ECE624.02 - ÇOCUKLUK TARİHİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
ÇOCUKLUK TARİHİ | ECE624.02 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 3 | 0 | 3 | 7 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Takım/Grup Çalışması Rapor Hazırlama ve/veya Sunma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Bölüm Sorumlusu | |||||
Dersin amacı | Bu dersin amacı; ilk çağlardan bugüne kadar farklı uygarlıklardaki `çocukluk' kavramı hakkında genel bilgi sahibi olmak; Türkiye?de çocukluğun nasıl yaşandığı ve ne tür değişimler geçirdiğini incelemek; tarihsel süreçte çocuk haklarının gelişimini tartışmak; sosyal ve kültürel bağlamda çocuk- aile- toplum ilişkisinin özümsenmesini sağlamaktır. Bu ders ile ayrıca; erken çocukluk eğitimi alanında uzmanlaşacak bireylere; çocukluğun kavramsallaştırılmasına yönelik eleştirel bir bakış açısı kazandırmak amaçlanmaktadır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Tarihsel süreçte çocukluk kavramı, modern çocukluk paradigması, postmodern çocukluk paradigması, pragmatist yaklaşım, Türkiye ve Dünyada çocukluk çalışmaları, çocuk hakları, çocuk, aile ve eğitim, ulusal ve uluslararası kurumların çocukluk politikaları. | |||||
Kaynaklar | Akyüz, E. (2001). Çocuk Hakları Sözleşmesinin Temel İlkeleri Işığında Çocuğun Eğitim Hakkı. Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları, Aries, P. (1962). Centuries of Childhood. Random House, New York. Bekman, S. Ve Aksu-Koç, A. (2013). İnsan Gelişimi, Aile ve Kültür. Koç Üniversitesi Yayınları Bell, M.(2011). Promoting Children?s Rights in Social Work and Social Care: A Guide to Participatory Practice. Jessica Kingsley Publishers. Bueren, V. G.(1998). Children?s rights: Balancing traditional values and cultural pluratiy. Aldershot: Ashgate. Erbay, E. (2013). Çocuk Hakları. Yeni İnsan Yayınevi, İstanbul. Franklin, B. (1993). Çocuk Hakları. Ayrıntı Yayınları, İstanbul. Heywood, C. (2003). Baba Bana Top At. Kitap Yayınevi, İstanbul. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Giriş: Çocuğa yönelik algımız |
2. Hafta | Çocukluğun Tarihsel Gelişimi: İlk Çağ ve Orta Çağ?da Çocukluk |
3. Hafta | Çocukluğun Tarihsel Gelişimi: Rönesans ve sonrasında Çocukluğun dönüşümü |
4. Hafta | Osmanlı?da ve Cumhuriyet Dönemi?nde Çocukluk |
5. Hafta | Modern Çocukluk Paradigması Bağlamında Çocukluk |
6. Hafta | Postmodern Çocukluk Paradigması Bağlamında Çocukluk |
7. Hafta | Pragmatist Çocukluk Paradigması Bağlamında Çocukluk |
8. Hafta | Dünyada ve Türkiye?de çocukluk çalışmaları: Makale Sunumları |
9. Hafta | Türkiye?de Çocukluğun Gelişimi: Çocuğun Değeri Araştırması (1970-2000) |
10. Hafta | Çocuk Hakları Bakış Açısı ve Çocukluk |
11. Hafta | Çocuk, Toplum ve Eğitim |
12. Hafta | Çocuk Koruma ve Adalet Sistemi |
13. Hafta | Ulusal ve Uluslararası kurum ve kuruluşların çocukluk politikaları |
14. Hafta | Dönem Projelerinin Sunumu |
15. Hafta | Dönem Projelerinin Sunumu |
16. Hafta | Genel Sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 14 | 10 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 10 |
Sunum | 1 | 15 |
Projeler | 1 | 25 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 18 | 60 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 3 | 42 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 25 | 25 |
Proje | 1 | 35 | 35 |
Ödevler | 1 | 16 | 16 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 50 | 50 |
Toplam İş Yükü | 32 | 132 | 210 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. | X | ||||
2. Erken çocukluk eğitiminin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar. | X | ||||
3. Erken çocukluk eğitimindeki bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. | X | ||||
4. Erken çocukluk eğitiminde edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur. | X | ||||
5. Erken çocuklukla ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak tespit eder ve çözer. | X | ||||
6. Erken çocukluk eğitimiyle ilgili çalışmalarda inisiyatif alır. | X | ||||
7. Erken çocukluk eğitimi alanında çalışmaları güncel verilerle destekleyerek sunar. | X | ||||
8. Erken çocukluk eğitimi alanında edindiği bilgi ve becerileri bilimsel bir yaklaşımla değerlendirir. | X | ||||
9. Erken çocukluk eğitimi alanında ulusal ve uluslararası kişi, kurum ve kuruluşlarla iletişim kurar ve sürdürür. | X | ||||
10. Erken çocukluk eğitimi alanındaki güncel gelişmeleri nicel ve nitel verilerle destekleyerek değerlendirir. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek