EFK701 - SEMİNER
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
SEMİNER | EFK701 | 3. Yarıyıl | 0 | 2 | 0 | 7 |
Önkoşul(lar)-var ise | - | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Rapor Hazırlama ve/veya Sunma Proje Tasarımı/Yönetimi | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Danışman Öğretim Üyesi | |||||
Dersin amacı | Bilimsel bir konuyu kapsamlı bir şekilde incelemek ve sunmak. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Seminer konusunun belirlenmesi, seminer konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması, literatürden elde edilen bilgilerin değerlendirilmesi ve rapor haline getirilmesi, araştırma konusu ile ilgili seminer verilmesi. | |||||
Kaynaklar | Seminer konusu ile ilgili literatür. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Seminer konusunun belirlenmesi |
2. Hafta | Seminer konusunun belirlenmesi |
3. Hafta | Seminer konusunun belirlenmesi |
4. Hafta | Seminer konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması |
5. Hafta | Seminer konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması |
6. Hafta | Seminer konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması |
7. Hafta | Seçilen literatürün okunması, elde edilen bilgilerin birleştirilmesi ve rapor haline getirilmesi |
8. Hafta | Seçilen literatürün okunması, elde edilen bilgilerin birleştirilmesi ve rapor haline getirilmesi |
9. Hafta | Seçilen literatürün okunması, elde edilen bilgilerin birleştirilmesi ve rapor haline getirilmesi |
10. Hafta | Seçilen literatürün okunması, elde edilen bilgilerin birleştirilmesi ve rapor haline getirilmesi |
11. Hafta | Seçilen literatürün okunması, elde edilen bilgilerin birleştirilmesi ve rapor haline getirilmesi |
12. Hafta | Seçilen literatürün okunması, elde edilen bilgilerin birleştirilmesi ve rapor haline getirilmesi |
13. Hafta | Seçilen literatürün okunması, elde edilen bilgilerin birleştirilmesi ve rapor haline getirilmesi |
14. Hafta | Sunum hazırlanması |
15. Hafta | Sunum hazırlanması |
16. Hafta | Seminer |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 1 | 50 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 1 | 50 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 0 | 0 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 7 | 98 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 70 | 70 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü | 29 | 80 | 210 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Çalıştığı konu hakkında araştırma planlayabilecek düzeyde bilgi sahibidir. | X | ||||
2. Çalışma sonuçlarını bilimsel toplantılarda sunar, makale haline getirir. | X | ||||
3. Bilim etiği ile insan ve hayvanlar üzerinde yapılacak deneylerin etik düzenlenmeleri hakkında yeterli bilgiye sahiptir. | |||||
4. Konu ile ilgili literatür taramasını yapar. | X | ||||
5. Literatürde kayıtlı olmayan yeni molekülleri ve sentez yöntemlerini elde ettiği bilgilerin ışığında geliştirir. | |||||
6. Teknolojiyi çalıştığı bilimsel alandaki yenilikleri takip edecek ve istediği bilgiye ulaşacak düzeyde kullanır. | X | ||||
7. Tasarladığı bileşiklerin sentezini laboratuvarda güvenli çalışma kurallarına uyarak gerçekleştirir. | |||||
8. Deney düzeneği kurma ve enstrümental analiz cihazlarını kullanabilme konusunda gerekli bilgi ve beceriye sahiptir. | |||||
9. Sentez ve analiz çalışmaları sırasında ortaya çıkabilecek problemlere çözümler üretir. | |||||
10. Bir araştırma projesi planlama, yazma, yönetme ve değerlendirme becerilerine sahiptir. | |||||
11. Diğer çalışma gruplarıyla multidisipliner yürütülecek bir araştırma planlayıp, koordinasyonu sağlar. | |||||
12. En az bir yabancı dile yazılı ve sözlü iletişim kuracak şekilde hakimdir. | |||||
13. Ulusal ve uluslararası sempozyumlara katılarak gelişmeleri takip eder. | |||||
14. Mesleki bilgilerini geliştirir ve gelişmelere açıktır. | X | ||||
15. Enstrümental verileri yorumlayarak öngörüler ortaya koyar, uygun çözümlere ulaşır. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek