ODP626 - İŞİTME SİSTEMİNDE İLERİ ELEKTROFİZYOLOJİK ÖLÇÜMLER

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
İŞİTME SİSTEMİNDE İLERİ ELEKTROFİZYOLOJİK ÖLÇÜMLER ODP626 2. Yarıyıl 2 2 3 7
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Uygulama-Alıştırma
Örnek Olay İncelemesi
 
Dersin sorumlusu(ları)Doç. Dr. Meral Didem Türkyılmaz 
Dersin amacıİşitme anatomi ve fizyolojisi ile elektrofizyolojik ölçümler arası ilişkinin bilinmesi, işitsel potansiyellerde ileri teknik uygulamalar,işitsel elektrofizyolojik ölçümlerde kalibrasyon yöntemlerinin öğrenilmesi, işitsel elektrofizyolojik ölçümlerin pediatrik, erişkin ve geriatrik popülasyonlarda ileri tanısal işlemelerinin bilinmesi doğru şekilde uygulanması ve sonuçlarının yorumlanması.  
Dersin öğrenme çıktıları
  1. İşitme fizyolojisi ve elektrofizyolojik ölçümler arası ilişkiyi öğrenir.
  2. İşitsel elektrofizyolojik ölçümlerde temel kalibrasyon yöntemlerini öğrenir.
  3. İşitsel potansiyellerde nörofizyolojik bağlantıları, enstrümantasyon, kayıt, analiz protokollerini bilir.
  4. İşitsel elektrofizyolojik ölçümlerin tüm yaş gruplarında tanısal ve değerlendirme ölçümlerinin öğrenir.
  5. Elektrofizyolojik ölçümlerde bilimsel ve klinik bilgiyi birleştirmeyi öğrenir
Dersin içeriği- İşitsel fizyoloji ve elektrofizyolojik ölçümler arası ilişki
-Temel kalibrasyon yöntemleri
- İşitsel potansiyeller: Nörofizyoloji, enstrümantasyon, kayıt, analiz protokolleri
- İşitsel potansiyellerde erken/orta/geç latanslı işitsel potansiyellerin ileri uygulaması
- Tüm yaş gruplarında elektrofizyolojik uygulamalar ve tanısal işlemler
- İşitsel elektrofizyolojik klinik ve bilimsel çalışmalar 
Kaynaklar1. Atcherson, S., Stoody, TM. Auditory Electrophysiology: A Clinical Guide, 2012, Thieme Publishing
2. Hall, J. Handbook of Auditory Evoked Responses, 2008, Allyn and Bacon. 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaTüy hücre fizyolojisi
2. Hafta8.sinir fizyolojisi
3. Haftaİşitsel potanisiyeller: temel kalibrasyon ölçümleri
4. Haftaİşitsel potansiyeller: Nörofizyoloji, enstrümantasyon, kayıt, analiz protokolleri
5. Haftaİşitsel potansiyeller: Nörofizyoloji, enstrümantasyon, kayıt, analiz protokolleri
6. Haftaİşitsel potansiyeller: Erken latanslı işitsel potansiyeller: ABR, ECochG, ASSR uygulamaları
7. Haftaİşitsel potansiyeller: Erken latanslı işitsel potansiyeller: ABR, ECochG, ASSR uygulamaları
8. Haftaİşitsel potansiyeller ve işitsel işlemleme: FFR, MLR, Stacked ABR, Konuşma Uyaranlı ABR, Acoustic Change, P300, MMN
9. Haftaİşitsel potansiyeller ve işitsel işlemleme: FFR, MLR, Stacked ABR, Konuşma Uyaranlı ABR, Acoustic Change, P300, MMN
10. Haftaİşitsel potansiyeller ve işitsel işlemleme: FFR, MLR, Stacked ABR, Konuşma Uyaranlı ABR, Acoustic Change, P300, MMN
11. Haftaİntraoperatif monitorizasyonda ileri teknikler
12. HaftaTüm yaş gruplarında elektrofizyolojik ölçüm yöntemleri: ileri uygulamalar
13. Haftaİşitme cihazı uygulamalarında işitsel potansiyeller
14. HaftaTedavi etkinliğinin değerlendirilmesinde işitsel potansiyeller
15. Haftaİşitsel elektrofizyolojik: klinik ve bilimsel çalışmalar
16. HaftaGenel sınav/ öğrenci seminerleri

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler120
Sunum00
Projeler120
Seminer110
Ara Sınavlar00
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı050
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı050
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 2 28
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama14228
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14570
Sunum / Seminer Hazırlama000
Proje2714
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi13030
Genel sınava hazırlanma süresi14040
Toplam İş Yükü4686210

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Odyoloji alanına özgü temel tanı, değerlendirme ve rehabilitasyon tekniklerine yönelik teorik ve klinik bilimsel gelişmeleri izler, Odyolojinin farklı alanlarına özgü sistematik bilgiyi mesleki ve akademik çalışmalarında kullanır.    X
2. Odyoloji bilim alanındaki kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri klinik problem çözme ve karar vermede kullanır.    X
3. Odyoloji alanı ile ilgili konularda bilimsel araştırma planlar, bağımsız ve/veya ekip olarak yürütür, gerekli yazılım ve donanımları doğru şekilde kullanır.     X
4. Odyoloji mesleği ve bilimi ile ilgili uygulama ve araştırmaları, etik değerleri gözeterek yürütür.     X
5. Bir ekip elemanı olarak hizmet alanlar, bakım verenler ve diğer paydaşlarla interdisipliner ve multidisipliner olarak çalışır, alanda ve klinikte öğrenci gözetimi ve denetimi için gerekli bireysel beceri ve sorumlulukları kazanır, odyolog meslek rollünü ve sorumluklarını anlar, ayırt eder ve denetleme rolünü üstlenir.    X
6. Odyoloji mesleki hizmetlerinin, toplumsal beklenti ve ihtiyaçlarına cevap verecek şekilde geliştirilmesinde yaşam boyu öğrenme prensiplerine uygun davranış geliştirir ve kalite gelişimine, mesleki eğitim ve tanıtım programlarına katkı verir.    X
7. Toplum sağlığına ve sağlık politikalarına ulusal değerler ve ülke gerçekleri çerçevesinde katkıda bulunur; eğitim, koruyucu ve rehabilitatif yaklaşımlar hakkında birey, aile ve toplumu bilinçlendirir.    X
8. Kişisel gelişim, bilgi okur yazarlığı ve yaşam boyu öğrenmeyi benimsemiş olarak; alanla ilgili eğitim ve tanıtım programlarının geliştirilmesinde aktif rol oynar, profesyonel davranışını uluslararası düzeyde de sergiler.    X
9. Odyoloji bilim alanında yaptığı / katıldığı araştırma ve çalışmaların raporunu yazar; çalışmalarını ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlar; ulusal ve uluslararası bilim insanları ile yazılı, sözlü iletişim kurar ve çalışmalarını bilimsel toplantılarda sunar.    X 
10. Odyoloji biliminin geliştirilmesinde, ilerlemesinde ve tanıtılmasında aktif rol alır.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek