KLM677 - KÜLTÜR ARAŞTIRMALARI ve UYGULAMALARI SEMİNERİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
KÜLTÜR ARAŞTIRMALARI ve UYGULAMALARI SEMİNERİ | KLM677 | 2. Yarıyıl | 0 | 2 | 0 | 9 |
Önkoşul(lar)-var ise | ||||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Rapor Hazırlama ve/veya Sunma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Fakülte Öğretim Üyeleri | |||||
Dersin amacı | Bu seminerin amacı, kültürel çalışmalar alanında bir araştırmanın problemin kuruluşundan başlayarak nasıl tasarlanabileceğinin öğrenilmesidir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Bu seminerde, öğrenciler kültürel çalışmalar alanında birer pilot araştırma tasarlayacak ve yürüteceklerdir. | |||||
Kaynaklar | Pickering M. (2008) Research Methods for Cultural Studies. Edinburg: Edinburg University Press. Alasuutari P. (1995) Researching Culture: Qualitative Method and Cultural Studies. London: Sage. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Giriş |
2. Hafta | Kültürel çalışma: Nasıl bir problem alanındayız? |
3. Hafta | Sorulardan sorunlara: Araştırma probleminin oluşturulması |
4. Hafta | Neler yazılmış: Seçilen sorun alanına ilişkin kaynak ve malzeme taraması |
5. Hafta | Sorundan yönteme: Oluşturulan soruna nasıl yaklaşmak gerekir? |
6. Hafta | Araştırmalarla ilgili ara sunumlar ve geri bildirimler |
7. Hafta | ?Saha?: teknikler, yaklaşımlar |
8. Hafta | Saha: deneyim aktarımları ve geri bildirimler |
9. Hafta | Rapor yazım teknikleri: kuramsal çerçevenin oluşturulması |
10. Hafta | Rapor yazım teknikleri: bulguların analizi |
11. Hafta | Araştırma ödevlerinin sunulması |
12. Hafta | Araştırma ödevlerinin sunulması |
13. Hafta | Araştırma ödevlerinin sunulması |
14. Hafta | Genel Değerlendirme |
15. Hafta | Genel sınava hazırlık |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 14 | 20 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 10 |
Sunum | 2 | 20 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 3 | 42 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 1 | 40 | 40 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 3 | 42 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 20 | 20 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 10 | 10 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 60 | 60 |
Toplam İş Yükü | 46 | 139 | 256 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Kültür ve kitle iletişim alanındaki temel kavramlara, kavramlar arası ilişkilere, yaklaşımlara ve kuramlara teorik ve uygulama düzeyinde kullanabilecek ve değerlendirecek seviyede hakimdir. | X | ||||
2. Kültür ve kitle iletişim alanındaki metodolojik yaklaşımlara, yöntemlere, araştırma tekniklerine ve bunları uygulama becerisine ve değerlendirme gücüne sahiptir. | X | ||||
3. Kültür ve kitle iletişim alanında nicel ve nitel araştırma tekniklerini kullanabildiği araştırmalar tasarlayabilir, uygulayabilir, araştırma sonuçlarını yorumlar ve bu süreçlerin tümünü akademik kurallara uygun olarak özgün eserler haline getirir. | X | ||||
4. Kültür ve kitle iletişim alanında geliştirilen güncel bilgiyi, yaklaşımları ve kaynakları takip eder, bunları eleştirel ve sorgulayıcı bir yaklaşımla değerlendirir, bu konulardaki tartışmalara katılır ve yeni bilgiler üretir. | X | ||||
5. Çalışma alanı ile ilgili olarak gerçekleştirilen ve kendisinin gerçekleştirdiği her tür etkinliği (projeler, yayınlar, araştırmalar) ilgili çevrelerle paylaşır. | X | ||||
6. Çalışma alanında yaptığı her türden akademik üretimde bilimsel ve mesleki etik ilkeleri bilir, bunlara uygun davranır ve bu ilkelerin yaygınlaşması konusunda çalışır. | X | ||||
7. Alana ilişkin bilgi ve becerilerini kullanarak kültür, iletişim ve medya ile ilgili sorunlara ilişkin çözüm önerileri üretir, politika önerileri geliştirir ve bunları proje ve etkinliklere dönüştürerek çözüme katkıda bulunur. | X | ||||
8. Disiplinlerarası düşünür, sorgular, yorumlar ve değerlendirir. | X | ||||
9. Alanına ilişkin sorun tespiti ve çözümünde ekip çalışmasına katılır ve bilgi paylaşımında bulunur. | X | ||||
10. Öğrenimini bir üst eğitim düzeyine taşır. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek