ODP611 - ERİŞKİNLERDE İLERİ DEĞERLENDİRME İŞİTSEL DEĞERLENDİRME

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
ERİŞKİNLERDE İLERİ DEĞERLENDİRME İŞİTSEL DEĞERLENDİRME ODP611 1. Yarıyıl 2 2 3 7
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Örnek Olay İncelemesi
 
Dersin sorumlusu(ları)Doç.Dr. Meral Didem Türkyılmaz 
Dersin amacıErişkin bireylerde görülen işitsel işlemleme bozukluklarını tanımlamayı ve değerlendirme yöntemlerini ve ileri müdahale stratejilerini öğretmek. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Merkezi işitme sisteminin yapısal ve fonksiyonel özelliklerini tanımlar.
  2. İşitsel işlemleme ve bilişsel yapıların etkileşimini bilir.
  3. Erişkin dönemde görülen işitsel işlemleme bozukluklarını tanımlar.
  4. Erişkin dönemde görülen işitsel işlemleme bozukluklarını değerlendirme ve ayırıcı tanı yöntemlerini bilir.
  5. Temel ve ileri müdahale yöntemlerini bilir.
Dersin içeriği? İşitsel işlemlemenin yapısal ve fizyolojik özellikleri
? İleri işitsel işlemleme fonksiyonları
? İşitsel işlemleme ve bilişsel süreçler
? Erişkin dönemde görülen işitsel işlemleme bozukluklarını değerlendirme ve ayırıcı tanı yöntemleri
İleri müdahale yöntemleri 
Kaynaklar1. Musiek, F.E., & Chermak, G.D. (2007). Handbook of (Central) Auditory Processing Disorder: Volume I - Auditory Neuroscience and Diagnosis.
2. Chermak, G.D., & Musiek, F.E., & (2007). Handbook of (Central) Auditory Processing Disorder: Volume II ? Comprehensive Intervention.
3. Cacace, A.T., & McFarland, D.J. (2009). Controversies in Central Auditory Processing Disorder.
4. Bellis, T.J. (2003). Assessment and Management of Central Auditory Processing Disorders in the Educational Setting: From Science to Practice.
5. Katz, J. (2002). Handbook of Clinical Audiology (6th edition). 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. Haftaİşitsel plastisite
2. Haftaİşitsel nörobilim çalışmaları; bilişsel fonksiyonlar
3. Haftaİşitsel nörobilim çalışmaları; bilişsel fonksiyonlar; ileri fizyolojik çalışmalar
4. Haftaİşitsel işlemleme bozukluklarının değerlendirmesinde temel psikoakustik ölçümler
5. HaftaDikotik dinleme: akustik, fonetik,integrasyon; dikotik testler
6. HaftaTemporal işlemleme ve temporal işlemleme testleri
7. HaftaMonaural low redundancy işlemleme testleri
8. HaftaBinaural integrasyon ve binaural integrasyon testleri
9. HaftaGürültüde ayırt etme testleri ve uygulaması
10. HaftaGürültüde ayırt etme testleri ve uygulaması
11. Haftaİşitsel işlemleme bozukluklarının değerlendirmesinde elektrofizyolojik ölçümler
12. Haftaİşitsel işlemleme bozukluklarının değerlendirmesinde elektrofizyolojik ölçümler
13. HaftaTest bateri seçme kriterleri, test bateri geliştirme yöntemleri ve rapor verme
14. HaftaErişkin dönemde görülen işitsel işlemleme bozukluklarında ileri müdahale yöntemleri
15. HaftaGenel Tartışma
16. HaftaGenel sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler120
Sunum120
Projeler00
Seminer110
Ara Sınavlar00
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı050
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı050
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 2 28
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama14228
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14570
Sunum / Seminer Hazırlama000
Proje2714
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi13030
Genel sınava hazırlanma süresi14040
Toplam İş Yükü4686210

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Odyoloji alanına özgü temel tanı, değerlendirme ve rehabilitasyon tekniklerine yönelik teorik ve klinik bilimsel gelişmeleri izler, Odyolojinin farklı alanlarına özgü sistematik bilgiyi mesleki ve akademik çalışmalarında kullanır.   X 
2. Odyoloji bilim alanındaki kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri klinik problem çözme ve karar vermede kullanır.   X 
3. Odyoloji alanı ile ilgili konularda bilimsel araştırma planlar, bağımsız ve/veya ekip olarak yürütür, gerekli yazılım ve donanımları doğru şekilde kullanır.     X
4. Odyoloji mesleği ve bilimi ile ilgili uygulama ve araştırmaları, etik değerleri gözeterek yürütür.     X
5. Bir ekip elemanı olarak hizmet alanlar, bakım verenler ve diğer paydaşlarla interdisipliner ve multidisipliner olarak çalışır, alanda ve klinikte öğrenci gözetimi ve denetimi için gerekli bireysel beceri ve sorumlulukları kazanır, odyolog meslek rollünü ve sorumluklarını anlar, ayırt eder ve denetleme rolünü üstlenir.   X 
6. Odyoloji mesleki hizmetlerinin, toplumsal beklenti ve ihtiyaçlarına cevap verecek şekilde geliştirilmesinde yaşam boyu öğrenme prensiplerine uygun davranış geliştirir ve kalite gelişimine, mesleki eğitim ve tanıtım programlarına katkı verir.   X 
7. Toplum sağlığına ve sağlık politikalarına ulusal değerler ve ülke gerçekleri çerçevesinde katkıda bulunur; eğitim, koruyucu ve rehabilitatif yaklaşımlar hakkında birey, aile ve toplumu bilinçlendirir.    X
8. Kişisel gelişim, bilgi okur yazarlığı ve yaşam boyu öğrenmeyi benimsemiş olarak; alanla ilgili eğitim ve tanıtım programlarının geliştirilmesinde aktif rol oynar, profesyonel davranışını uluslararası düzeyde de sergiler.   X 
9. Odyoloji bilim alanında yaptığı / katıldığı araştırma ve çalışmaların raporunu yazar; çalışmalarını ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlar; ulusal ve uluslararası bilim insanları ile yazılı, sözlü iletişim kurar ve çalışmalarını bilimsel toplantılarda sunar.    X 
10. Odyoloji biliminin geliştirilmesinde, ilerlemesinde ve tanıtılmasında aktif rol alır.   X 

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek