ODP611 - ERİŞKİNLERDE İLERİ DEĞERLENDİRME İŞİTSEL DEĞERLENDİRME
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
ERİŞKİNLERDE İLERİ DEĞERLENDİRME İŞİTSEL DEĞERLENDİRME | ODP611 | 1. Yarıyıl | 2 | 2 | 3 | 7 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Örnek Olay İncelemesi | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Doç.Dr. Meral Didem Türkyılmaz | |||||
Dersin amacı | Erişkin bireylerde görülen işitsel işlemleme bozukluklarını tanımlamayı ve değerlendirme yöntemlerini ve ileri müdahale stratejilerini öğretmek. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | ? İşitsel işlemlemenin yapısal ve fizyolojik özellikleri ? İleri işitsel işlemleme fonksiyonları ? İşitsel işlemleme ve bilişsel süreçler ? Erişkin dönemde görülen işitsel işlemleme bozukluklarını değerlendirme ve ayırıcı tanı yöntemleri İleri müdahale yöntemleri | |||||
Kaynaklar | 1. Musiek, F.E., & Chermak, G.D. (2007). Handbook of (Central) Auditory Processing Disorder: Volume I - Auditory Neuroscience and Diagnosis. 2. Chermak, G.D., & Musiek, F.E., & (2007). Handbook of (Central) Auditory Processing Disorder: Volume II ? Comprehensive Intervention. 3. Cacace, A.T., & McFarland, D.J. (2009). Controversies in Central Auditory Processing Disorder. 4. Bellis, T.J. (2003). Assessment and Management of Central Auditory Processing Disorders in the Educational Setting: From Science to Practice. 5. Katz, J. (2002). Handbook of Clinical Audiology (6th edition). |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | İşitsel plastisite |
2. Hafta | İşitsel nörobilim çalışmaları; bilişsel fonksiyonlar |
3. Hafta | İşitsel nörobilim çalışmaları; bilişsel fonksiyonlar; ileri fizyolojik çalışmalar |
4. Hafta | İşitsel işlemleme bozukluklarının değerlendirmesinde temel psikoakustik ölçümler |
5. Hafta | Dikotik dinleme: akustik, fonetik,integrasyon; dikotik testler |
6. Hafta | Temporal işlemleme ve temporal işlemleme testleri |
7. Hafta | Monaural low redundancy işlemleme testleri |
8. Hafta | Binaural integrasyon ve binaural integrasyon testleri |
9. Hafta | Gürültüde ayırt etme testleri ve uygulaması |
10. Hafta | Gürültüde ayırt etme testleri ve uygulaması |
11. Hafta | İşitsel işlemleme bozukluklarının değerlendirmesinde elektrofizyolojik ölçümler |
12. Hafta | İşitsel işlemleme bozukluklarının değerlendirmesinde elektrofizyolojik ölçümler |
13. Hafta | Test bateri seçme kriterleri, test bateri geliştirme yöntemleri ve rapor verme |
14. Hafta | Erişkin dönemde görülen işitsel işlemleme bozukluklarında ileri müdahale yöntemleri |
15. Hafta | Genel Tartışma |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 20 |
Sunum | 1 | 20 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 1 | 10 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 2 | 28 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 5 | 70 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 2 | 7 | 14 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 30 | 30 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü | 46 | 86 | 210 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Odyoloji alanına özgü temel tanı, değerlendirme ve rehabilitasyon tekniklerine yönelik teorik ve klinik bilimsel gelişmeleri izler, Odyolojinin farklı alanlarına özgü sistematik bilgiyi mesleki ve akademik çalışmalarında kullanır. | X | ||||
2. Odyoloji bilim alanındaki kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri klinik problem çözme ve karar vermede kullanır. | X | ||||
3. Odyoloji alanı ile ilgili konularda bilimsel araştırma planlar, bağımsız ve/veya ekip olarak yürütür, gerekli yazılım ve donanımları doğru şekilde kullanır. | X | ||||
4. Odyoloji mesleği ve bilimi ile ilgili uygulama ve araştırmaları, etik değerleri gözeterek yürütür. | X | ||||
5. Bir ekip elemanı olarak hizmet alanlar, bakım verenler ve diğer paydaşlarla interdisipliner ve multidisipliner olarak çalışır, alanda ve klinikte öğrenci gözetimi ve denetimi için gerekli bireysel beceri ve sorumlulukları kazanır, odyolog meslek rollünü ve sorumluklarını anlar, ayırt eder ve denetleme rolünü üstlenir. | X | ||||
6. Odyoloji mesleki hizmetlerinin, toplumsal beklenti ve ihtiyaçlarına cevap verecek şekilde geliştirilmesinde yaşam boyu öğrenme prensiplerine uygun davranış geliştirir ve kalite gelişimine, mesleki eğitim ve tanıtım programlarına katkı verir. | X | ||||
7. Toplum sağlığına ve sağlık politikalarına ulusal değerler ve ülke gerçekleri çerçevesinde katkıda bulunur; eğitim, koruyucu ve rehabilitatif yaklaşımlar hakkında birey, aile ve toplumu bilinçlendirir. | X | ||||
8. Kişisel gelişim, bilgi okur yazarlığı ve yaşam boyu öğrenmeyi benimsemiş olarak; alanla ilgili eğitim ve tanıtım programlarının geliştirilmesinde aktif rol oynar, profesyonel davranışını uluslararası düzeyde de sergiler. | X | ||||
9. Odyoloji bilim alanında yaptığı / katıldığı araştırma ve çalışmaların raporunu yazar; çalışmalarını ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlar; ulusal ve uluslararası bilim insanları ile yazılı, sözlü iletişim kurar ve çalışmalarını bilimsel toplantılarda sunar. | X | ||||
10. Odyoloji biliminin geliştirilmesinde, ilerlemesinde ve tanıtılmasında aktif rol alır. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek