ODP601 - KLİNİK ÇALIŞMA-I

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
KLİNİK ÇALIŞMA-I ODP601 1. Yarıyıl 0 8 4 4
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüZorunlu 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriTartışma
Gözlem
Uygulama-Alıştırma
Örnek Olay İncelemesi
Sorun/Problem Çözme
 
Dersin sorumlusu(ları)Anabilim dalı öğretim üyeleri 
Dersin amacıOdyoloji hakkında bilgilerin kapsamlı kavranmasını sağlamak; farklı tanı ve terapi tekniklerini planlama ve uygulama becerisini geliştirmektir. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Odyoloji alanına özgü geniş kapsamlı ölçme, değerlendirme ve rehabilitasyon tekniklerine yönelik teorik ve klinik bilimsel gelişmeleri izleyebilir.
  2. Odyoloji alanındaki kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri kullanarak farklı disiplin alanlarından gelen bilgileri problem çözme ve klinik karar vermede kullanır
  3. Odyolojik test batarya komponentlerinden, her hasta için gerekli olanları belirleyerek tamamlar ve hasta için uygun rehabilitatif seçeneğe karar verebilir.
  4. Hasta değerlendirme sonuçlarını yorumlamada tecrübe kazanır.
  5. Hasta raporu yazmayı öğrenir.
Dersin içeriğiKlinik Uygulama, kapsamlı odyoloji değerlendirme tekniklerini kullanarak, hastayı değerlendirir, tanı koyar ve uygun tedavi yöntemine karar verir. Gerekiyorsa, rehabilitasyon programlarını sürdürebilir. 
Kaynaklar1. İlgili güncel makaleler, Pubmed.
2. Research design and evaluation in speech-language pathology and audiology, Franklin H. Silverman, Allyn and Bacon, 1998.
3. Professional writing in Speech-Language Patholoy and Audiology, Robert Goldfarb, Yula Cherpelis, San Diego, Plural Pub, 2009.
4. Handbook of Clinical Audiology, Jack Katz, Lippincott Williams&Wilkins 2002 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaKlinik ortamda Odyoloji alanında kazandığı teorik bilgileri uygulama
2. HaftaKlinik ortamda Odyoloji alanında kazandığı teorik bilgileri uygulama
3. HaftaKlinik ortamda Odyoloji alanında kazandığı teorik bilgileri uygulama
4. HaftaKlinik ortamda Odyoloji alanında kazandığı teorik bilgileri uygulama
5. HaftaKlinik ortamda Odyoloji alanında kazandığı teorik bilgileri uygulama
6. HaftaKlinik ortamda Odyoloji alanında kazandığı teorik bilgileri uygulama
7. HaftaKlinik ortamda Odyoloji alanında kazandığı teorik bilgileri uygulama
8. HaftaKlinik ortamda Odyoloji alanında kazandığı teorik bilgileri uygulama
9. HaftaAra Sınav
10. HaftaKlinik ortamda Odyoloji alanında kazandığı teorik bilgileri uygulama
11. HaftaKlinik ortamda Odyoloji alanında kazandığı teorik bilgileri uygulama
12. HaftaKlinik ortamda Odyoloji alanında kazandığı teorik bilgileri uygulama
13. HaftaKlinik ortamda Odyoloji alanında kazandığı teorik bilgileri uygulama
14. HaftaAra Sınav
15. HaftaVakalarla Tartışma
16. HaftaGenel Sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama840
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum110
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar00
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı050
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı050
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama14456
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14114
Sunum / Seminer Hazırlama21020
Proje000
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi13030
Toplam İş Yükü3145120

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Odyoloji alanına özgü temel tanı, değerlendirme ve rehabilitasyon tekniklerine yönelik teorik ve klinik bilimsel gelişmeleri izler, Odyolojinin farklı alanlarına özgü sistematik bilgiyi mesleki ve akademik çalışmalarında kullanır.   X 
2. Odyoloji bilim alanındaki kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri klinik problem çözme ve karar vermede kullanır.   X 
3. Odyoloji alanı ile ilgili konularda bilimsel araştırma planlar, bağımsız ve/veya ekip olarak yürütür, gerekli yazılım ve donanımları doğru şekilde kullanır.   X  
4. Odyoloji mesleği ve bilimi ile ilgili uygulama ve araştırmaları, etik değerleri gözeterek yürütür.     X
5. Bir ekip elemanı olarak hizmet alanlar, bakım verenler ve diğer paydaşlarla interdisipliner ve multidisipliner olarak çalışır, alanda ve klinikte öğrenci gözetimi ve denetimi için gerekli bireysel beceri ve sorumlulukları kazanır, odyolog meslek rollünü ve sorumluklarını anlar, ayırt eder ve denetleme rolünü üstlenir.    X
6. Odyoloji mesleki hizmetlerinin, toplumsal beklenti ve ihtiyaçlarına cevap verecek şekilde geliştirilmesinde yaşam boyu öğrenme prensiplerine uygun davranış geliştirir ve kalite gelişimine, mesleki eğitim ve tanıtım programlarına katkı verir.   X 
7. Toplum sağlığına ve sağlık politikalarına ulusal değerler ve ülke gerçekleri çerçevesinde katkıda bulunur; eğitim, koruyucu ve rehabilitatif yaklaşımlar hakkında birey, aile ve toplumu bilinçlendirir.    X
8. Kişisel gelişim, bilgi okur yazarlığı ve yaşam boyu öğrenmeyi benimsemiş olarak; alanla ilgili eğitim ve tanıtım programlarının geliştirilmesinde aktif rol oynar, profesyonel davranışını uluslararası düzeyde de sergiler.  X  
9. Odyoloji bilim alanında yaptığı / katıldığı araştırma ve çalışmaların raporunu yazar; çalışmalarını ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlar; ulusal ve uluslararası bilim insanları ile yazılı, sözlü iletişim kurar ve çalışmalarını bilimsel toplantılarda sunar.    X 
10. Odyoloji biliminin geliştirilmesinde, ilerlemesinde ve tanıtılmasında aktif rol alır.   X 

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek