştirebilme. | X | ||||
7. Tasarımın teorik, pratik ve kültürel içeriğini kazandıracak nitelikte çalışmalar yaparak kavramsal proje önerileri geliştirebilme, aktarabilme ve bunları özgün sanat ve tasarım ürünlerine dönüştürebilme. | X | ||||
8. Tasarımın disiplinlerarası etkinliğini araştırıp kavrayarak ve en az bir yabancı dili etkin şekilde kullanarak bilimsel ve sanatsal çalışmalar planlayabilme, sunabilme ve üretebilme. | X | ||||
9. Yaşam boyu eğitimi gerçekleştirmek üzere, İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı alanına yönelik; özgün projeler geliştirebilme ve değerlendirebilme. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek