KLM677 - KÜLTÜR ARAŞTIRMALARI ve UYGULAMALARI SEMİNERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
KÜLTÜR ARAŞTIRMALARI ve UYGULAMALARI SEMİNERİ KLM677 2. Yarıyıl 0 2 0 9
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüZorunlu 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
 
Dersin sorumlusu(ları)Fakülte Öğretim Üyeleri 
Dersin amacıBu seminerin amacı, kültürel çalışmalar alanında bir araştırmanın problemin kuruluşundan başlayarak nasıl tasarlanabileceğinin öğrenilmesidir.  
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Kültürel çalışmalar alanına ilişkin bir sorun oluşturabilecek
  2. Oluşturduğu sorun çerçevesinde bir araştırma tasarımını yapabilecek
  3. Tasarladığı araştırmayı yürütebilecektir
Dersin içeriğiBu seminerde, öğrenciler kültürel çalışmalar alanında birer pilot araştırma tasarlayacak ve yürüteceklerdir.  
KaynaklarPickering M. (2008) Research Methods for Cultural Studies. Edinburg: Edinburg University Press.
Alasuutari P. (1995) Researching Culture: Qualitative Method and Cultural Studies. London: Sage.
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaGiriş
2. HaftaKültürel çalışma: Nasıl bir problem alanındayız?
3. HaftaSorulardan sorunlara: Araştırma probleminin oluşturulması
4. HaftaNeler yazılmış: Seçilen sorun alanına ilişkin kaynak ve malzeme taraması
5. HaftaSorundan yönteme: Oluşturulan soruna nasıl yaklaşmak gerekir?
6. HaftaAraştırmalarla ilgili ara sunumlar ve geri bildirimler
7. Hafta?Saha?: teknikler, yaklaşımlar
8. HaftaSaha: deneyim aktarımları ve geri bildirimler
9. HaftaRapor yazım teknikleri: kuramsal çerçevenin oluşturulması
10. HaftaRapor yazım teknikleri: bulguların analizi
11. HaftaAraştırma ödevlerinin sunulması
12. HaftaAraştırma ödevlerinin sunulması
13. HaftaAraştırma ödevlerinin sunulması
14. HaftaGenel Değerlendirme
15. HaftaGenel sınava hazırlık
16. HaftaGenel sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)1420
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler110
Sunum220
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar00
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı050
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı050
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama14342
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması14040
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14342
Sunum / Seminer Hazırlama12020
Proje000
Ödevler11010
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi16060
Toplam İş Yükü46139256

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Kültür ve kitle iletişim alanındaki temel kavramlara, kavramlar arası ilişkilere, yaklaşımlara ve kuramlara teorik ve uygulama düzeyinde kullanabilecek ve değerlendirecek seviyede hakimdir.    X
2. Kültür ve kitle iletişim alanındaki metodolojik yaklaşımlara, yöntemlere, araştırma tekniklerine ve bunları uygulama becerisine ve değerlendirme gücüne sahiptir.    X
3. Kültür ve kitle iletişim alanında nicel ve nitel araştırma tekniklerini kullanabildiği araştırmalar tasarlayabilir, uygulayabilir, araştırma sonuçlarını yorumlar ve bu süreçlerin tümünü akademik kurallara uygun olarak özgün eserler haline getirir.    X
4. Kültür ve kitle iletişim alanında geliştirilen güncel bilgiyi, yaklaşımları ve kaynakları takip eder, bunları eleştirel ve sorgulayıcı bir yaklaşımla değerlendirir, bu konulardaki tartışmalara katılır ve yeni bilgiler üretir.     X
5. Çalışma alanı ile ilgili olarak gerçekleştirilen ve kendisinin gerçekleştirdiği her tür etkinliği (projeler, yayınlar, araştırmalar) ilgili çevrelerle paylaşır.    X
6. Çalışma alanında yaptığı her türden akademik üretimde bilimsel ve mesleki etik ilkeleri bilir, bunlara uygun davranır ve bu ilkelerin yaygınlaşması konusunda çalışır.     X
7. Alana ilişkin bilgi ve becerilerini kullanarak kültür, iletişim ve medya ile ilgili sorunlara ilişkin çözüm önerileri üretir, politika önerileri geliştirir ve bunları proje ve etkinliklere dönüştürerek çözüme katkıda bulunur.     X
8. Disiplinlerarası düşünür, sorgular, yorumlar ve değerlendirir.     X
9. Alanına ilişkin sorun tespiti ve çözümünde ekip çalışmasına katılır ve bilgi paylaşımında bulunur.     X
10. Öğrenimini bir üst eğitim düzeyine taşır.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek