İLT677 - İLETİŞİM ve KÜLTÜR ARAŞTIRMALARI SEMİNER

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
İLETİŞİM ve KÜLTÜR ARAŞTIRMALARI SEMİNER İLT677 2. Yarıyıl 0 2 0 9
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüZorunlu 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
 
Dersin sorumlusu(ları)Dr. Öğr. Üyesi Çağla Karabağ Sarı 
Dersin amacıBu seminerin amacı, öğrencilerin gündelik hayat ve etnografi derslerinde edindikleri bilgiyi kullanarak, tez çalışmasına bir hazırlık olmak üzere araştırma tasarlamaları ve yürütmeleridir.  
Dersin öğrenme çıktıları
  1. 1. Bu dersin sonunda öğrenci, 2. - Gündelik hayat çalışmaları alanında yeni problem formüle edebilecek, 3. - Bu alanda bir araştırma tasarlayabilecek, 4. - Yürütebilecek 5. - Raporlayabilecektir.
Dersin içeriğiBu derste bir araştırma probleminin nasıl ortaya konulacağı ve hangi kuramsal perspektifler ve yöntemlerle inceleneceği, yaparak öğrenilecektir.  
KaynaklarAtkinson, Paul et al. (2011). Handbook of Ethnography. Londra: Sage. s. 369-83.
Bennett, Andy (2005). Culture and Everyday Life. Londra: Sage.
Cerwonka Allaine, Liisa H. Malkki (2007) Improvising Theory: Process and Temporality in Ethnographic Fieldwork. Chicago: University of Chicago Press.
De Certeau, Michel (2009). Gündelik Hayatın Keşfi 1-2. Ankara: Dost.
Goffman, Erving. (2009). Günlük Yaşamda Benliğin Sunumu. İstanbul: Metis.
Goffman, Erving. (1963). Stigma: Notes on the Management of Spoiled Identity. Touchstone Books.

 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaDersin genel tanıtımı
2. HaftaAraştırma konusunun belirlenmesi
3. HaftaAraştırma sorusunun kurulması
4. HaftaLiteratür tarama
5. HaftaKuramsal tartışma
6. HaftaAnaliz yöntemleri
7. HaftaSonuç
8. HaftaAlan Araştırması
9. HaftaAlan Araştırması
10. HaftaAraştırma Sonuçlarının Sunulması
11. HaftaAraştırma Sonuçlarının Sunulması
12. HaftaSeminer çalışmalarının sunulması
13. HaftaSeminer çalışmalarının sunulması
14. HaftaGenel değerlendirme

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)1420
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler150
Sunum230
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar00
Genel sınav00
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı050
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı050
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 2 28
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama14456
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması15858
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14228
Sunum / Seminer Hazırlama22040
Proje000
Ödevler16060
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi000
Toplam İş Yükü46146270

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek