İKA798 - SEMİNER
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
SEMİNER | İKA798 | 1. Yarıyıl | 0 | 2 | 0 | 10 |
Önkoşul(lar)-var ise | YOK | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Bölüm öğretim üyeleri | |||||
Dersin amacı | Bu dersin amacı, öğrencilerin literatür araştırması yaparak belirli bir konuda bilgi toplama, topladıkları bilgiyi sentezleyerek akademik etik çerçevesinde yazılı makale ve rapor haline getirip sunmalarını sağlamaktır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | 1. Seminer konusunun belirlenmesi 2. Seminer konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması 3. Araştırmanın tüm boyutlarının planlanması 4. Bilgi ve/veya veri toplama yönteminin geliştirilmesi 5. Bilgi ve/veya veri toplama yönteminin uygulanması ve bulguların değerlendirilmesi 6. Araştırma sonuçlarının akademik etik çerçevesinde raporlaştırılması | |||||
Kaynaklar | Seminer konusu ile ilgili birincil ve ikincil kaynaklar. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Akademik etik |
2. Hafta | Seminer konusunun belirlenmesi |
3. Hafta | Seminer konusunun belirlenmesi |
4. Hafta | Seminer konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması |
5. Hafta | Seminer konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması, ara sınav (sunum) |
6. Hafta | Araştırmanın tüm boyutlarının akademik etik çerçevesinde planlanması |
7. Hafta | Araştırmanın tüm boyutlarının akademik etik çerçevesinde planlanması |
8. Hafta | Bilgi ve/veya veri toplama yönteminin geliştirilmesi |
9. Hafta | Bilgi ve/veya veri toplama yönteminin geliştirilmesi |
10. Hafta | Bilgi ve/veya veri toplama yönteminin uygulanması ve bulguların değerlendirilmesi, ara sınav (sunum) |
11. Hafta | Bilgi ve/veya veri toplama yönteminin uygulanması ve bulguların değerlendirilmesi |
12. Hafta | Bilgi ve/veya veri toplama yönteminin uygulanması ve bulguların değerlendirilmesi |
13. Hafta | Araştırma sonuçlarının raporlandırılması |
14. Hafta | Araştırma sonuçlarının raporlandırılması |
15. Hafta | Seminer sunumu |
16. Hafta | Seminer sunumu |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 14 | 50 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 1 | 50 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 0 | 0 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 15 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 2 | 28 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 6 | 84 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 2 | 15 | 30 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 30 | 60 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 2 | 30 | 60 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 38 | 38 |
Toplam İş Yükü | 35 | 121 | 300 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. İngiliz dili ve İngiliz kültürü hakkında doktora düzeyinde, İngiliz edebiyatı hakkında uzmanlık düzeyinde güncel bilgiye sahiptir. | X | ||||
2. Genel kültür ve İngiliz kültür kavramları ve terimleriyle ilgili doktora düzeyinde güncel bilgiye sahiptir. | X | ||||
3. İngiliz kültürüne ve edebiyatına ait metinleri tarihsel, sosyal, kültürel, ekonomik, siyasi, felsefi, ekolojik bağlamda araştırarak açıklamak ve yorumlamak için gerekli güncel kuramsal disiplinlerarası bilgiye sahiptir. | X | ||||
4. Eleştirel, yaratıcı, analitik düşünme ve sentez yapabilme becerilerini kullanır. | X | ||||
5. Güncel bilgi teknolojilerini ve araştırma yöntemleriyle İngiliz dili, kültürü ve edebiyatı hakkında bireysel ve/veya takım çalışmasıyla bilgi toplar, bu bilgileri mesleki ulusal ve uluslararası eğitim-öğretim ortamlarında paylaşır. | X | ||||
6. Edebi ve kültürel metinleri disiplinlerarası kuramları uygulayarak özgün bilgi üretmek için kullanır ve ürettiklerini akademik yayınlarıyla paylaşır. | X | ||||
7. İngiliz kültürünün ve edebiyatının ulusal ve uluslararası ortamlarda öğretilebilmesi için gerekli güncel bilgi ve becerileri kullanır. | X | ||||
8. Eleştirel ve yaratıcı düşünme becerileriyle disiplinlerarası araştırma yapar ve sonuçlarını ulusal ve uluslararası mesleki ve sosyal ortamlarda ifade eder. | X | ||||
9. İngiliz kültürünü, edebiyatını, tarihini ve toplumunu inceleyerek, kendi kültürüne ve diğer kültürlere karşı ön yargısız, saygılı, iletişime ve öğrenmeye açık bir tutum geliştirir. | X | ||||
10. Temel evrensel değerler çerçevesinde farklı din, dil, ırk, cinsiyet ve sosyal sınıf gruplarına karşı ön yargısız, saygılı, iletişime ve öğrenmeye açık bir tutum geliştirir. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek