ODP605 - OTOLOJİ ve NÖRO-OTOLOJİ

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
OTOLOJİ ve NÖRO-OTOLOJİ ODP605 1. Yarıyıl 2 0 2 2
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüZorunlu 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Örnek Olay İncelemesi
Diğer: video gösterimi  
Dersin sorumlusu(ları)Prof.Dr.Levent SennaroğluDoç.Dr. Demir Bajin 
Dersin amacıOtoloji ve nöro ? otolojik problemler, bulguları değerlendirme ve terapi süreci ve bu süreçte yapılan odyolojik değerlendirmeye kulak burun boğaz hekiminin bakış açısını öğrenmek 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Tüm işitme ve denge sisteminin normal yapısını öğrenmek?
  2. İşitme ve Denge sisteminin patolojilerini öğrenmek
  3. Patolojilere özel değerlendirme ve takip sürecini öğrenmek
  4. Bulguları odyolojik bulgularla bütünleştirmek
Dersin içeriğiKulak hastalıkları ile işitme, ve denge kavramları arasındaki ilişkiyi kurmak
Anatomi ve patolojileri ilişkilendirmek 
Kaynaklar1. The ear : Comprehensive Otology . Canalis, Rinaldo F. Lambert, Paul R.,2000, 1. Philadelphia : Lippincott Williams & Wilkins
2. Inner ear balance and dizziness disorders. Haybach, P. J.,2005, Booksurge. 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. Haftaİleri kulak anatomisi
2. Haftaİleri kulak fizyolojisi
3. HaftaDış,orta kulak hastalıkları,tanı ve tedavi
4. Haftaİç kulak hastalıkları, tanı ve tedavi
5. HaftaBeyinsapı bölgesini etkileyen 8.sinir bozuklukları, tanı ve tedavi
6. HaftaVestibüler sistem anatomisi
7. HaftaVestibüler sistem fizyolojisi
8. HaftaSunum
9. HaftaDenge bozuklukları patofizyolojisi
10. HaftaDenge bozuklukları patofizyolojisi
11. HaftaDenge bozukluklarının değerlendirilmesi
12. HaftaDenge bozukluklarının tedavisi
13. HaftaTartışma
14. HaftaTartışma
15. HaftaTartışma
16. HaftaGenel Sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler10
Sunum00
Projeler120
Seminer120
Ara Sınavlar00
Genel sınav110
Toplam50
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı050
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı050
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 2 28
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14114
Sunum / Seminer Hazırlama188
Proje000
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi11010
Toplam İş Yükü302160

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Odyoloji alanına özgü temel tanı, değerlendirme ve rehabilitasyon tekniklerine yönelik teorik ve klinik bilimsel gelişmeleri izler, Odyolojinin farklı alanlarına özgü sistematik bilgiyi mesleki ve akademik çalışmalarında kullanır.   X 
2. Odyoloji bilim alanındaki kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri klinik problem çözme ve karar vermede kullanır.    X
3. Odyoloji alanı ile ilgili konularda bilimsel araştırma planlar, bağımsız ve/veya ekip olarak yürütür, gerekli yazılım ve donanımları doğru şekilde kullanır.    X 
4. Odyoloji mesleği ve bilimi ile ilgili uygulama ve araştırmaları, etik değerleri gözeterek yürütür.    X 
5. Bir ekip elemanı olarak hizmet alanlar, bakım verenler ve diğer paydaşlarla interdisipliner ve multidisipliner olarak çalışır, alanda ve klinikte öğrenci gözetimi ve denetimi için gerekli bireysel beceri ve sorumlulukları kazanır, odyolog meslek rollünü ve sorumluklarını anlar, ayırt eder ve denetleme rolünü üstlenir.   X 
6. Odyoloji mesleki hizmetlerinin, toplumsal beklenti ve ihtiyaçlarına cevap verecek şekilde geliştirilmesinde yaşam boyu öğrenme prensiplerine uygun davranış geliştirir ve kalite gelişimine, mesleki eğitim ve tanıtım programlarına katkı verir.   X 
7. Toplum sağlığına ve sağlık politikalarına ulusal değerler ve ülke gerçekleri çerçevesinde katkıda bulunur; eğitim, koruyucu ve rehabilitatif yaklaşımlar hakkında birey, aile ve toplumu bilinçlendirir.    X
8. Kişisel gelişim, bilgi okur yazarlığı ve yaşam boyu öğrenmeyi benimsemiş olarak; alanla ilgili eğitim ve tanıtım programlarının geliştirilmesinde aktif rol oynar, profesyonel davranışını uluslararası düzeyde de sergiler.   X 
9. Odyoloji bilim alanında yaptığı / katıldığı araştırma ve çalışmaların raporunu yazar; çalışmalarını ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlar; ulusal ve uluslararası bilim insanları ile yazılı, sözlü iletişim kurar ve çalışmalarını bilimsel toplantılarda sunar.    X 
10. Odyoloji biliminin geliştirilmesinde, ilerlemesinde ve tanıtılmasında aktif rol alır.   X 

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek