İKA798 - SEMİNER

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
SEMİNER İKA798 1. Yarıyıl 0 2 0 10
Önkoşul(lar)-var iseYOK
Dersin Diliİngilizce
Dersin TürüZorunlu 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
 
Dersin sorumlusu(ları)Bölüm öğretim üyeleri 
Dersin amacıBu dersin amacı, öğrencilerin literatür araştırması yaparak belirli bir konuda bilgi toplama, topladıkları bilgiyi sentezleyerek akademik etik çerçevesinde yazılı makale ve rapor haline getirip sunmalarını sağlamaktır. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. İngiliz Kültür Araştırmaları alanındaki konular ile ilgili literatür taraması yapabilir,
  2. literatüre dayalı olarak bilgileri ve/veya verileri düzenleyebilir,
  3. araştırma bilgi ve/veya verilerini analiz edebilir,
  4. araştırma bilgi ve/veya verilerini sentezleyebilir,
  5. araştırma bulgularından sonuç çıkarabilir,
  6. araştırmayı istenen formatta akademik etik çerçevesinde raporlandırabilir,
  7. araştırmayı sözlü olarak savunabilir
Dersin içeriği1. Seminer konusunun belirlenmesi
2. Seminer konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması
3. Araştırmanın tüm boyutlarının planlanması
4. Bilgi ve/veya veri toplama yönteminin geliştirilmesi
5. Bilgi ve/veya veri toplama yönteminin uygulanması ve bulguların değerlendirilmesi
6. Araştırma sonuçlarının akademik etik çerçevesinde raporlaştırılması 
KaynaklarSeminer konusu ile ilgili birincil ve ikincil kaynaklar. 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaAkademik etik
2. HaftaSeminer konusunun belirlenmesi
3. HaftaSeminer konusunun belirlenmesi
4. HaftaSeminer konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması
5. HaftaSeminer konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması, ara sınav (sunum)
6. HaftaAraştırmanın tüm boyutlarının akademik etik çerçevesinde planlanması
7. HaftaAraştırmanın tüm boyutlarının akademik etik çerçevesinde planlanması
8. HaftaBilgi ve/veya veri toplama yönteminin geliştirilmesi
9. HaftaBilgi ve/veya veri toplama yönteminin geliştirilmesi
10. HaftaBilgi ve/veya veri toplama yönteminin uygulanması ve bulguların değerlendirilmesi, ara sınav (sunum)
11. HaftaBilgi ve/veya veri toplama yönteminin uygulanması ve bulguların değerlendirilmesi
12. HaftaBilgi ve/veya veri toplama yönteminin uygulanması ve bulguların değerlendirilmesi
13. HaftaAraştırma sonuçlarının raporlandırılması
14. HaftaAraştırma sonuçlarının raporlandırılması
15. HaftaSeminer sunumu
16. HaftaSeminer sunumu

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması1450
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum150
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar00
Genel sınav00
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı1550
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama14228
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14684
Sunum / Seminer Hazırlama21530
Proje000
Ödevler23060
Ara sınavlara hazırlanma süresi23060
Genel sınava hazırlanma süresi13838
Toplam İş Yükü35121300

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. İngiliz dili ve İngiliz kültürü hakkında doktora düzeyinde, İngiliz edebiyatı hakkında uzmanlık düzeyinde güncel bilgiye sahiptir.    X
2. Genel kültür ve İngiliz kültür kavramları ve terimleriyle ilgili doktora düzeyinde güncel bilgiye sahiptir.    X
3. İngiliz kültürüne ve edebiyatına ait metinleri tarihsel, sosyal, kültürel, ekonomik, siyasi, felsefi, ekolojik bağlamda araştırarak açıklamak ve yorumlamak için gerekli güncel kuramsal disiplinlerarası bilgiye sahiptir.    X
4. Eleştirel, yaratıcı, analitik düşünme ve sentez yapabilme becerilerini kullanır.    X
5. Güncel bilgi teknolojilerini ve araştırma yöntemleriyle İngiliz dili, kültürü ve edebiyatı hakkında bireysel ve/veya takım çalışmasıyla bilgi toplar, bu bilgileri mesleki ulusal ve uluslararası eğitim-öğretim ortamlarında paylaşır.    X
6. Edebi ve kültürel metinleri disiplinlerarası kuramları uygulayarak özgün bilgi üretmek için kullanır ve ürettiklerini akademik yayınlarıyla paylaşır.    X
7. İngiliz kültürünün ve edebiyatının ulusal ve uluslararası ortamlarda öğretilebilmesi için gerekli güncel bilgi ve becerileri kullanır.  X  
8. Eleştirel ve yaratıcı düşünme becerileriyle disiplinlerarası araştırma yapar ve sonuçlarını ulusal ve uluslararası mesleki ve sosyal ortamlarda ifade eder.    X
9. İngiliz kültürünü, edebiyatını, tarihini ve toplumunu inceleyerek, kendi kültürüne ve diğer kültürlere karşı ön yargısız, saygılı, iletişime ve öğrenmeye açık bir tutum geliştirir.  X  
10. Temel evrensel değerler çerçevesinde farklı din, dil, ırk, cinsiyet ve sosyal sınıf gruplarına karşı ön yargısız, saygılı, iletişime ve öğrenmeye açık bir tutum geliştirir.  X  

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek