İÇT688 - ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ ve YAYIN ETİĞİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ ve YAYIN ETİĞİ | İÇT688 | 2. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 9 |
Önkoşul(lar)-var ise | yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Rapor Hazırlama ve/veya Sunma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Pelin Yıldız | |||||
Dersin amacı | Öğrencilerin temelde İçmimarlık ve Çevre Tasarımı disiplini kapsamında bilimsel ve sanatsal araştırmanın doğasını kavrayabilmesini, teorik ve pratik çerçevesini tanımlayabilmelerini sağlamaktır. Öğrencilerin etik kavramını etiğin bilimsel süreçlerle olan ilişkisini kapsamlı olarak öğrenmelerini, yayın etiği kavramını her yönüyle özümsemelerini içermektedir. Kendi tanımlı çalışma alanlarını belirlemeleri, alan yönelik olarak araştırma yöntemlerini nitelik ve nicelik bakımından uygunluğu ile birlikte öğrenmeli bu alanda bulunan bilimsel ve sanatsal çalışmaları içerik ve akademik yazım formatı yönünden okuyabilmeleri beklenmektedir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | 1. Bilimsel ve sanatsal araştırmanın yapısı 2. İçmimarlıkta bilimsel ve sanatsal araştırma 3. Sosyal bilimlerde araştırma teknikleri 4. İlgili disiplinlerin araştırma yöntemleri 5. Araştırma etiği 6. Araştırma yöntemleri 7. Araştırma teknik ve stratejileri | |||||
Kaynaklar | Aziz, A., (2011). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri ve Teknikleri, İstanbul: Nobel Yayın Dağıtım Büyüköztürk Şener (2016). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Pegem Akademik Yayıncılık, Eğitim Klasikleri Dizisi, ISBN: 9789944919289 Kurtuluş, Kemal (2011). Araştırma Yöntemleri. Türkmen Kitabevi ISBN: 9786054259199 Konuk, Osman (2009-10) Sosyal Bilim Etik ve Yöntem, Oda Kitap. Erkman, Ercüment (2009).Mimarlıkta Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve Tez Yazım Teknikleri. Murat Kitabevi. ISBN: 9789757734215 Aydın, İnayet (2016) Akademik Etik, Pegem Yayıncılık. Groat, L. &Wang, D. (2002). Architectural research methods. New York: Wiley & Sons. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | 1.1. Ders Tanıtımı 1.1.1 Derste öğrenilecek kavramların anlatılması 1.1.2 Ders içeriğinin hafta hafta anlatılması 1.1.3 Öğrenciden beklenenler ve isteklerin tartışılması 1.1.4 Ders değerlendirme ve öğrenme çıktılarının tartışılması |
2. Hafta | 2.1 Etik ve bilimsel süreçlerdeki karşılığının nesnel olarak öğrenilmesi ve araştırılması 2.2. Referans verme teknikleri 2.1.2. Chicago, Harvard, APA, MLA, v.b. |
3. Hafta | 2.2. Etik ve Yayın Etiği kavramlarının kapsamlı olarak öğrenilmesi ve örnekler üzerinden analiz edilmesi |
4. Hafta | 3.1. İçmimarlık ve Kuram, Araştırma metod ve teknikleri ile birlikte değerlendirilmesi |
5. Hafta | 3.2. İçmimarlık ve etkileşimli alanlarda nesnel olarak araştırma yöntem ve tekniklerinin analiz edilmesi ve etik kavramı ile birlikte değerlendirilmesi |
6. Hafta | 1. Ara Sınav |
7. Hafta | 4.1. Mimarlık, İçmimarlık ve Eleştiri |
8. Hafta | 4.2. İçmimarlık ve Eleştiri |
9. Hafta | 5.1. İçmimarlık, Sanat ve Özerklik |
10. Hafta | 6.1. İçmimarlık ve Görselleştirme |
11. Hafta | 6.2. İçmimarlık ve İmaj |
12. Hafta | 7.1. Dönem konularının değerlendirmesi |
13. Hafta | 8.1. Öğrenci çalışmalarının sunumu |
14. Hafta | 8.1. Öğrenci çalışmalarının sunumu |
15. Hafta | Genel sınava hazırlık |
16. Hafta | Genel Sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 14 | 10 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 10 | 20 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 25 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 12 | 6 | 72 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 10 | 5 | 50 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 22 | 22 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü | 38 | 60 | 210 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Sanat kültürü ve tasarım disiplini ile ilgili temel kavram, ilke ve kuramları kavrayabilme. | X | ||||
2. Bilimsel araştırma yöntemlerine ilişkin temel kavram ve ilkeleri kavrayarak üretilen bilgiyi farklı medyalar aracılığıyla rapor ve sunum haline getirebilme. | X | ||||
3. Tasarım süreci ve yöntemleri ile ilgili temel kavram, ilke ve kuramları yorumlayabilme. | X | ||||
4. Güncel tasarım problemleri ile ilgili temel kavram, ilke ve yaklaşımları analiz edebilme ve eleştirel yaklaşımlarda bulunabilme ve çözüm önerileri geliştirerek uygulayabilme. | X | ||||
5. Güncel tasarım araştırmaları, eğilimleri ve etkinliklerini takip edebilme ve değerlendirebilme. | X | ||||
6. Bir araştırmayı bireysel ve ekiple bilimsel araştırma ilkelerine uygun olarak yürütebilme ve yeni yöntemler geliştirebilme. | X | ||||
7. Tasarımın teorik, pratik ve kültürel içeriğini kazandıracak nitelikte çalışmalar yaparak kavramsal proje önerileri geliştirebilme, aktarabilme ve bunları özgün sanat ve tasarım ürünlerine dönüştürebilme. | X | ||||
8. Tasarımın disiplinlerarası etkinliğini araştırıp kavrayarak ve en az bir yabancı dili etkin şekilde kullanarak bilimsel ve sanatsal çalışmalar planlayabilme, sunabilme ve üretebilme. | X | ||||
9. Yaşam boyu eğitimi gerçekleştirmek üzere, İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı alanına yönelik; özgün projeler geliştirebilme ve değerlendirebilme. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek