FDE697 - FRANSIZ EDEBİYATINDA TİPLER
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
FRANSIZ EDEBİYATINDA TİPLER | FDE697 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 3 | 0 | 3 | 7.5 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Fransızca | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Rapor Hazırlama ve/veya Sunma Uygulama-Alıştırma Diğer | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Bölüm öğretim elemanları | |||||
Dersin amacı | Bu dersin amacı öğrenciye, edebiyatta tip kavramını açıklamak, karakter ve tip arasındaki ayrımı belirginleştirmek ve tip kavramının toplumsal kökenlerini çözümlememesini sağlamanın yanı sıra, Fransız Edebiyatı?ndaki başlıca tipleri tanıtmaktır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | * Tip kavramının tanımı ve temel özellikleri * Tip kavramının kökenleri * Fransız Edebiyatında tipler | |||||
Kaynaklar | * Adam, Jean-Michel, Les Textes : types et prototypes, Paris, Armand Colin, 2017. * Adam, Jean-Michel, Les textes : types et prototypes , Paris, Armand Colin, 2011. * Aziza, Claude, Dictionnaire des types et caractères littéraires, Nathan , Paris, 1977. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | FDE 697 Fransız Edebiyatında Tipler dersine giriş |
2. Hafta | Tip kavramının tanımı ve örnekleri |
3. Hafta | Dersin devamı |
4. Hafta | Tip ve Karakter Ayrımı |
5. Hafta | Örnek metin çözümlemeleri: Picaro |
6. Hafta | ARA SINAV |
7. Hafta | Fransız Edebiyatında Klasik Dönem Tipleri |
8. Hafta | Molière: Harpagon |
9. Hafta | Molière: Scapin |
10. Hafta | Molière: Tartuffe |
11. Hafta | Fransız Edebiyatında Klasik Roman Tipleri |
12. Hafta | Victor Hugo: Sefiller |
13. Hafta | Victor Hugo: Sefiller |
14. Hafta | FİNAL SINAVI |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 20 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 |
Genel sınav | 1 | 60 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 2 | 40 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 0 | 0 | 0 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 14 | 5 | 70 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 13 | 5 | 65 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 20 | 20 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 43 | 53 | 217 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Alanda lisans düzeyinde edindiği bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. | X | ||||
2. Alanla ilgili yapılan çalışmaların disiplinlerarası boyutunu bilir ve diğer alanların verilerinden yararlanır. | X | ||||
3. Alanda lisans düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak, bu alanlarla ilgili kaynakları kullanır. | X | ||||
4. Alanda geliştirilen araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır. | X | ||||
5. Alanda kazandığı kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | X | ||||
6. Alanda edindiği bilgileri farklı bilim alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirir, çözümler ve yeni bilgiler üretir. | X | ||||
7. Alanda edindiği bilgileri toplum yararına kullanır. | X | ||||
8. Alanda uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | X | ||||
9. Alanda yapılan eğitim, kültür ve sanat içerikli çalışmalarda bireysel ya da ekip olarak sorumluluk üstlenir. | X | ||||
10. Alanda kazandığı kuramsal ve uygulamalı bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X | ||||
11. Alanla ilgili güncel gelişmeleri izler, yürütülen bilimsel etkinliklere destek verir ve alanındaki kişileri bu konularda bilgilendirir. | X | ||||
12. Alanda kazandığı bilgi ve becerileri toplumsal ve kültürel duyarlılığı artırmaya yönelik kullanır. | X | ||||
13. Fransız dilini CECR B2 Genel düzeyi üzerinde kullanarak sözlü ya da yazılı iletişim kurar. | X | ||||
14. Alanın gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | ||||
15. Alanla ilgili verileri yorumlar,bunları bilimsel etik ilkelerine uygun biçimde düzenleyerek sözlü ya da yazılı olarak duyurur. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek