İÇT638 - ÇAĞDAŞ KONUT ÜRETİMİ ve MEKAN II

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
ÇAĞDAŞ KONUT ÜRETİMİ ve MEKAN II İÇT638 2. Yarıyıl 3 0 3 7
Önkoşul(lar)-var iseyok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
Gözlem
Alan Gezisi
Takım/Grup Çalışması
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
Örnek Olay İncelemesi
Beyin Fırtınası
 
Dersin sorumlusu(ları)Doç. Dr. Duygu Koca 
Dersin amacıDersin temel amacı öğrencilerin konut, konut sorunu, konut ve kimlik ilişkisi, çağdaş mekânsal çalışmalar içerisindeki konut değişimi ve bu değişimi Türkiye'deki yansımaları ile ilgili konularda hem bilgi sahibi olmaları hem de mevcut konut çalışmaları yazınına eleştirel bir gözle bakmalarını sağlayabilmektir.  
Dersin öğrenme çıktıları
  1. 1. Konut çalışmaları alanındaki yazını tanımlayabilir.
  2. 2. Konut biçimlenişi ile ilgili günümüz konularını tanımlayabilir.
  3. 3. Konut, konut sorunu, konut ve kimlik ilişkisini mekânsal açıdan yorumlayabilir.
  4. 4. Çağdaş mekânsal çalışmalar içerisindeki konut değişimini okuyabilir.
  5. 5. Konut çalışmaları metinlerini analiz edebilir ve eleştirebilir.
  6. 6. Konutun yapısal ve mekânsal dönüşümünü Türkiye bağlamında değerlendirebilir.
  7. 7. Eleştiri yolu ile konut çalışmaları metinleri mekan ve yapılar üzerinde okuyabilir.
  8. 8. Eleştiri ve yorumlarını mesleki olarak sözlü ve yazılı ifade edebilir.
Dersin içeriğiKonut, mekan kavramları, konut sorunu, konut ve kimlik ilişkisi, konut ve değişim, konut biçimlenişi ve Türkiye 
Kaynaklar1. Konut Araştırmaları Sempozyumu (1993) Konut Araştırmaları Dizisi:1, TOKİ, Ankara.
2. Bilgin, İ. 2002. Modernizmin Şehirdeki İzleri 1. Arkitera: http://www.arkitera. com/v1/diyalog/ihsanbilgin/modernizm1.htm
3. Bilgin, İ. 1998. Modernleşmenin ve Toplumsal Hareketliliğin Yörüngesinde Cumhuriyet'in İmarı. In Y. S. ed., 75 Yılda Değişen Kent ve Mimarlık (pp. 255-272). İstanbul: Tarih Vakfı Yay.
4. Görgülü, T., & Kaymaz Koca, S. 2007. Türkiye'de Barınma Biçimlerinde Yaşanan Değişimler: Son Dönemde Yapılan Tüketim Odaklı Konutlar. Mimarlık (337), 29-33.
5. Koca, D., 2015, "Survive the Saracoglu District: Saving the Architectural Heritage of Ankara", Heritage and Technology-Mind Knowledge Experience içinde Piscitelli, M. düz. Fabbrica della Conoscenza kitap serileri, vol.56, Scuola Pitagora Editrice, İtalya, syf. 1709-1715.
6. Koca, D., 2015, 'Türkiye'de Çağdaş Konut Üretiminin Yeniden Okunması', tasarım+kuram, Cilt 11, Sayı 19, syf. 19-36 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. Hafta1.1. Ders Tanıtımı 1.1.1 Derste öğrenilecek kavramların anlatılması 1.1.2 Ders içeriğinin hafta hafta anlatılması 1.1.3 Öğrenciden beklenenler ve isteklerin tartışılması 1.1.4 Ders değerlendirme ve öğrenme çıktılarının tartışılması
2. HaftaKonut, konut ve finans ilişkisi
3. HaftaKent ve konut
4. HaftaTürkiye'de konut biçimleniş süreci
5. HaftaTürkiye'de konut biçimleniş süreci
6. HaftaTürkiye'de konut biçimleniş süreci
7. HaftaTürkiye'de barınma biçimlerinde yaşanan değişimler
8. HaftaAra Sınav
9. HaftaTürkiye'de barınma biçimlerinde yaşanan değişimler
10. HaftaTürkiye'de barınma biçimlerinde yaşanan değişimler
11. HaftaTürkiye'de çağdaş konut üretimi ve mekânsal yansımaları
12. HaftaTürkiye'de çağdaş konut üretimi ve mekânsal yansımaları
13. HaftaTürkiye'de çağdaş konut üretimi ve mekânsal yansımaları
14. HaftaDönem değerlendirmesi ve tartışma
15. HaftaGenel sınava hazırlık
16. HaftaGenel sınavı

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)1410
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler1225
Sunum00
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar125
Genel sınav140
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı2760
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı140
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14456
Sunum / Seminer Hazırlama000
Proje000
Ödevler12560
Ara sınavlara hazırlanma süresi12222
Genel sınava hazırlanma süresi13030
Toplam İş Yükü4264210

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Sanat kültürü ve tasarım disiplini ile ilgili temel kavram, ilke ve kuramları kavrayabilme.  X  
2. Bilimsel araştırma yöntemlerine ilişkin temel kavram ve ilkeleri kavrayarak üretilen bilgiyi farklı medyalar aracılığıyla rapor ve sunum haline getirebilme.    X
3. Tasarım süreci ve yöntemleri ile ilgili temel kavram, ilke ve kuramları yorumlayabilme.   X 
4. Güncel tasarım problemleri ile ilgili temel kavram, ilke ve yaklaşımları analiz edebilme ve eleştirel yaklaşımlarda bulunabilme ve çözüm önerileri geliştirerek uygulayabilme.    X
5. Güncel tasarım araştırmaları, eğilimleri ve etkinliklerini takip edebilme ve değerlendirebilme.    X
6. Bir araştırmayı bireysel ve ekiple bilimsel araştırma ilkelerine uygun olarak yürütebilme ve yeni yöntemler geliştirebilme.    X
7. Tasarımın teorik, pratik ve kültürel içeriğini kazandıracak nitelikte çalışmalar yaparak kavramsal proje önerileri geliştirebilme, aktarabilme ve bunları özgün sanat ve tasarım ürünlerine dönüştürebilme.  X  
8. Tasarımın disiplinlerarası etkinliğini araştırıp kavrayarak ve en az bir yabancı dili etkin şekilde kullanarak bilimsel ve sanatsal çalışmalar planlayabilme, sunabilme ve üretebilme.     X
9. Yaşam boyu eğitimi gerçekleştirmek üzere, İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı alanına yönelik; özgün projeler geliştirebilme ve değerlendirebilme.   X 

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek