İLT677 - İLETİŞİM ve KÜLTÜR ARAŞTIRMALARI SEMİNER
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
İLETİŞİM ve KÜLTÜR ARAŞTIRMALARI SEMİNER | İLT677 | 2. Yarıyıl | 0 | 2 | 0 | 9 |
Önkoşul(lar)-var ise | ||||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Rapor Hazırlama ve/veya Sunma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Dr. Öğr. Üyesi Çağla Karabağ Sarı | |||||
Dersin amacı | Bu seminerin amacı, öğrencilerin gündelik hayat ve etnografi derslerinde edindikleri bilgiyi kullanarak, tez çalışmasına bir hazırlık olmak üzere araştırma tasarlamaları ve yürütmeleridir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Bu derste bir araştırma probleminin nasıl ortaya konulacağı ve hangi kuramsal perspektifler ve yöntemlerle inceleneceği, yaparak öğrenilecektir. | |||||
Kaynaklar | Atkinson, Paul et al. (2011). Handbook of Ethnography. Londra: Sage. s. 369-83. Bennett, Andy (2005). Culture and Everyday Life. Londra: Sage. Cerwonka Allaine, Liisa H. Malkki (2007) Improvising Theory: Process and Temporality in Ethnographic Fieldwork. Chicago: University of Chicago Press. De Certeau, Michel (2009). Gündelik Hayatın Keşfi 1-2. Ankara: Dost. Goffman, Erving. (2009). Günlük Yaşamda Benliğin Sunumu. İstanbul: Metis. Goffman, Erving. (1963). Stigma: Notes on the Management of Spoiled Identity. Touchstone Books. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Dersin genel tanıtımı |
2. Hafta | Araştırma konusunun belirlenmesi |
3. Hafta | Araştırma sorusunun kurulması |
4. Hafta | Literatür tarama |
5. Hafta | Kuramsal tartışma |
6. Hafta | Analiz yöntemleri |
7. Hafta | Sonuç |
8. Hafta | Alan Araştırması |
9. Hafta | Alan Araştırması |
10. Hafta | Araştırma Sonuçlarının Sunulması |
11. Hafta | Araştırma Sonuçlarının Sunulması |
12. Hafta | Seminer çalışmalarının sunulması |
13. Hafta | Seminer çalışmalarının sunulması |
14. Hafta | Genel değerlendirme |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 14 | 20 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 50 |
Sunum | 2 | 30 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 0 | 0 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 4 | 56 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 1 | 58 | 58 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 2 | 28 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 2 | 20 | 40 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 60 | 60 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü | 46 | 146 | 270 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek