ODP627 - İŞİTME CİHAZI UYGULAMALARINDA İLERİ YÖNTEMLER

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
İŞİTME CİHAZI UYGULAMALARINDA İLERİ YÖNTEMLER ODP627 1. Yarıyıl 2 2 3 7
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Uygulama-Alıştırma
Örnek Olay İncelemesi
 
Dersin sorumlusu(ları)Prof. Dr. G. Aydan GENÇ 
Dersin amacıDersin amacı öğrencilerin klinik deneyim ve bilimsel verilere dayalı olarak bireysel amplifikasyonda ileri değerlendirme yöntemlerini, seçim kriterlerini ve ileri adaptasyon yöntemlerini öğrenmesidir.  
Dersin öğrenme çıktıları
  1. İşitme cihazı öneri açısından detaylı sistematik iletişim ihtiyaçlarının değerlendirmesini yapar.
  2. İşitme cihazı seçimi, adaptasyonu ve validasyonuna ilişkin genel ve yeni ayırıcı tanı işlemleri öğrenir.
  3. Klinik deneyim ve bilimsel kanıtlara dayalı işitme cihazı adaptasyonunda problemlerde baş etme stratejilerini öğrenir.
  4. Çeşitli işitme kayıplarında işitme cihazlarında gürültü yönetimi, feedback yönetimi ve yönsellik vb. özelliklerin çalışma prensiplerini öğrenir.
  5. İşitme cihazı uygulamasında kayıt ve raporlamayı öğrenir.
Dersin içeriği? Amplifikasyon öncesi değerlendirme
? Yeni nesil dijital cihaz teknolojisi, nonlineer amplifikasyon ve Prescription formülleri
? Pediatrik, geriatrik ve nöropatide amplifikasyon farklılıkları
? Hastaların işitme cihazı açısından uygunluğunun değerlendirilmesi
? İşitme cihazı uygulamasında kayıt ve raporlamanın önemi
? Kazanç doğrulama ölçümleri
Klinik problem çözümleri 
Kaynaklar1. Digital Hearing Aids (2008), Arthur Schaub, Thieme.
2. Hearing Aids (2012), Harvey Dillon, Second Edition, Thieme
3. The textbook of hearing aid amplification (2000), Sandlin, Robert
4. Modern Hearing Aids: Pre-Fitting Testing and Selection
5. Considerations, (2013) , Mueller HG, Ricketts T, and Bentler R. San Diego, CA: Plural Publishing Inc.
6. Pubmed-ilgili güncel makaleler 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaAmplifikasyonun tarihçesi: Konuşma ve Serbest alan akustiği
2. Haftaİşitme cihazında linear ve non-linear sistemler
3. Haftaİşitme cihazı elektroakustik prensipler
4. HaftaPre-Fitting Testler: Frekansa spesifik Ölçümler Chapter 6 ?
5. HaftaSelf-Assessment Scales for Pre-Fitting Testing
6. Haftaİşitme cihazı seçim, adaptasyon ve validasyonunda ileri teknikler
7. HaftaPrescription formülleri ve akustik ve elektroakustik modifikasyonlar
8. HaftaPediatrik, geriatrik ve nöropatide amplifikasyon
9. HaftaKutu ve gerçek kulak ölçümleri
10. HaftaFM sistem ve diğer yardımcı cihaz uygulamaları
11. Haftaİşitme cihazı uygulamalarında tatmin ve yarar görmenin değerlendirilmesi
12. HaftaKonuşma anlaşılabililirlik ölçümleri
13. Haftaİşitme cihazı adaptasyonunda hasta/hasta yakını danışmanlık stratejileri
14. Haftaİşitme cihazı uygulamalarında karşılaşılan problemler ve çözümleri
15. HaftaVakalarla Tartışma, Öğrenci Sunumları
16. HaftaGenel Sınav (Proje Ödevi olabilir, yada çeviri vs gibi)

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler120
Sunum00
Projeler120
Seminer110
Ara Sınavlar00
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı050
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı050
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 2 28
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama14228
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14570
Sunum / Seminer Hazırlama000
Proje2714
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi13030
Genel sınava hazırlanma süresi14040
Toplam İş Yükü4686210

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Odyoloji alanına özgü temel tanı, değerlendirme ve rehabilitasyon tekniklerine yönelik teorik ve klinik bilimsel gelişmeleri izler, Odyolojinin farklı alanlarına özgü sistematik bilgiyi mesleki ve akademik çalışmalarında kullanır.    X
2. Odyoloji bilim alanındaki kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri klinik problem çözme ve karar vermede kullanır.    X
3. Odyoloji alanı ile ilgili konularda bilimsel araştırma planlar, bağımsız ve/veya ekip olarak yürütür, gerekli yazılım ve donanımları doğru şekilde kullanır.     X
4. Odyoloji mesleği ve bilimi ile ilgili uygulama ve araştırmaları, etik değerleri gözeterek yürütür.    X 
5. Bir ekip elemanı olarak hizmet alanlar, bakım verenler ve diğer paydaşlarla interdisipliner ve multidisipliner olarak çalışır, alanda ve klinikte öğrenci gözetimi ve denetimi için gerekli bireysel beceri ve sorumlulukları kazanır, odyolog meslek rollünü ve sorumluklarını anlar, ayırt eder ve denetleme rolünü üstlenir.   X 
6. Odyoloji mesleki hizmetlerinin, toplumsal beklenti ve ihtiyaçlarına cevap verecek şekilde geliştirilmesinde yaşam boyu öğrenme prensiplerine uygun davranış geliştirir ve kalite gelişimine, mesleki eğitim ve tanıtım programlarına katkı verir.   X 
7. Toplum sağlığına ve sağlık politikalarına ulusal değerler ve ülke gerçekleri çerçevesinde katkıda bulunur; eğitim, koruyucu ve rehabilitatif yaklaşımlar hakkında birey, aile ve toplumu bilinçlendirir.    X
8. Kişisel gelişim, bilgi okur yazarlığı ve yaşam boyu öğrenmeyi benimsemiş olarak; alanla ilgili eğitim ve tanıtım programlarının geliştirilmesinde aktif rol oynar, profesyonel davranışını uluslararası düzeyde de sergiler.   X 
9. Odyoloji bilim alanında yaptığı / katıldığı araştırma ve çalışmaların raporunu yazar; çalışmalarını ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlar; ulusal ve uluslararası bilim insanları ile yazılı, sözlü iletişim kurar ve çalışmalarını bilimsel toplantılarda sunar.    X 
10. Odyoloji biliminin geliştirilmesinde, ilerlemesinde ve tanıtılmasında aktif rol alır.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek