İÇT688 - ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ ve YAYIN ETİĞİ

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ ve YAYIN ETİĞİ İÇT688 2. Yarıyıl 3 0 3 9
Önkoşul(lar)-var iseyok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüZorunlu 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
 
Dersin sorumlusu(ları)Prof. Pelin Yıldız 
Dersin amacıÖğrencilerin temelde İçmimarlık ve Çevre Tasarımı disiplini kapsamında bilimsel ve sanatsal araştırmanın doğasını kavrayabilmesini, teorik ve pratik çerçevesini tanımlayabilmelerini sağlamaktır. Öğrencilerin etik kavramını etiğin bilimsel süreçlerle olan ilişkisini kapsamlı olarak öğrenmelerini, yayın etiği kavramını her yönüyle özümsemelerini içermektedir. Kendi tanımlı çalışma alanlarını belirlemeleri, alan yönelik olarak araştırma yöntemlerini nitelik ve nicelik bakımından uygunluğu ile birlikte öğrenmeli bu alanda bulunan bilimsel ve sanatsal çalışmaları içerik ve akademik yazım formatı yönünden okuyabilmeleri beklenmektedir.  
Dersin öğrenme çıktıları
  1. 1. Etik kavramının çok kapsamlı olarak öğrenilmesini sağlar. Etiğin bilimsel ve sanatsal içerikte yayın süreçlerindeki aşamalarını belirlemek ve öğrenmek.
  2. 2. Yayın etiğini kapsamlı olarak öğrenmek.
  3. 3. Yayın etiğinin İçmimarlık ve Çevre Tasarımı disiplinindeki karşılıklarını araştırmak, tanımak, öğrenmek ve uygulamak.
  4. 4. Bilimsel ve sanatsal araştırmanın doğasını kavrar. Bilimsel ve sanatsal araştırmanın eğitime, tasarım disiplinine ve topluma katkısını kavrar.
  5. 5. Bilimsel araştırmanın ahlaki ve etik konularını hakkında bilgi sahibi olur.
  6. 6. Bilimsel ve sanatsal çalışmaları araştırma teknikleri üzerinden analiz edebilir ve yorumlayabilir.
  7. 7. Kendi tanımlı çalışma alanı ile mevcut literatür arasındaki bağı kurabilir.
  8. 8. Kendi tanımlı çalışma alanı hakkında bilimsel çalışma yürütebilir, bu çalışmayı yazılı ve sözlü olarak sunabilir.
Dersin içeriği1. Bilimsel ve sanatsal araştırmanın yapısı
2. İçmimarlıkta bilimsel ve sanatsal araştırma
3. Sosyal bilimlerde araştırma teknikleri
4. İlgili disiplinlerin araştırma yöntemleri
5. Araştırma etiği
6. Araştırma yöntemleri
7. Araştırma teknik ve stratejileri 
KaynaklarAziz, A., (2011). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri ve Teknikleri, İstanbul: Nobel Yayın Dağıtım
Büyüköztürk Şener (2016). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Pegem Akademik Yayıncılık, Eğitim Klasikleri Dizisi, ISBN: 9789944919289
Kurtuluş, Kemal (2011). Araştırma Yöntemleri. Türkmen Kitabevi ISBN: 9786054259199
Konuk, Osman (2009-10) Sosyal Bilim Etik ve Yöntem, Oda Kitap.
Erkman, Ercüment (2009).Mimarlıkta Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve Tez Yazım Teknikleri. Murat Kitabevi. ISBN: 9789757734215
Aydın, İnayet (2016) Akademik Etik, Pegem Yayıncılık.
Groat, L. &Wang, D. (2002). Architectural research methods. New York: Wiley & Sons. 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. Hafta1.1. Ders Tanıtımı 1.1.1 Derste öğrenilecek kavramların anlatılması 1.1.2 Ders içeriğinin hafta hafta anlatılması 1.1.3 Öğrenciden beklenenler ve isteklerin tartışılması 1.1.4 Ders değerlendirme ve öğrenme çıktılarının tartışılması
2. Hafta2.1 Etik ve bilimsel süreçlerdeki karşılığının nesnel olarak öğrenilmesi ve araştırılması 2.2. Referans verme teknikleri 2.1.2. Chicago, Harvard, APA, MLA, v.b.
3. Hafta2.2. Etik ve Yayın Etiği kavramlarının kapsamlı olarak öğrenilmesi ve örnekler üzerinden analiz edilmesi
4. Hafta3.1. İçmimarlık ve Kuram, Araştırma metod ve teknikleri ile birlikte değerlendirilmesi
5. Hafta3.2. İçmimarlık ve etkileşimli alanlarda nesnel olarak araştırma yöntem ve tekniklerinin analiz edilmesi ve etik kavramı ile birlikte değerlendirilmesi
6. Hafta1. Ara Sınav
7. Hafta4.1. Mimarlık, İçmimarlık ve Eleştiri
8. Hafta4.2. İçmimarlık ve Eleştiri
9. Hafta5.1. İçmimarlık, Sanat ve Özerklik
10. Hafta6.1. İçmimarlık ve Görselleştirme
11. Hafta6.2. İçmimarlık ve İmaj
12. Hafta7.1. Dönem konularının değerlendirmesi
13. Hafta8.1. Öğrenci çalışmalarının sunumu
14. Hafta8.1. Öğrenci çalışmalarının sunumu
15. HaftaGenel sınava hazırlık
16. HaftaGenel Sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)1410
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler1020
Sunum00
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar120
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı2550
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)12672
Sunum / Seminer Hazırlama000
Proje000
Ödevler10550
Ara sınavlara hazırlanma süresi12222
Genel sınava hazırlanma süresi12424
Toplam İş Yükü3860210

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Sanat kültürü ve tasarım disiplini ile ilgili temel kavram, ilke ve kuramları kavrayabilme.    X
2. Bilimsel araştırma yöntemlerine ilişkin temel kavram ve ilkeleri kavrayarak üretilen bilgiyi farklı medyalar aracılığıyla rapor ve sunum haline getirebilme.  X  
3. Tasarım süreci ve yöntemleri ile ilgili temel kavram, ilke ve kuramları yorumlayabilme.    X
4. Güncel tasarım problemleri ile ilgili temel kavram, ilke ve yaklaşımları analiz edebilme ve eleştirel yaklaşımlarda bulunabilme ve çözüm önerileri geliştirerek uygulayabilme.    X
5. Güncel tasarım araştırmaları, eğilimleri ve etkinliklerini takip edebilme ve değerlendirebilme.    X
6. Bir araştırmayı bireysel ve ekiple bilimsel araştırma ilkelerine uygun olarak yürütebilme ve yeni yöntemler geliştirebilme.    X
7. Tasarımın teorik, pratik ve kültürel içeriğini kazandıracak nitelikte çalışmalar yaparak kavramsal proje önerileri geliştirebilme, aktarabilme ve bunları özgün sanat ve tasarım ürünlerine dönüştürebilme.  X  
8. Tasarımın disiplinlerarası etkinliğini araştırıp kavrayarak ve en az bir yabancı dili etkin şekilde kullanarak bilimsel ve sanatsal çalışmalar planlayabilme, sunabilme ve üretebilme.     X
9. Yaşam boyu eğitimi gerçekleştirmek üzere, İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı alanına yönelik; özgün projeler geliştirebilme ve değerlendirebilme.  X  

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek