ODP626 - İŞİTME SİSTEMİNDE İLERİ ELEKTROFİZYOLOJİK ÖLÇÜMLER
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
İŞİTME SİSTEMİNDE İLERİ ELEKTROFİZYOLOJİK ÖLÇÜMLER | ODP626 | 2. Yarıyıl | 2 | 2 | 3 | 7 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Uygulama-Alıştırma Örnek Olay İncelemesi | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Doç. Dr. Meral Didem Türkyılmaz | |||||
Dersin amacı | İşitme anatomi ve fizyolojisi ile elektrofizyolojik ölçümler arası ilişkinin bilinmesi, işitsel potansiyellerde ileri teknik uygulamalar,işitsel elektrofizyolojik ölçümlerde kalibrasyon yöntemlerinin öğrenilmesi, işitsel elektrofizyolojik ölçümlerin pediatrik, erişkin ve geriatrik popülasyonlarda ileri tanısal işlemelerinin bilinmesi doğru şekilde uygulanması ve sonuçlarının yorumlanması. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | - İşitsel fizyoloji ve elektrofizyolojik ölçümler arası ilişki -Temel kalibrasyon yöntemleri - İşitsel potansiyeller: Nörofizyoloji, enstrümantasyon, kayıt, analiz protokolleri - İşitsel potansiyellerde erken/orta/geç latanslı işitsel potansiyellerin ileri uygulaması - Tüm yaş gruplarında elektrofizyolojik uygulamalar ve tanısal işlemler - İşitsel elektrofizyolojik klinik ve bilimsel çalışmalar | |||||
Kaynaklar | 1. Atcherson, S., Stoody, TM. Auditory Electrophysiology: A Clinical Guide, 2012, Thieme Publishing 2. Hall, J. Handbook of Auditory Evoked Responses, 2008, Allyn and Bacon. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Tüy hücre fizyolojisi |
2. Hafta | 8.sinir fizyolojisi |
3. Hafta | İşitsel potanisiyeller: temel kalibrasyon ölçümleri |
4. Hafta | İşitsel potansiyeller: Nörofizyoloji, enstrümantasyon, kayıt, analiz protokolleri |
5. Hafta | İşitsel potansiyeller: Nörofizyoloji, enstrümantasyon, kayıt, analiz protokolleri |
6. Hafta | İşitsel potansiyeller: Erken latanslı işitsel potansiyeller: ABR, ECochG, ASSR uygulamaları |
7. Hafta | İşitsel potansiyeller: Erken latanslı işitsel potansiyeller: ABR, ECochG, ASSR uygulamaları |
8. Hafta | İşitsel potansiyeller ve işitsel işlemleme: FFR, MLR, Stacked ABR, Konuşma Uyaranlı ABR, Acoustic Change, P300, MMN |
9. Hafta | İşitsel potansiyeller ve işitsel işlemleme: FFR, MLR, Stacked ABR, Konuşma Uyaranlı ABR, Acoustic Change, P300, MMN |
10. Hafta | İşitsel potansiyeller ve işitsel işlemleme: FFR, MLR, Stacked ABR, Konuşma Uyaranlı ABR, Acoustic Change, P300, MMN |
11. Hafta | İntraoperatif monitorizasyonda ileri teknikler |
12. Hafta | Tüm yaş gruplarında elektrofizyolojik ölçüm yöntemleri: ileri uygulamalar |
13. Hafta | İşitme cihazı uygulamalarında işitsel potansiyeller |
14. Hafta | Tedavi etkinliğinin değerlendirilmesinde işitsel potansiyeller |
15. Hafta | İşitsel elektrofizyolojik: klinik ve bilimsel çalışmalar |
16. Hafta | Genel sınav/ öğrenci seminerleri |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 20 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 1 | 20 |
Seminer | 1 | 10 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 2 | 28 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 5 | 70 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 2 | 7 | 14 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 30 | 30 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü | 46 | 86 | 210 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Odyoloji alanına özgü temel tanı, değerlendirme ve rehabilitasyon tekniklerine yönelik teorik ve klinik bilimsel gelişmeleri izler, Odyolojinin farklı alanlarına özgü sistematik bilgiyi mesleki ve akademik çalışmalarında kullanır. | X | ||||
2. Odyoloji bilim alanındaki kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri klinik problem çözme ve karar vermede kullanır. | X | ||||
3. Odyoloji alanı ile ilgili konularda bilimsel araştırma planlar, bağımsız ve/veya ekip olarak yürütür, gerekli yazılım ve donanımları doğru şekilde kullanır. | X | ||||
4. Odyoloji mesleği ve bilimi ile ilgili uygulama ve araştırmaları, etik değerleri gözeterek yürütür. | X | ||||
5. Bir ekip elemanı olarak hizmet alanlar, bakım verenler ve diğer paydaşlarla interdisipliner ve multidisipliner olarak çalışır, alanda ve klinikte öğrenci gözetimi ve denetimi için gerekli bireysel beceri ve sorumlulukları kazanır, odyolog meslek rollünü ve sorumluklarını anlar, ayırt eder ve denetleme rolünü üstlenir. | X | ||||
6. Odyoloji mesleki hizmetlerinin, toplumsal beklenti ve ihtiyaçlarına cevap verecek şekilde geliştirilmesinde yaşam boyu öğrenme prensiplerine uygun davranış geliştirir ve kalite gelişimine, mesleki eğitim ve tanıtım programlarına katkı verir. | X | ||||
7. Toplum sağlığına ve sağlık politikalarına ulusal değerler ve ülke gerçekleri çerçevesinde katkıda bulunur; eğitim, koruyucu ve rehabilitatif yaklaşımlar hakkında birey, aile ve toplumu bilinçlendirir. | X | ||||
8. Kişisel gelişim, bilgi okur yazarlığı ve yaşam boyu öğrenmeyi benimsemiş olarak; alanla ilgili eğitim ve tanıtım programlarının geliştirilmesinde aktif rol oynar, profesyonel davranışını uluslararası düzeyde de sergiler. | X | ||||
9. Odyoloji bilim alanında yaptığı / katıldığı araştırma ve çalışmaların raporunu yazar; çalışmalarını ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlar; ulusal ve uluslararası bilim insanları ile yazılı, sözlü iletişim kurar ve çalışmalarını bilimsel toplantılarda sunar. | X | ||||
10. Odyoloji biliminin geliştirilmesinde, ilerlemesinde ve tanıtılmasında aktif rol alır. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek