İLT736 - MODERNİTE, SİYASET ve SİNEMA
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
MODERNİTE, SİYASET ve SİNEMA | İLT736 | 2. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 10 |
Önkoşul(lar)-var ise | İLT 710 MEDYA VE İDEOLOJİ | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Fakülte Öğretim Üyeleri | |||||
Dersin amacı | Medya ve İdeoloji dersinin devamı niteliğinde tasarlanan dersin temel amacı, modernite, siyaset ve bir endüstri ve anlatı alanı olarak sinema arasındaki bağlantıları film analizleri üzerinden işletmek ve geliştirmek için gereken teorik birikimi ve analiz becerisini oluşturmaktır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | - Modernite ve siyaset bağlantısı - Modern dönemde siyaset ve sinema endüstrisi bağlantısı - Modern dönemde sinema filmlerinin siyasal nitelikleri | |||||
Kaynaklar |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Giriş: Dersin tanıtımı; izlenecek filmlerin listesi; dersin işlenme mantığının açıklanması |
2. Hafta | Modernitenin nedir ? temel tartışmalar Bauman, Berman. |
3. Hafta | Modernitenin siyaseti 1: Ulus-devlet-Kapitalizm-Patriyarka Eagleton, Sancar, Adorno ve Horkheimer |
4. Hafta | Modern Zamanlar (Modern Times) Stewart |
5. Hafta | modern zamanlar |
6. Hafta | Dava (Le Procès) Naremore |
7. Hafta | Burjuvazinin Gizli Çekiciliği (Le Charme Discrete de la Bourgeoisie) Pauly |
8. Hafta | Ali: Korku Ruhu Kemirir (Angst Essen Seele auf) Skvirsky |
9. Hafta | Ali: Korku Ruhu Kemirir (Angst Essen Seele auf) Skvirsky |
10. Hafta | Bir Kadın Meselesi (Une Affaire des Femmes) Réponse de femmes Hewitt, Quart, Varda |
11. Hafta | Bir Kadın Meselesi (Une Affaire des Femmes) Réponse de femmes Hewitt, Quart, Varda |
12. Hafta | Raşomon (Rashomon) Medine |
13. Hafta | Raşomon (Rashomon) Medine |
14. Hafta | Özel Bir Gün (Una Giornato Particolare) Lichtner |
15. Hafta | Sunumlar |
16. Hafta | Ödev Teslim |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 14 | 20 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 40 |
Sunum | 2 | 40 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 0 | 0 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 40 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 16 | 3 | 48 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 2 | 60 | 120 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 89 | 89 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü | 33 | 155 | 299 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. İletişim bilimlerine ilişkin güncel ve ileri düzeyde yaklaşımlara ve kavramlara, hâkimdir, bunları bir araştırmada uygulama becerisine sahiptir. | X | ||||
2. İletişim bilimleri ile diğer beşeri bilim alanları arasındaki etkileşimi kavrar, tartışmaları izler ve değerlendirir. | X | ||||
3. Özgün bir çalışmayı, program ya da projeyi bağımsız olarak gerçekleştirerek bilimsel çalışmalara katkıda bulunur. | X | ||||
4. İletişim bilimleri alanıyla ilgili özgün çalışmalar yaparak ya da varolan çalışmalara yeni yorumlar getirerek ürettiği yeni bilgileri ulusal ve uluslararası yayınlara dönüştürür. | X | ||||
5. Alanıyla ilgili yeni düşünce, model ve yöntemler geliştirir, alanındaki sorunların çözümüne ilişkin yapılan çalışmalarla ilgili kişi ve kuruluşların karar alma süreçlerini destekler. | X | ||||
6. İlgili alandaki yerli ve yabancı bilgi kaynaklarını tanır, bunları kuramsal ve uygulamalı çalışmalarla sorumluluğu altındaki kişilere anlatır. | X | ||||
7. Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı, bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | X | ||||
8. Projeler oluşturur, ulusal ve uluslararası projelerde yer alır. | X | ||||
9. Alanının başka disiplinlerle etkileşiminin yarattığı yeni ve karmaşık fikirleri, tartışmaları çözümler ve değerlendirir. | X | ||||
10. Alanıyla ilgili özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek