FDE647 - EDEBİYAT SOSYOLOJİSİ

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
EDEBİYAT SOSYOLOJİSİ FDE647 Herhangi Yarıyıl/Yıl 3 0 3 7.5
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliFransızca
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
Diğer  
Dersin sorumlusu(ları)Bölüm öğretim elemanları 
Dersin amacıBu dersin amacı öğrenciye, edebiyat ve toplumsal yapı arasındaki bağları çözümleme becerisi kazandırmaktır.  
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Öğrenci bu dersin sonunda, * Edebiyatın toplumsal bir yaratım süreci olarak algılayacak
  2. * Edebi eserlerin oluşumunda toplumsal yapının etkisini çözümleyecek düzeye ulaşır.
Dersin içeriği* Toplumsal yapı kavramının çözümlenmesi
* Edebi eserlerin oluşumunda tarihsel- toplumsal sürecin etkisi
* Seçili eserler üzerinde toplumsal yapının etkisinin çözümlenmesi
 
Kaynaklar* Lukacs, György, La théorie du roman, Gallimard, Paris, 1989.
* Goldmann, Lucien, Pour une sociologie du roman, Gallimard, Paris, 1964.
* Sapiro, Gisèle, La sociologie de la littérature, La Découverte, Paris, 2014. 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaFDE 647 Edebiyat Sosyolojisi dersine giriş
2. HaftaToplumsal yapı kavramının çözümlenmesi: Tarihin Ruhu
3. HaftaDersin devamı
4. HaftaLukacs ve Goldmann: Edebiyat Sosyolojisi
5. HaftaDersin Devamı
6. HaftaARA SINAV
7. HaftaFeodal Toplum yapısı ve edebiyat ilişkisi
8. HaftaDersin Devamı
9. HaftaÖrnek metin çözümlemeleri
10. HaftaSanayi Toplumu ve Edebiyat ilişkisi
11. HaftaDersin Devamı
12. HaftaÖrnek metin çözümlemeleri
13. HaftaEdebi metinler örneğimde Fedodal toplum yapısı ile Sanayi Toplumunun karşılaştırması: Değişen Değerler ve Edebiyat
14. HaftaFİNAL SINAVI

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler120
Sunum00
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar120
Genel sınav160
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı240
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı160
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)000
Sunum / Seminer Hazırlama14570
Proje000
Ödevler13565
Ara sınavlara hazırlanma süresi12020
Genel sınava hazırlanma süresi12020
Toplam İş Yükü4353217

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Alanda lisans düzeyinde edindiği bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.   X 
2. Alanla ilgili yapılan çalışmaların disiplinlerarası boyutunu bilir ve diğer alanların verilerinden yararlanır.   X 
3. Alanda lisans düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak, bu alanlarla ilgili kaynakları kullanır.   X 
4. Alanda geliştirilen araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır.   X 
5. Alanda kazandığı kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.   X 
6. Alanda edindiği bilgileri farklı bilim alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirir, çözümler ve yeni bilgiler üretir.   X 
7. Alanda edindiği bilgileri toplum yararına kullanır.  X  
8. Alanda uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.    X
9. Alanda yapılan eğitim, kültür ve sanat içerikli çalışmalarda bireysel ya da ekip olarak sorumluluk üstlenir.  X  
10. Alanda kazandığı kuramsal ve uygulamalı bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.    X
11. Alanla ilgili güncel gelişmeleri izler, yürütülen bilimsel etkinliklere destek verir ve alanındaki kişileri bu konularda bilgilendirir.  X  
12. Alanda kazandığı bilgi ve becerileri toplumsal ve kültürel duyarlılığı artırmaya yönelik kullanır. X   
13. Fransız dilini CECR B2 Genel düzeyi üzerinde kullanarak sözlü ya da yazılı iletişim kurar.   X 
14. Alanın gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.    X
15. Alanla ilgili verileri yorumlar,bunları bilimsel etik ilkelerine uygun biçimde düzenleyerek sözlü ya da yazılı olarak duyurur.   X 

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek