FDE648 - FRANSIZ EDEBİYATINDA TEMALAR

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
FRANSIZ EDEBİYATINDA TEMALAR FDE648 Herhangi Yarıyıl/Yıl 3 0 3 7.5
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliFransızca
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
Uygulama-Alıştırma
Diğer  
Dersin sorumlusu(ları)Bölüm öğretim elemanları 
Dersin amacıBu dersin amacı öğrenciye, edebiyatta tema kavramını açılamak ve çağlar boyunca tarihsel koşulların da etkisiyle çeşitlilik kazanan temaları seçilen metinler ve eserler üzerinde yorumlayabilecek bilgileri kazandırmaktır.  
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Öğrenci bu dersin sonunda, * Tema kavramının temel niteliklerini ve edebi metnin oluşumundaki rolünü
  2. * Farklı tarihsel süreçlerin sonunda ortaya çıkan temaların edebiyattaki yansımasını
  3. * Seçili eserler üzerinde tema yorumu yapabilecek düzeye ulaşır.
Dersin içeriği* Temanın tanımı ve temel özellikleri
* Farklı temaların oluşumunda tarihsel sürecin etkisi
* Seçili eserler üzerinde tema analizi
 
Kaynaklar* Saint-Jacques, Denis, Le dictionnaire du littéraire, Paris, Presses Universitaires de France ? PUF, 2010.
* Vassevière, Jacques, Manuel d'analyse des textes - Histoire littéraire et poétique , Paris, Armand Colin, 2010.
* Bergez, Daniel, L'explication de texte littéraire, Armand Colin, 2016.
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaFDE 648 Fransız Edebiyatında Temalar dersine giriş
2. HaftaTema kavramının tanımı ve temel niteliklerinin çözümlenmesi.
3. HaftaOrtaçağ'dan Rönesans'a Fransız Edebiyatında temalar
4. HaftaÖrnek metin çözümlemeleri
5. HaftaRönesans'tan On yedinci Yüzyıla Fransız Edebiyatında temalar
6. HaftaARA SINAV
7. HaftaÖrnek metin çözümlemeleri
8. HaftaOn sekizinci Yüzyılda Fransız Edebiyatında temalar
9. HaftaÖrnek metin çözümlemeleri
10. HaftaOn Dokuzuncu Yüzyılda Fransız Edebiyatında temalar
11. HaftaÖrnek metin çözümlemeleri
12. HaftaYirminci Yüzyılda Fransız Edebiyatında Temalar
13. HaftaÖrnek metin çözümlemeleri
14. HaftaFİNAL SINAVI

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler120
Sunum00
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar120
Genel sınav160
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı240
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı160
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)000
Sunum / Seminer Hazırlama14570
Proje000
Ödevler13565
Ara sınavlara hazırlanma süresi12020
Genel sınava hazırlanma süresi12020
Toplam İş Yükü4353217

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Alanda lisans düzeyinde edindiği bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.   X 
2. Alanla ilgili yapılan çalışmaların disiplinlerarası boyutunu bilir ve diğer alanların verilerinden yararlanır.   X 
3. Alanda lisans düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak, bu alanlarla ilgili kaynakları kullanır.   X 
4. Alanda geliştirilen araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır.   X 
5. Alanda kazandığı kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.   X 
6. Alanda edindiği bilgileri farklı bilim alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirir, çözümler ve yeni bilgiler üretir.   X 
7. Alanda edindiği bilgileri toplum yararına kullanır.  X  
8. Alanda uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.    X
9. Alanda yapılan eğitim, kültür ve sanat içerikli çalışmalarda bireysel ya da ekip olarak sorumluluk üstlenir.  X  
10. Alanda kazandığı kuramsal ve uygulamalı bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.    X
11. Alanla ilgili güncel gelişmeleri izler, yürütülen bilimsel etkinliklere destek verir ve alanındaki kişileri bu konularda bilgilendirir.  X  
12. Alanda kazandığı bilgi ve becerileri toplumsal ve kültürel duyarlılığı artırmaya yönelik kullanır. X   
13. Fransız dilini CECR B2 Genel düzeyi üzerinde kullanarak sözlü ya da yazılı iletişim kurar.   X 
14. Alanın gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.    X
15. Alanla ilgili verileri yorumlar,bunları bilimsel etik ilkelerine uygun biçimde düzenleyerek sözlü ya da yazılı olarak duyurur.   X 

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek