ODP627 - İŞİTME CİHAZI UYGULAMALARINDA İLERİ YÖNTEMLER
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
İŞİTME CİHAZI UYGULAMALARINDA İLERİ YÖNTEMLER | ODP627 | 1. Yarıyıl | 2 | 2 | 3 | 7 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Uygulama-Alıştırma Örnek Olay İncelemesi | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. G. Aydan GENÇ | |||||
Dersin amacı | Dersin amacı öğrencilerin klinik deneyim ve bilimsel verilere dayalı olarak bireysel amplifikasyonda ileri değerlendirme yöntemlerini, seçim kriterlerini ve ileri adaptasyon yöntemlerini öğrenmesidir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | ? Amplifikasyon öncesi değerlendirme ? Yeni nesil dijital cihaz teknolojisi, nonlineer amplifikasyon ve Prescription formülleri ? Pediatrik, geriatrik ve nöropatide amplifikasyon farklılıkları ? Hastaların işitme cihazı açısından uygunluğunun değerlendirilmesi ? İşitme cihazı uygulamasında kayıt ve raporlamanın önemi ? Kazanç doğrulama ölçümleri Klinik problem çözümleri | |||||
Kaynaklar | 1. Digital Hearing Aids (2008), Arthur Schaub, Thieme. 2. Hearing Aids (2012), Harvey Dillon, Second Edition, Thieme 3. The textbook of hearing aid amplification (2000), Sandlin, Robert 4. Modern Hearing Aids: Pre-Fitting Testing and Selection 5. Considerations, (2013) , Mueller HG, Ricketts T, and Bentler R. San Diego, CA: Plural Publishing Inc. 6. Pubmed-ilgili güncel makaleler |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Amplifikasyonun tarihçesi: Konuşma ve Serbest alan akustiği |
2. Hafta | İşitme cihazında linear ve non-linear sistemler |
3. Hafta | İşitme cihazı elektroakustik prensipler |
4. Hafta | Pre-Fitting Testler: Frekansa spesifik Ölçümler Chapter 6 ? |
5. Hafta | Self-Assessment Scales for Pre-Fitting Testing |
6. Hafta | İşitme cihazı seçim, adaptasyon ve validasyonunda ileri teknikler |
7. Hafta | Prescription formülleri ve akustik ve elektroakustik modifikasyonlar |
8. Hafta | Pediatrik, geriatrik ve nöropatide amplifikasyon |
9. Hafta | Kutu ve gerçek kulak ölçümleri |
10. Hafta | FM sistem ve diğer yardımcı cihaz uygulamaları |
11. Hafta | İşitme cihazı uygulamalarında tatmin ve yarar görmenin değerlendirilmesi |
12. Hafta | Konuşma anlaşılabililirlik ölçümleri |
13. Hafta | İşitme cihazı adaptasyonunda hasta/hasta yakını danışmanlık stratejileri |
14. Hafta | İşitme cihazı uygulamalarında karşılaşılan problemler ve çözümleri |
15. Hafta | Vakalarla Tartışma, Öğrenci Sunumları |
16. Hafta | Genel Sınav (Proje Ödevi olabilir, yada çeviri vs gibi) |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 20 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 1 | 20 |
Seminer | 1 | 10 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 2 | 28 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 5 | 70 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 2 | 7 | 14 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 30 | 30 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü | 46 | 86 | 210 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Odyoloji alanına özgü temel tanı, değerlendirme ve rehabilitasyon tekniklerine yönelik teorik ve klinik bilimsel gelişmeleri izler, Odyolojinin farklı alanlarına özgü sistematik bilgiyi mesleki ve akademik çalışmalarında kullanır. | X | ||||
2. Odyoloji bilim alanındaki kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri klinik problem çözme ve karar vermede kullanır. | X | ||||
3. Odyoloji alanı ile ilgili konularda bilimsel araştırma planlar, bağımsız ve/veya ekip olarak yürütür, gerekli yazılım ve donanımları doğru şekilde kullanır. | X | ||||
4. Odyoloji mesleği ve bilimi ile ilgili uygulama ve araştırmaları, etik değerleri gözeterek yürütür. | X | ||||
5. Bir ekip elemanı olarak hizmet alanlar, bakım verenler ve diğer paydaşlarla interdisipliner ve multidisipliner olarak çalışır, alanda ve klinikte öğrenci gözetimi ve denetimi için gerekli bireysel beceri ve sorumlulukları kazanır, odyolog meslek rollünü ve sorumluklarını anlar, ayırt eder ve denetleme rolünü üstlenir. | X | ||||
6. Odyoloji mesleki hizmetlerinin, toplumsal beklenti ve ihtiyaçlarına cevap verecek şekilde geliştirilmesinde yaşam boyu öğrenme prensiplerine uygun davranış geliştirir ve kalite gelişimine, mesleki eğitim ve tanıtım programlarına katkı verir. | X | ||||
7. Toplum sağlığına ve sağlık politikalarına ulusal değerler ve ülke gerçekleri çerçevesinde katkıda bulunur; eğitim, koruyucu ve rehabilitatif yaklaşımlar hakkında birey, aile ve toplumu bilinçlendirir. | X | ||||
8. Kişisel gelişim, bilgi okur yazarlığı ve yaşam boyu öğrenmeyi benimsemiş olarak; alanla ilgili eğitim ve tanıtım programlarının geliştirilmesinde aktif rol oynar, profesyonel davranışını uluslararası düzeyde de sergiler. | X | ||||
9. Odyoloji bilim alanında yaptığı / katıldığı araştırma ve çalışmaların raporunu yazar; çalışmalarını ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlar; ulusal ve uluslararası bilim insanları ile yazılı, sözlü iletişim kurar ve çalışmalarını bilimsel toplantılarda sunar. | X | ||||
10. Odyoloji biliminin geliştirilmesinde, ilerlemesinde ve tanıtılmasında aktif rol alır. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek